«Поляки».. з Любомля та Устилуга

«Поляки».. з Любомля  та Устилуга  Власники авто із закордонними номерними знаками 9 березня заблокували на в’їзд та виїзд пункт пропуску «Ужгород – Вишнє Нємецке» на кордоні Україні та Словаччини. Щось подібне могло відбутися й біля Ягодина чи Устилуга…

Закарпатські заробітчани першими відреагували на спробу вітчизняних митників навести хоча б якийсь лад у правилах перебування зареєстрованих за кордоном машин, які постійно використовують у нас. 
Тільки якщо закарпатці купують утричі дешевше такі, як в Україні, автомобілі в Чехії, Словаччині чи Угорщині, то волиняни, які мешкають, як правило, в 30-кілометровій зоні біля держкордону, віддають перевагу машинам із сусідньої Польщі. Дорожній збір, страховки та за проходження техогляду вони проплачують за місцем постійної реєстрації автівок, а реально використовують транспортні засоби тут, в Україні.
Чому більша частина депресивних сіл і селищ північного заходу нашого краю пересіли з радянських «москвичів» чи «жигулів» на кращі зразки закордонного автопрому, й уже кожен третій автомобіль на наших дорогах – «іноземець»?
Причин кілька.
По-перше, вартість автомобілів на вторинному ринку за кордоном і в Україні суттєво відрізняється: «за бугром» – утричі дешевші.
По-друге, «Малий прикордонний рух» дозволив волинянам із 30-кілометрової зони без віз їздити в прикордонні райони Польщі.  
По-третє, відсутність роботи або малооплачувана посада призвели до масових вояжів на той бік Західного Бугу, де можна продати цигарки чи спиртне і на виручені гроші купити те, що тут продають утридорога.
Відтак, без машини під час цих оборудок обходитися важко. Та влада, бажаючи наповнити бюджет за рахунок розмитнення ввезених з-за кордону автомобілів, вирішила зробити максимально жорсткими правила перетину держкордону. Якщо іноземець має право на закордонній машині безперешкодно перебувати на нашій території до 90 діб, то українець на такому ж транспортному засобі – не більше п’яти! От і сновигають туди-сюди цілими селами й автоколонами «поляки» родом із Любомля чи Устилуга, й так збільшуючи немалі черги на пунктах пропуску «Ягодин-Дорогуск» і «Устилуг-Зосін». 
Парадокс ситуації полягає й у тому, що ця навала почувається справжніми господарями з українського боку пунктів пропуску, адже займає чергу в масових масштабах. Тоді як у білорусів машини з місцевою реєстрацію мають пріоритетну смугу руху. Так само відбувається і з польського боку: «іноземці» – окремо і майже без черг, усі інші – очікуйте… 
Коментуючи те, що сталося, колишній керівник волинської митниці, а нині голова комісії  облради з питань міжнародного співробітництва, зовнішньоекономічних зв’язків та інвестицій Роман Микитюк зауважив, що, з одного боку, він прекрасно розуміє зацікавленість громадян використовувати автомобілі з іноземною реєстрацію, тоді як з іншого – це зменшує надходження до бюджету коштів за розмитнення автомобілів, придбаних за кордоном.
Але якщо наші митники ще закривають очі на об’єктивні причини прострочення термінів, то їхні закарпатські колеги почали діяти жорсткіше. Раніше власник авто з іноземною реєстрацією міг показати лист зі станції техобслуговування, що машина була в ремонті, і йому за це нічого не було. 
Але ж усі знають: купити такий папірець сьогодні ні для кого не проблема… 
Тому ініціатори боротьби з автохаосом перестали приймати довідки, які свідчать про те, що автомобіль власника був на ремонті і з об’єктивних причин водії не змогли перетнути кордон строком у 5 діб. А за порушення цієї норми митники готові були штрафувати порушників на суму 8500 грн за кожен подібний випадок або конфіскувати автомобіль. 
Акція протесту закарпатців, утім, завершилася не лише припиненням блокування пункту пропуску. Після зустрічі з головою облдержадміністрації Геннадієм Москалем ситуація складається така: створено робочу групу, яка 12 березня ц. р. погодила пропозиції до уряду та парламенту щодо приведення українського законодавства до вимог Стамбульської конвенції. Підготували законопроект, яким пропонується збільшити термін перебування цих транспортних засобів до одного року. 
А до вирішення цього питання машини з іноземною реєстрацією повинні перетинати кордон кожних 5 діб. Митники, як і раніше, братимуть до уваги довідки зі СТО про ремонт тих чи інших транспортних засобів.
Роман УСТИМЧУК.
На фото автора: «поляк» на вулицях Любомля.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (59) - 15.8%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (169) - 45.2%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (100) - 26.7%