Обережно: двері... не відчиняються!

Обережно: двері...  не відчиняються!

Чому у Луцьку «Мото-рило» має алібі, бо до жахливого стану ліфтів не має жодного стосунку…
Тема ліфтового господарства привернула увагу лучан, звичайно, не тому, що саме в цьому засобі для пересування врізав дуба російський найманець «Моторола», якого патріотичні українці називають «Мото-рило»… Виявилося, що ліфт майже в кожному випадку перетворився з комфортного засобу для пересування між поверхами на об’єкт підвищеної небезпеки та гігантського витрачання грошей.
102 ліфти в багатоповерхових житлових будинках м. Луцька (цифра така, що хоч у поліцію телефонуй!, – авт.) до кінця цього року повинні бути капітально відремонтовані, адже перебувають в експлуатації понад 25 років і перетворилися з засобу пересування людей на джерело підвищеної небезпеки. Але громадськість обласного центру встановила факт майже монополії на цей вид бізнесу з боку однієї-єдиної приватної фірми, що в багатьох випадках призводить до збільшення вартості робіт у кілька разів!
На засіданні комісії з питань національної безпеки та оборони, дотримання вимог законодавства та протидії корупції Громадської ради при Луцькому міському голові, яке під головування заступника голови комісії Юрія Анцуха 25 жовтня 2016 р. тривало майже 4 години, з’ясувалося, що в обласному центрі в експлуатації – майже 700 ліфтів. Фахівці стверджують: експертного обстеження потребують ліфти після модернізації – через 18 років, а після капітального ремонту – через 4 роки. Проте відсутність достатніх коштів у міському бюджеті та ставка на створення ОСББ, яким і передається на утримання все ліфтове господарство, призвели до парадоксального результату:  люди стали заручниками чіткої схеми проведення експертизи, виготовлення технічної документації на ремонт та виконання робіт, де взаємодіють одні й ті ж структури з органів державної влади, самоврядування та приватної фірми «Волиньліфт». 
Якби оплатою ремонту та експлуатації ліфтів займався, як раніше, місцевий бюджет, то учасники ОСББ, можливо, і не звернули б увагу на розцінки. А так луцькі депутати вирішили: 70% фінансується з казни Луцька, а 30% – платять самі мешканці під’їздів, де повинен їздити справний ліфт. Тож люди взялися за бухгалтерію. І встановили разючу невідповідність якості і тарифів. Кілька звернень до аналогічних структур з-за меж області показали, що в одному випадку ліфт можна було б відремонтувати на 15% дешевше, а в другому ціна була меншою… у вісім разів!
Здивувала присутніх і фактична відсутність чіткого механізму замовлення та оплати робіт із ремонту ліфтів, який відбувається фактично без участі самих громадян. Спочатку на зборах мешканців (де буває часом дуже мало людей) представник структурного підрозділу міськвиконкому «роз’яснює механізм дольової участі в оплаті робіт», потім якісь особи збирають готівкові кошти для оплати послуг, які будуть надані згодом, далі відбувається ремонт без контролю самих мешканців під’їзду, і, врешті-решт, «Волиньліфт» отримує гроші за свої послуги. Вони, до речі, не найгірші в Україні, бо та ж аварійна служба прибуває на звільнення пасажирів не за регламентовану годину, а значно раніше.
Саме тому члени профільної комісії вирішили звернутися до луцького міського голови Миколи Романюка з тим аби він спонукав своїх підлеглих напрацювати чіткий механізм утримання, обслуговування та ремонту ліфтового господарства міста, що в кінцевому результаті дало б гарантію безпеки  луцьких ліфтів та унеможливили б навіть натяк на монополізм та «тіньову бухгалтерію».
Це важливо хоча б тому, що до 1 січня 2017 р. у Луцьку зі 102 ліфтів, які потребують капітального ремонту, треба «поставити на ноги» ще 44 ліфти. А це – нові багатотисячні гроші – бюджетні і людські!
Щоправда, олігархів та «під олігархів» ця тема мало турбує. Як повідомив один із фахівців, наразі в великих містах у престижних районах «круті» масово демонтують старі радянські ліфти і встановлюють нові. Вартість кожного сягає майже півмільйона гривень…
Тому донецький головоріз «Мото-рило» до проблеми луцьких ліфтів ніякого стосунку не має, хоча й відійшов до праотців внаслідок диверсії в ліфтові. Але що вони повинні в мирному місті бути безпечними – це незаперечний факт.
Світлана КОМА.
Від редакції. 
Ще одна повчальна деталь з’ясувалася. Реклама, яка розміщується в кабіні кожного ліфту, повинна з’являтися лише в спеціально відведених місцях і з неодмінним погодженням мешканців під’їзду багатоповерхівки. Мало того: частина грошей, які платить рекламодавець, має поповнювати гаманці мешканців багатоповерхівки… 
На фото порталу «Полтавщина»: ситуація в Луцьку нічим не гірша і не краща, ніж в інших обласних центрах України, де, наприклад, у Полтаві Апеляційний суд узагалі заборонив експлуатацію 125 ліфтів, які їздять без ремонту понад 25 років…

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (59) - 15.8%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (168) - 45%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (100) - 26.8%