Маршрути в нікуди

Маршрути в нікуди

Якщо луцька та обласна влада не врахують інтересів простих селян, змінять маршрути руху приміських пасажирських автобусів та перенесуть автостанцію в інше місце, чекай біди!
Як мінімум, із двох незалежних джерел вимальовується тривожна картина: в обласному центрі невдовзі можуть відбутися кардинальні зміни руху маршруток. Причому, якщо частина луцьких перевізників просто курсуватиме іншими вулицями, то більшість автобусів приміського сполучення планують «переселити» з центральної автостанції по вул. Конякіна в глухий куток міста: до нинішньої філармонії, де по вул. Глушець ще в радянські часи функціонувала стара автостанція.
Для чого ці всі нововведення?
Ні для кого не секрет, що основна функція маршруток, які пов’язують між собою обласний центр та приміські села – доставляти значну кількість сільського населення на роботу чи навчання в Луцьк. Важливим усталений рух пасажирського автотранспорту є також і для селян-одноосібників, які возять на луцькі базари свій нехитрий крам. Подобається це комусь чи ні, але курс цих «богданів» і «пазиків» прокладено саме так, щоб вони підвозили людей якомога ближче до ринків – у цьому, в принципі, й полягає весь сенс комфортного та зручного доїзду людей у місто.
Але спочатку на рівні міської влади, а потім і аналіз стану справ на рівні обласної, показали, що, співставивши деякі, здавалося б, автономні речі, бачимо щось дуже схоже на скоординований план 
Про те, що коїться довкола АС-1 по вул. Конякіна в обласному центрі, «Волинська газета» розповідала вже двічі. Спочатку, 27 жовтня, в статті «Господраник – звучить гордо!», а недавно, 3 листопада, в публікації «Нічний розбій муніципалів і поліцаїв?».
Коротко: голова правління ПрАТ «Волинське обласне підприємство автобусних станцій» Іван Потапчук переконаний: під благовидним приводом окремі луцькі чиновники та бізнесмени, що ховаються за їхніми списнами, насправді займаються рейдерством, бо прагнуть за рахунок автобусників переділити ринок пасажирських перевезень та забрати, щоб потім передати на користь інших бізнесменів, значну частину земельної ділянки, якою й розпоряджається АС-1. Бо 7 жовтня ц. р. на засіданні виконкому було вирішено демонтувати тимчасові споруди – торгівельні кіоски – за адресою: вул. Конякіна, 39: на території автостанції. Підприємці звернулися до суду, оскаржуючи такі дії. Та «силовики» і чиновники не захотіли чекати законних вердиктів служителів Феміди – і пішли в нічний наступ на світанку 27 жовтня ц. р., знищивши після свого візиту і «Хот-дог», і «Свіжий хліб», і решту нещасних кіосків.

«Тільки за 9 місяців року ми сплатили різних податків і зборів понад 8 млн грн. Щодо прибутків від кіосків на території АС-1, то вони досить мізерні – 18 тис. грн на місяць від усіх, а не по 5 тис. грн із кожного, як заявляла начальник Департаменту муніципальної поліції Юлія Сиротинська… Земля тут використовується за цільовим призначенням!», – наголосив Іван Потапчук.
Під час засідання Громадської ради при Луцькому міському голові автор цих рядків поставив першому заступникові мера Тарасові Яковлєву (доки Микола Романюк у відпустці, саме Тарас Володимирович виконує повноваження керівника луцької влади), чому посеред ночі муніципальна поліція, заручившись підтримкою поліції національної, брутально знесла всі кіоски на території автостанції?
«Не можна незаконні та неприродні речі прикривати необхідністю збереження робочих місць та сплати податків, – відповів. – Щодо першої автостанції, то там не продовжена оренда земельної ділянки. Отже, всі кіоски, які там працювали, функціонували незаконно. І їх демонтували на підставі рішення міськвиконкому! Я розумію незадоволення автобусників та власників кіосків: ми в них забрали бізнес… Там одна платна парковка скільки прибутку дає… Але наша позиція категорична: всі незаконно встановлені кіоски будуть демонтовані. Їх у Луцьку було приблизно 3 тисячі, але третину ми вже демонтували. І цей процес продовжуватиметься, подобається це комусь чи ні».
Якщо не взяти до уваги запевнення Тараса Яковлєва в тому, що він та його підлеглі ставлять за мету лише боротьбу з незаконним використанням міської землі, то в разі перерозподілу права власності на значну ділянку біля першої автостанції автоматично виявиться недостатньо місця для оформлення відправлення в рейс міжміських і приміських автобусів. 
А що «козлами відпущення» можуть зробити саме маршрутки, які возять людей із сіл у Луцьк і назад, то це – очевидно. І стало це зрозумілим під час наступного засідання – Громадської ради при облдержадміністрації, яке відбулося 4 листопада ц. р.
Під час обговорення інформації заступника голови громади Назара Романюка про «проблемні питання приміського сполучення м. Луцька та оптимізації маршрутної мережі», виявилося, що про «богдани» та «пазики» ніхто не забув! Просто виношується намір (знову ж під благовидним наміром!) перегнати їх із вул. Конякіна на вул. Глушець, до майданчика поблизу обласної філармонії, де ще в радянські часи була автостанція. Про це повідомив начальник профільного  структурного підрозділу Луцького міськвиконкому Анатолій Миронюк.

Якщо ви подивитеся зараз на конкретну точку Луцька, де хочуть організувати прибуття та відправлення приміського пасажирського транспорту, ви неозброєним оком подачите явну незручність його для переважної більшості населення. Бо по вул. Глушець ні тролейбуси, ні міські маршрутки в цьому місці не курсують: із мішками й торбами доведеться підніматися до пр-ту Волі. Крім автозаправки одного з нафтотрейдерів, тут також ніякої інфраструктури немає. Відсутнє тут і найголовніше – базар, куди прямують селяни-одноосібники. Й дістатися чи до Старого ринку, чи до «Варшавського» навіть молодим людям буде нелегко, не кажучи вже про бабусь-пенсіонерок…
З’ясувалася на засіданні і ще одна тривожна деталь: представники влади, розробляючи нововведення, забули… запитати думку тих, хто щодня користується послугами маршруток. Насамперед – №№22,25, 30 і 32, дозвіл на рух яких раніше видавали на рівні міської влади Луцька, а тепер, згадавши, що маршрути виходять за межі обласного центру в села Луцького р-ну, вирішили з 1 січня 2017 р. передати у відання профільного управління транспорту та інфраструктури облдержадміністрації. І знову, як мінімум, тендер, ще до початку якого станеться потужне зіткнення інтересів приватних перевізників. А де пани сваряться, там у холопів чуби тріщать.
Тому запрошений на засідання Підгайцівський сільський голова Юрій Семенюк напряму попередив: його односельці категорично проти нововведень, які будуть шкодити їхнім інтересам! І якщо хтось надумав перенести місце прибуття та відправлення маршруток із АС-1 до філармонії, то спочатку мав би провести громадські слухання. Громада ж уже вповноважила Юрія Михайловича заявити: вона – категорично проти!
Схожі настрої, до речі, чи не в усіх прилуцьких населених пунктах. А громада одного з сіл, де влада Луцька та області також хоче внести зміни в розклад руху пасажирського автобуса та змінити його маршрут, однозначно заявила: не тільки страйкуватимуть із перекриттям доріг, але й заборонять… хоронити на своєму кладовищі луцьких покійників, які колись мешкали в цьому населеному пункті, але давним-давно виїхали за його межі.
Коментарі якісь ще потрібні?
Володимир ДАНИЛЮК.
На фото Світлани КОМИ: автобуси наразі ще рухаються за старими маршрутами; тут, біля філармонії, в Луцьку планують розмістити пасажирські перони; біля Старого ринку.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (59) - 15.8%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (169) - 45.2%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (100) - 26.7%