Кого везе «Шкільний автобус»?

Кого везе  «Шкільний автобус»?

Колишній директор автозаводу радіє, що на посаді голови облдержадміністрації зумів «завантажити» підприємство замовленнями за бюджетні гроші.
На початку листопада в ДП «Автоскладальний завод №1 «ПАТ «Автомобільна компанія «Богдан Моторс» відбулася символічна подія. Голова облдержадміністрації Володимир Гунчик, який до призначення на цю посаду в липні 2014 р. був і залишається не лише співвласником підприємства, але і його директором, вручав ключі від 5 нових «Шкільних автобусів». Щасливчики – діти з Турійського, Горохівського, Локачинського, Володимир-Волинського та Любомльського р-нів. 
Що ж відбулося на заводі корпорації, співвласники якої один за одним потрапляють у різноманітні скандали?
Офіційно начальник управління освіти, науки та молоді облдержадміністрації Людмила Плахотна розповідала, скільки на Волині є «Шкільних автобусів» і яку кількість ще треба купити.
За інформацією відділу інформаційної політики облдержадміністрації, в області для підвезення школярів наразі використовується 133 одиниці пасажирського транспорту:
«Загалом у цьому навчальному році організованого підвезення потребує більше 10 тис. учнів, із них: 66% підвозиться «Шкільними автобусами», 22% – рейсовими автобусами, згідно з укладеними угодами, 12% – найманим, орендованим транспортом». 
Оскільки ж переважна більшість зі згаданого вище спецтранспорту в експлуатації вже не перший рік, а інша частина технічно не підготовлена для використання як «Шкільних автобусів», то нові транспортні засоби справді потрібні. 
Тільки от хто їх повинен купувати і за які кошти, бо ж один звичайний «Богдан» моделі А074 нині вартує не менше 540 тис. грн, тоді як А092 – аж до 850 тис. дотягує?
З ініціативи виконавчої влади на початку ц. р. бюджети чи не всіх районів області почали «вишукувати кошти» на нові «Шкільні автобуси», певну суму виділили з казни області й депутати облради. Провели тендер. Лише на Волині та Івано-Франківщині його виграли луцькі «Богдани». Хтось вважає це випадковим збігом обставин, а хтось бачить прямий зв’язок між попереднім місцем роботи на заводі Володимира Гунчика та його посадою в облдержадміністрації…

Дефіцит автобусів загострився ще й тому, що паралельно під виглядом «оптимізації» сільської школи почалася фактична ліквідація малокомплектних навчальних закладів.  Станом на червень минулого року на Волині було 157 таких шкіл (20,5 % від загальної кількості), де здобували освіту 5205 учнів. Влада вирішила, і з початку цього навчального року 40 із них закрила. Автоматично – мала б забезпечити регулярну доставку дітей «Шкільними автобусами» до місця навчання і в зворотньому напрямку…
Але, як засвідчив недавній скандал у тому ж Рожищенському р-ні, де без відома депутатів райради виконавча влада з 1 вересня припинила фінансування 3 таких шкіл, обіцяних автобусів так ніхто й не дочекався…
Зате вони потрапили в розпорядження шкіл із Турійського, Горохівського, Локачинського, Володимир-Волинського та Любомльського р-нів. Можливо, тому, що саме представники цих територій і мають найбільший вплив на Володимира Петровича? 
Як би там не було, але керманич волинського шкільництва Людмила Плахотна повідомила, що «перші автобуси отримують саме ті райони, у яких процес оптимізації проведений найбільш ефективно»…
 Та 5 автобусів – це крапля в морі.
Навіть якщо в листопаді ц. р. луцькі автоскладальники виконали план і таки виготовили 14 «Шкільних автобусів», то проста арифметика показує, що їх на 40 закритих шкіл явно не вистачає. І навіть якщо до Нового року їх зроблять 34, то й цього дуже мало, щоб забезпечити якісними послугами 10 тис. волинських школярів, які потребують довезення…
А це означає, що в 2017-ому все новій й нові мільйони будуть поповнювати банківські рахунки корпорації «Богдан Моторс»… Тим паче, що планується поповнення програми намірів фінансовим ресурсом з ще одного джерела – Державного фонду регіонального розвитку.
Тож ніхто не сумнівається в позитивних емоціях директора автозаводу Миколи Джули: за результатами виграного підприємством тендеру на поставку «Шкільних автобусів» перші з них відправилися саме у Волинську обл.
«Я ні хвилини не сумнівався в тому, що перші «Шкільні автобуси», які будуть вироблені на підприємстві, підуть саме на Волинь. Впевнений у тому, що замовлення, яке отримало підприємство від Волинської облдержадміністрації, буде виконано успішно. Ми будемо робити усе для того, аби максимально сприяти завантаженню цього підприємства і його виробничих потужностей», – розділив його радість голова облдержадміністрації  Володимир Гунчик.
Але подібні настрої – далеко не в усіх. Особливо серед депутатського корпусу, який представляє різні райони.
Сергій ШРАМЧУК.
На фото Романа УСТИМЧУКА: «Шкільний автобус»; зі школи.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (59) - 15.8%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (169) - 45.2%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (100) - 26.7%