Робота фракції «Блоку Петра Порошенка «Солідарність»

Робота фракції «Блоку Петра Порошенка «Солідарність»

«Волинська газета» продовжує цикл виступів і звітів керівників обласної ради та представників усіх депутатських фракцій органу самоврядування нашої області. Пропонуємо увазі найголовніше, що пролунало в програмі «Час діяти» на радіо «Луцьк» та Волинському обласному радіо.
З заступником голови політичної фракції «Блоку Петра Порошенка «Солідарність» в обласній раді Володимиром Дейною спілкувалася журналіст і ведуча Оксана Кривцун. 
– З якими ідеями йшли до Волинської обласної ради сьомого скликання? Що вдалося зробити і чи ще не розчаровані?
– Звичайно, що розчарування немає. Але перший рік роботи в облраді показав, що наша облрада «різношерстна»: досить багато політиків, які представляють різні політичні сили. Незважаючи на озвучене головою облради Ігорем Палицею твердження, що політику треба залишити поза стінами найвищого органу представницької влади Волині, але громадськість загалом і журналісти зокрема, мабуть, звертають увагу на те, що в роботі простежуються певні політичні моменти. В вигляді якихось політичних гасел або тих чи інших заяв.
Щодо роботи впродовж першого року, то я б її охарактеризував як певне «притирання», формування більшості та меншості, що теж бачить суспільство. Характеризуючи роботу нашої фракції, то «Блок Петра Порошенка «Солідарність» – монолітний і консолідований.   Ми стараємося налагоджувати діалог із усіма політичними силами. В більшості питань, які не суперечать нашим принципам, ми знаходимо спільну мову. Це можна побачити за результатами голосувань на сесіях. Але, разом із тим, періодичні дискусії на ті чи інші теми свідчать, що кожна фракція відстоює своє право на власну думку. 
– Ваша фракція – одна з найбільших, нараховує 13 депутатів. Чи впливає це на якість ухвалення рішень? Бо є найменші фракції, є найбільша, у всіх – свої підходи. А думки членів вашої фракції,їхні голоси під час ухвалення тих чи інших рішень, вони враховуються? Вас чують у стінах облради чи ні? 
– Сказав би, що не завжди чують… І це чітко можна простежити за результатами сесійних голосувань. Все відбувається відкрито, і всі все бачать… Якщо є певні принципові питання, довкола яких, скажемо так, точаться дуже сильні дискусії, то, відповідно, рішення приймаються мінімально необхідною кількістю голосів – у межах 40. Хоча левова частка рішень ухвалюється переважною кількістю депутатів, і це – свідчення того, що точки дотику існують, і депутати, принаймні, намагаються чути один одного. Але, якщо вже бути відвертим до кінця, то з деяких принципових питань наша фракція не підтримує окремі рішення… Щодо внутріфракційної дисципліни, то за принципом «голосував – не голосував» ми з фракції нікого не виключаємо. Бо й засідання фракції «Блоку Петра Порошенка «Солідарність» в облраді проходять теж непросто. Є низка депутатів, які йшли на вибори, заручившись підтримкою в першу чергу виборців конкретного округу, тому в своїй роботі насамперед відстоюють їхні інтереси, ставлячи їх у пріоритет. Тому коли з того чи іншого питання немає однозначного рішення, то кожен член фракції має право на вільне голосування. І він це право використовує.
– А як же ж партійна дисципліна?
– Будь-які рішення голосувати чи ні за те чи інше питання, скажемо так, народжуються в дискусії, де має бути конструктив між партійною дисципліною і відстоюванням інтересів виборців. Бо кожен депутат рано чи пізно буде звітувати перед громадою, і, якщо планує балотуватися на наступну каденцію, то повинен пояснити людям, із якою метою йшов в обласну раду, яким був коефіцієнт корисної дії і який результат роботи. 
– Ваша фракція за цей рік не підтримала проекти рішень із яких принципових питань?
– Так. Для прикладу – створення комунального підприємства «Волиньприродресурс». І на це були вагомі причини… Так само наша фракція має власну думку щодо допуску журналістів та представників громадськості до сесійних засідань облради: засідання повинні відбуватися гласно, а доступ на них – відкритим. А щодо забезпечення безпеки депутатів, то відповідні служби повинні визначатися «точковими діями», бо існують різні ситуації. Одна справа – це, наприклад, психологічний тиск внаслідок присутності в залі великої кількості людей із транспарантами, опосередковано впливаючи на депутатів...   
– Мітингарі в залі заважають?
– Провів би своєрідну градацію. Якщо це представники певних соціальних груп і вони прагнуть відстояти свої права, то вони можуть у цілком цивілізований і законний спосіб звернутися до апарату облради, і їхнім представникам нададуть слово для виступу. Це один момент, бо вони мають бажання прийти в облраду чи під її стіни і висловитися. Але коли намагаються перетворити сесійне засідання в бардак і не дають можливості працювати згідно з Регламентом, то, це впливає негативно. І це – другий суттєвий аспект. Щодо роботи журналістів, то на мою думку (мабуть, її поділяє вся фракція), їм потрібно надавати максимальне сприяння у роботі з висвітлення діяльності органу самоврядування області. Вони можуть подивитися і роздруківки результатів голосувань кожного депутата, який за це також персонально відповідає. Ось тут і присутні як елемент партійної дисципліни, так і  особистої позиції кожного обранця волинської громади. Є приклади певних розумінь між різними політичними силами щодо голосувань із тих чи інших принципових питань, і в цьому сенсі повністю підтримую голову облради, який каже, що в таких випадках слід, насамперед, розібратися між собою, а вже потім виносити всі негаразди на суд громадськості. Яка, в свою чергу, краще розумітиме, що відбувається, якщо буде організована прес-конференція, де все пояснять, повідомлять позицію вищого керівництва тієї чи іншої партії...
– Виборче законодавство досконале?
– Як на мене, воно не зовсім об’єктивне і правильне, в ньому забагато політики на місцевому рівні, що створює певні перепони для пошуків діалогу та розуміння між депутатами з різних фракцій. 
– Володимире Юрійовичу, але ж представлені фракції різних політичних сил, і винести політику за межі облради нереально! 
– Але мінімізувати її вплив на життєво важливі процеси – необхідно!  І я б, як член екологічної комісії, можу стверджувати, як внаслідок засідань комісії ми рекомендуємо ухвалити ті чи інші рішення на сесійних засіданнях. Ми сперечаємося, доводимо до свідомості колег свої аргументи, але виходимо на консолідовану позицію. Не буду, щоправда, приховувати: у роботі комісій особливого акценту на партійну приналежність немає. А в сесійній залі все відстежується набагато чіткіше: коли певний депутат, намагаючись відстояти інтереси виборців, прагне популяризувати свою політичну силу… Та від цього ми нікуди не подінемося. Будьмо відвертими: раз депутат увійшов до складу ради від конкретної партії, то він має певні зобов’язання в плані партійної дисципліни. 
– Чому ж ваша фракція не підтримала створення «Волиньприродресурсу»? У вас як члена екологічної комісії облради певне уявлення про роботу цього комунального підприємства, безумовно, є. То чому «Блок Петра Порошенка «Солідарність» не голосував за його створення?
– На початку депутатської каденції було озвучено ідею створити підприємство «Бурштин Волині», яке зараз називається «Волиньприродресурс»… Не варто вважати, що в його компетенції – лише бурштин. Акцент робиться на всіх корисних копалинах області. Ми цю проблему розглядаємо на місцевому рівні. «Волиньприродресурс» існує вже майже рік, і про результати його діяльності може дізнатися кожен... Момент не підтримання ідеї його створення нашою фракцією такий: у цьому процесі має брати участь держава. Від області є достатньо велика кількість народних депутатів (особливо активний – Ігор Гузь), яких, на мою думку, можна було б запросити та ознайомити з цією позицією облради, щоб вони ініціювали прийняття спеціального закону про видобуток бурштину. Будьмо відвертими: і в парламенті, і в облраді є представники певних політичних сил, які в разі ухвалення політичного рішення здатні ухвалювати відповідні закони чи рішення. Тому сподіваємося на добру волю законодавців, яка потрібна для ухвалення відповідного закону. І після цього наше комунальне підприємство запрацює повноцінно, бо на даному етапі це неможливо. Мотивація іншої сторони – Волинь буде готова ефективно працювати, як тільки ухвалять законодавство. Але його ж немає… 
– Неодноразово говорилося, що підприємства, які освоюють на Волині надра, мають юридично бути зареєстровані в нашій області. Яка позиція фракції?
– Це нормальна постановка питання. В нас були неодноразові дискусії з «Укргазвидобуванням», яке категорично не хоче  тут реєструватися… Позиція фракції: податки від діяльності підприємств в напрямку надр на території області повинні залишатися на Волині. Це цілком нормальна ситуація, коли волинська громада не може миритися з ситуацію, коли значні кошти виводяться з нашого краю, і користі від видобутку наших надр Волинь не має ніякої. А області потрібні великі кошти на вирішення проблем в освіті, медицині, ремонтові та будівництві доріг тощо! 
– Перспективний план розвитку громад області і зміни до нього… Не раз довкола цього ламалися списи в сесійній залі…
– Тут стовідсотково більше політики, ніж раціональності. На рівні створення об’єднаних територіальних громад перехрещуються інтереси чи політичних сил, чи місцевих бізнес-еліт. І вони хочуть бачити на чолі цих ОТГ лояльних керівників. Наша фракція переконана, що тут занадто багато політики. Але на кінець минулого року в області було 5 об’єднаних громад, до завершення нинішнього – вже 15. Процес реформ пішов, як і фінансової децентралізації. І ті, хто перебуває на етапі формування, зможуть на прикладі першопрохідців побачити позитивну динаміку розвитку, насамперед, для місцевого населення. Тут головне – чути людей і не насаджувати їм свої настанови. Бо при всій повазі до всіх депутатів облради, 64 людини не можуть однозначно правильно запропонувати подальший розвиток місцевих громад, куди належить мільйон людей. Тому треба враховувати, насамперед, інтереси самої громади, з ким вона хоче об’єднуватися і де створювати центр управління. Взагалі, цей процес буде тривалим, але якщо буде відкинуто політику, він піде швидше. 
– Наступного року він повинен завершитися. Якщо не на добровільній основі, то можливий варіант примусу?
– Думаю, що так. Для прикладу: досвід тієї ж ФРН показує, що спочатку громадам було надано право ініціативи, а коли залишилися «білі плями», то людей просто поставили до відома, хто і з якою громаду об’єднується. Тому і в нас такого варіанту не можна виключати. А ще я переконаний, що на місцях певний страх перед реформами можна пояснити відсутністю достатньої об’єктивної інформації. 
– Великі сподівання були на спеціальну комісію, яка ще в квітні мала представити детальний звіт про роботу всіх комунальних підприємств обласної ради… Щоб визначити, які успішні, а які проблемні, і що з ними далі робити в кожному окремому випадку. Звіт був?
– В комісію ввійшли представники всіх політичних сил. Вона працювала досить ефективно, проводячи, в тому числі, і виїзні засідання. Я сам брав активну участь у цьому процесі, адже ми заслуховували керівників комунальних підприємств. Питання в іншому: як ефективно працювала наша тимчасова комісія і чи вона не дублювала постійну комісію з питань комунального майна облради? Це покаже звіт голови комісії В’ячеслава Рубльова, запланований на 21 грудня ц. р. 
– Чому більшість засідань були закритими?
– Маємо те, що маємо. Положення про цю тимчасову комісію ухвалювалося всім депутатським корпусом… Це, в принципі, обґрунтовано, бо виникають певні етичні моменти, які не варто виносити на загал…
– Бюджетний процес…
– Це питання ще в роботі… Якщо дивитися в корінь питання, то слід не забувати, що під час ухвалення бюджету області кожен депутат буде відстоювати інтереси громади того округу, де його обрали. Але є ще партійна дисципліна і бачення фракції щодо розподілу коштів на ті чи інші напрямки. Думаю, що керівникам фракцій і всіх фахівців, які долучені до цього процесу, важко – але водночас необхідно! – врахувати максимум думок та пропозицій і вийти на консолідоване рішення. Буде прикро, коли за бюджет області на 2017 рік проголосує лише 34 чи 40 депутатів: він має ухвалюватися абсолютною більшістю представників волинської громади, які чітко розуміють цифри, шляхи наповнення і методи розподілу коштів. 
– Голова облдержадміністрації Володимир Гунчик – депутат облради від «Блоку Петра Порошенка «Солідарність». Скажіть, фракція відчуває якісь переваги в процесі ухвалення рішень? Наприклад, у розподілі бюджету?
– Ні! Цілком відверто... Можливо, ламаючи якісь стереотипи, подібних моментів у його роботі немає. Присутність голови облдержадміністрації на засіданнях фракції характеризується просто: Володимир Петрович – один із 13-ти депутатів. Разом із тим, ми не можемо відкидати того факту, що ми є провладною фракцією. Ми орієнтуємося на ті чи інші бачення голови облдержадміністрації. Це логічно. Разом із тим, ми можемо озвучувати безпосередньо керівнику виконавчої влади області бачення того чи іншого питання напряму. Але присутнє певне розмежування функцій голови облдержадміністрації та депутата облради – це факт. 
– Перетягувань як таких немає?
– Їх і не може бути! І це правильно. Бо фракція «Блоку Петра Порошенка «Солідарність» не має механізмів впливу на процес ухвалення рішень голови облдержадміністрації. Але фракція дослухається до тих чи інших його бачень і від себе рекомендує чи озвучує якісь наболілі моменти, котрі, ми сподіваємося, враховуються під час обговорення того чи іншого питання.
– Обласна рада – це постійний пошук компромісів. За які рішення ваша фракція категорично голосувати не буде?
– Це рішення, які прямо чи опосередковано будуть нести шкоду або загрозу для громади. Чи будуть суперечити чинному законодавству! Це – логічно. Але левова частка рішень – це подання суб’єктами ініціативи, тобто – депутатами облради. Тому, як на мене, негативних прецедентів дуже мало, хоча кожен депутат, насамперед, має усвідомлювати, який проект рішення він виносить на профільну комісію та сесію. Цілком закономірно: якщо це лежить в незаконній площині або є загроза скасування рішення органами прокуратури, то фракція «Блоку Петра Порошенка «Солідарність» таких ініціатив не підтримає. Так само, якщо буде загроза розпалювання якоїсь міжетнічної ворожнечі, речей, які зашкодять громаді. То фракція після обговорення за відповідний проект не проголосує.
– Всі питання порядку денного сесійних засідань попередньо обговорюються на засіданні фракції? 
– Звичайно! Після попереднього обговорення ухвалюється спільна позиція.
– Бувають гострі дискусії?
– Звичайно! У нас кожен депутат – самодостатня людина. Кожен має власне бачення, тому є моменти, коли фракція консолідовано визначає позицію, а є, коли на підставі компромісу запроваджується вільне голосування кожного депутата. І це цілком нормальний процес.
– Бажаю, щоб усі дискусії переростали в рішення на благо волинській громаді!
– Це і є першочерговим завданням. 
Підготував Сергій ШРАМЧУК.
На фото: Володимир Дейна. 


  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (59) - 15.7%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (171) - 45.5%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (100) - 26.6%