Дороги – в пріоритеті

Дороги – в пріоритеті

Навіть між найвіддаленішими селами має бути хороше транспортне сполучення. 

Якість життя людини безпосередньо залежить від того, наскільки комфортним для неї є (і чи взагалі є) життєво необхідний доступ до медичних, освітніх, соціальних послуг. Відтак турбота про транспортне сполучення – неодмінна складова розвитку інфраструктури регіону. Президент України Віктор Янукович під час недавнього візиту на Волинь акцентував: оцінювати рівень розвитку економіки держави можна і треба за рівнем якості життя окремої людини. Відтак абсолютно кожна людина (незалежно від місця її проживання!) повинна відчувати турботу держави. 

Важливість наявності транспортного сполучення особливо відчутна, коли йдеться про сільську місцевість. Ось – одна із цитат глави держави: «Україна – це понад 28 тисяч населених пунктів, більше як 8 мільйонів осіб працездатного населення, однак кожна друга родина досі не забезпечена послугами швидкої медичної допомоги, кожна третя – не має доступу до медичної установи та регулярного транспортного сполучення».
У світлі сказаного стає зрозумілим, чому в дорученні Президента України за результатами робочої поїздки до Волинської області чимало завдань, запланованих до реалізації, стосується саме покращення транспортної інфраструктури та чому 2014-го держава робитиме ставку саме на будівництво доріг. 
Щодо Волині, то, зокрема, у дорученні йдеться про необхідність проведення ремонтних робіт на дорогах загального користування Луцьк – Ківерці – Маневичі та Ковель – Володимир-Волинський – Червоноград – Жовква. Окрім того, там передбачено фінансування ремонту шляхів у віддаленому Шацькому р-ні. Зокрема, дороги Світязь – Залісся та дороги державного значення на ділянці Шацьк – Ковель.  Під час перебування в Луцьку Віктор Янукович наголосив: передовсім наступного року пріоритетом для влади будуть дороги. Причому – йдеться не про магістральні шляхи, із якими держава більш-менш впоралася, готуючи інфраструктуру до Євро-2012, а про ті, що сполучають міста і села. 
На Волині останні 3,5 роки системно працюють не лише над реконструкцією чи будівництвом шляхів, а й загалом над комплексним розвитком транспортної інфраструктури. Скажімо, нова асфальтована дорога довкола оз. Світязь відкриває нові перспективи Шацького краю – туристичній перлині Волинської області – та селам, що розташовані на берегах одного з найбільш мальовничих озер Європи. Але не слід забувати і про появу величезної кількості нових зупинок на шляхах у різних куточках краю, про відновлення освітлення у сотнях населених пунктів (особливо уздовж доріг державного значення), про тротуари, нові залізничні платформи ... Що вже казати про відновлення регулярного транспортного сполучення в окремих віддалених селах чи навіть хуторах. Для тамтешніх мешканців – це як друге дихання. 
Із найбільш пам’ятних прикладів такої роботи – будівництво зупиночної платформи «Фасти» на Ковельщині. Здавалося б – маленька справа. І лише емоції, що панували на цій платформі під час відкриття (а трапилася довгоочікувана подія влітку ц. р.), свідчили про вагомість події. 
…Вісім кілометрів до найближчої зупинки. Саме стільки доводилося долати мешканцям урочища Фасти, аби мати змогу сісти на потяг. Сюди,  поміж ковельські ліси, нечасто звертали й автобуси. Перевізники оминали урочище через віддаленість і погану дорогу. Та якщо в суху пору року люди якось вибиралися зі свого «острівка» на білий світ, то взимку під час снігопадів це ставало майже нереальним, а то й небезпечним. Громада Мощенської сільської ради, до якої  належать жителі Фастів, вирішила діяти. Адже просто життєво необхідною для них була поява зупиночної платформи потяга не за 8 км, а – поряд. 
За сприянням ковельчани звернулися до голови облдержадміністрації Бориса Клімчука. Той не залишився байдужим до цієї проблеми. Відтак до 80-ти тис. грн, які віднайшли у сільському бюджеті, додалося ще понад 170 (позаяк кошторисна вартість об’єкта сягнула більше як 250 тис.). У травні цього року зупинку на 145-му кілометрі перегону Ковель – Люблинець збудували. Довгоочікуваний об’єкт облаштували, як годиться, – лавочками та пандусами. Вийшло не просто добре, а зручно і красиво. Тоді на свято до мешканців урочища завітали і заступник голови облдержадміністрації Віталій Карпюк, і голова Ковельської райдержадміністрації Сергій Матяшук,  і головний залізничник Волині та Рівненщини Іван Груник. Останній, до речі, дякував людям за вміння проявити ініціативу та вболівання за розвиток свого населеного пункту. Адже часто ініціатива – це половина справи. 
Попри те, що нині про збитковість залізничного транспорту не говорить хіба лінивий, у цьому випадку влада і залізничники зважали на інше: насправді вкрай необхідну потребу в цій платформі, яка є запорукою соціального благополуччя далеко не однієї волинської родини. 
І це – приклад того, як інтереси окремої людини можуть стояти навіть вище нинішніх інтересів окремої галузі. 
Державна політика – це мистецтво врахувати потребу і право кожної людини жити якісно, незалежно від того, чи ти мешканець мегаполісу чи – мальовничого волинського села у нетрях Полісся. 
Оксана ЛИТВИН. 


  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (72) - 13.5%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (233) - 43.7%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (164) - 30.8%