Без перетягування ковдри

Без перетягування ковдри  

Якщо гіперактивність помножити на політичний ідеалізм, отримаємо синдром молодого обранця. Чи страждає на таку недугу Ірина Комлик, депутат Луцької міської ради від Партії регіонів? На відміну від багатьох колег її віку – ні. Хоча про здобутки влади та політичної сили, до складу якої входить, говорить багато. У розмові часто згадує Президента й з усього зрозуміло, що схвалює його курс. Хоча інакше й бути не може, якщо ти працюєш в команді.

– Ірино Олександрівно, влітку 2012-го ми з вами мали нагоду спілкуватися «на диктофон». Тоді ви зауважили: позаяк лучани довірили свою долю іншій політичній силі, тож завдання луцьких регіоналів у міській раді – бути допоміжною ланкою. Минув рік, навіть більше…
– І робота не стоїть на місці. Спільними зусиллями ми намагалися робити наше місто кращим і життя його мешканців комфортнішим. 
– Спільними зусиллями? 
– Маю на увазі Президента, уряд, обласну владу та керівництво міста. 
Зокрема мене обирали до представницького органу влади Луцька за партійним списком, тож власного округу не маю. Проте всі, хто прийшов до міської ради під прапором Партії регіонів, керувалися і керуються передвиборчою програмою «Будуємо новий Луцьк». І обіцяне крок за кроком втілюємо у життя, навіть попри те, що у фракції – лише чотири депутати. Звісно, серйозну допомогу отримуємо від центральної та обласної гілок влади, а інакше не може бути, бо саме такою має бути робота монолітної команди. 
– Саме представники Партії регіонів наголошують на спільній грі. Та, певно, в кожній команді, а в політичній тим паче, не варто відкидати впливу людського фактору…
– Сьогодні тішить те, що ми можемо стабільно і злагоджено працювати на благо людей. Головне, що ніхто не перетягує на себе ковдру. Всі ми бачимо, як змінюється Луцьк, його інфраструктура, оновлюються вулиці, дороги. Загалом цього року з Державного та обласного бюджетів на впорядкування доріг міста надійшло 34 мільйони гривень. І хочу зазначити, що це навіть не початок, а продовження вже усталеної практики, бо за ініціативи Президента та підтримки уряду в 2012-му Луцьк отримав 30 мільйонів, а 2014-й буде проголошено роком облаштування міських доріг.
– Що це означатиме для лучан у плані фінансів?
– Зрозуміло, що влада, і для Луцька також, виділятиме значні кошти. Сьогодні ми активно говоримо про євроінтеграцію України. А Волинська область впритул наближена до кордону з Європою, фактично є візиткою України, тому, переконана, на благоустрій Луцьк отримуватиме від держави значне фінансування. Окрім того, вперше за часів незалежності України у місті побудували дитячий садочок у 55 мікрорайоні. Саме завдяки дорученню Президента в обласному центрі є садок-ясла на 300 місць. Найближчим часом біля цього садка постане і нова школа зі спортзалом та великим басейном. Уряд поетапно і повною мірою виділяє на це будівництво гроші. Приміром, цього року було освоєно 5,5 мільйонів гривень. 
– Одначе й досі непросто влаштувати дитину у садочок…
– Так, але потрібно сказати, що в рамках реалізації соціальних ініціатив Президента, зокрема програми «Діти – майбутнє України», в результаті добудови садочків, відкриття додаткових груп у Луцьку цього року створено МАЙЖЕ 500 додаткових місць для дошкільнят. Будується перинатальний центр, теж за дорученням Віктора Януковича. Його вартість разом із обладнанням – 100 мільйонів гривень. І попри те, що це об’єкт обласного значення, для лучан надзвичайно важливий, бо податки і збори від його діяльності надходитимуть у місцеву казну. До того ж – це додаткові робочі місця для лучан. І коли, на жаль, у Луцьку траплялися надзвичайні ситуації, людей не залишали сам на сам із проблемами. Пригадайте, щойно стався обвал будинку на Рівненській, як влада виділила 24 мільйони гривень. Коли ж постало питання про зсув берегу Стиру на вулиці Героїв УПА і житлові будинки опинилися під загрозою руйнації, оперативно за дорученням Президента на укріплення берегу виділили понад 17 мільйонів. А злива? На протипаводкові заходи від держави та з обласної казни отримали один мільйон гривень. Підсумовуючи, зауважу: в 2009 році, коли працювала помаранчева влада, з Державного та обласного бюджетів на соціально-економічний розвиток області було виділено всього-на-всього 18 із половиною мільйонів гривень, у той час, як 2013-го лише Луцьк отримав 137 мільйонів. Усі ці факти красномовно свідчать: робота активно ведеться. Я, як депутат міської ради, хочу сказати, що саме для цього Партія регіонів прийшла до влади. 
– Невдовзі доведеться планувати бюджет на 2014-й. Проте вже сьогодні представники опозиції , зокрема й депутати Луцької міської ради наголошують: платежі затримують, казна напівпорожня…
– Що стосується депутатського корпусу, то кожен сам обирає говорити йому чи працювати. Звісно, політиканства в раді ми так і не позбулися, хоча, варто відзначити, його стало трохи менше. Проте, враховуючи наближення передвиборчих гонок, усім треба готуватися до збільшення кількості політичних перепалок. А відтак і правильно сприймати інформацію. Дуже шкода, що більшість не об’єктивна, бачить тільки негатив та ігнорує зроблене для лучан. Так, критика для влади просто необхідна, бо це, по суті, найбільший стимул у роботі. Але якщо опозиція береться критикувати, то нехай визнає, що влада – на своєму місці: реагує, допомагає, працює для людей, а не лише гарно обіцяє. Проте я їх розумію – це гра у політику.
– Тож на що слід звернути увагу, формуючи головний документ наступного фінансового року? Яким буде підхід регіоналів?
– Зрозуміло, що зайвих коштів немає і ніколи не було. Потрібно визначитися із пріоритетами. Тим паче, не варто забувати, що луцька казна добре обтяжена боргами. Тому треба виважено та правильно розподіляти кошти. Окрім того, слід шукати можливості щодо скороченню видаткової частини бюджету і кошти на наповнення енергоощадних програм, сприяти діяльності ОСББ, адже вони є альтернативою занедбаній житлово-комунальній сфері. Що іще потрібно врахувати в розрізі планування бюджету Луцька? Можливість виникнення надзвичайних ситуацій: злив і підтоплень. Як на мене, варто наповнювати грошима програми, що стосуються системи водовідведення міста, і поетапно втілювати їх у життя. Замінити всі каналізації чи теплопровідні системи одночасно – не реально. Тому тут має бути системність і якість роботи. 
– Продаж та передача в оренду комунального майна – один із способів наповнення бюджету. Які плани щодо майна на 2014-й, адже ви працюєте саме в цій депутатській комісії?
– Щодо цього питання у депутатів і досі різні думки. Одні вважають, що краще продати майно і наповнити казну, інші – дочекатися росту цін, а тоді продавати. Обидва варіанти є логічні, тому ми зважуємо всі рішення. Якщо чесно, то нині майна на продаж майже не залишилося, більшість або вже приватизоване, або орендується. Тому величезних надходжень від реалізації в 2014-му не буде. 
– Ви підкреслили, що ОСББ – альтернатива реформування галузі ЖКГ. Одначе мешканці багатоквартирних будинків усе ще з острахом створюють об’єднання…
– Дійсно, не варто недооцінювати ОСББ. Мало того, вважаю, що таким об’єднанням потрібно сприяти, що й робить держава, пропонуючи тривідсоткові кредити. Зауважу, що до громадської приймальні Партії регіонів найбільше звертаються саме голови об’єднань співвласників будинків. Вони скаржаться на непорозуміння з окремими керівниками державних структур. Це стосується тарифів, згідно з якими треба оплачувати комунальні послуги. ОСББ борються за свої права, бо нині у них ще мало важелів впливу – от і приходять до нас. Я не вважаю за потрібне такі питання виносити на широкий загал, озвучувати запити в сесійній залі. Сама виїжджаю на місце, спілкуюся з обома сторонами, якщо ж і це не допомагає, тоді звертаюся до вищого керівництва. Бо поки дочекаєшся сесії, поки дістанеш офіційну відповідь на депутатський запит, і час втратиш, і питання не вирішиш. Хоча й озвучувати депутатські запити треба, бо інколи це єдиний шанс допомогти людині. 
Підготувала Світлана ГОЛОВАЧУК.
Фото з особистого архіву Ірини КОМЛИК.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

«Боротьба влади з коронавірусом SARS CoV-2 – це…

«Боротьба влади з коронавірусом SARS CoV-2 – це…

Ефективна протидія смертоносній інфекції. (4) - 6.6%
Нездатність адекватно реагувати на загрози. (15) - 24.6%
Відволікання уваги від чогось важливішого. (31) - 50.8%
Мене це не стосується. (5) - 8.2%