Біла сорочка для водія…

Біла сорочка для водія…  

Чому в Луцьку можна їздити без білетів і стати жертвою ДТП у маршрутці?

Рішення Громадської ради при Луцькому міському голові «Визначення та встановлення обґрунтованої вартості проїзду у громадському транспорті міста Луцька» на засіданні, яке відбулося 14 червня ц. р., вийшло далеко за межі лише арифметичних розрахунків за принципом «ціна/якість». Бо недавня автокатастрофа, в якій постраждало 12 пасажирів маршрутки №9, оголила й так відомі проблеми цього сегменту життя обласного центру. 
Щоб зрозуміти, якими важливими для Луцька є регулярні перевезення людей у громадському транспорті, варто побачити одну-єдину цифру: лише за офіційними підрахунками щодня послугами автобусів і тролейбусів користується щонайменше 130 тис. людей. На 30 маршрутів виїздять 216 автобусів, а 47 тролейбусів обслуговують 47 ліній.
Начальник управління транспорту і зв’язку Луцької міськради Анатолій Миронюк із гордістю наводить  і такі позитивні факти в діяльності місцевої влади як виконання урядового нормативу, що в обласному центрі кожен може максимум за 40 хв. доїхати від місця проживання до місця роботи. Та й в транспортних засобах не тісно – не більше 4 пасажирів на 1 квадратний метр.
Хто організовує пасажирів? Луцький міськвиконком, який і формує тендерний комітет. А той, у свою чергу, виставляє умови надавачам транспортних послуг, аналізує їхні пропозиції і оголошує переможців на кожному маршруті, підписуючи з ними довготривалі договори… 
Все ніби прозоро, законно і чесно, але якось так виходить, що (за спостереженням члена громади Михайла Шелепа) ринок перевезень у Луцьку розділили між собою тільки бізнесмени Голєви і Альфьоров, які й отримують прибутки. А комунальні маршрутки, які купили в лізинг за часів мерства Богдана Шиби, чомусь виявилися збитковими, тому давно поламалися і зійшли з дистанції… 
Як мінімум, дивна ситуація, чи не так?
Як і те, що лише приватні автобуси курсують по найбільш «хлібних» маршрутах, забираючи клієнтів від комунальних тролейбусів, котрі в результаті цього в депо привозять одні лише збитки. Чому логістика складення маршрутів така, що вигідна лише приватному бізнесу і заганяє в могилу екологічно чисті тролейбуси, які належать міській громаді? 
На це Анатолій Миронюк відповів лаконічно:
«Я не дозволю собі погодитися, що в Луцьку погана логістика пасажирських перевезень». 
Він також пояснив, чому на одних вулицях маршруток хоч греблю гати, а на інших їх із часів царя Гороха ніхто не бачив. Виявляється, урядовці розробили положення, яке дозволяє не організовувати пасажирського сполучення тоді, коли в салоні є менше 50% людей… Тобто, в одних мікрорайонах автобусів буде більше, ніж треба, а в других треба ходити пішки вічно…


Дещо, правда, змінилося на краще: якщо 4 роки тому регулярність руху маршруток складала не більше 60%, то нині вона сягнула 86%. Але до закладеної в договорах цифри – 95% – так і не дотягує…
Та найбільше питань у членів Громадської ради при Луцькому міському голові на чолі з Юрієм Дмитруком уже давно виникає щодо обґрунтованості збільшення вартості проїзду з 3 грн до 4 грн. «Папєрєднікі» пристали на диктат та «аргументи» перевізників буквально в останні дні свого перебування при владі. Але чому нічого не змінюється зараз?
Громадський активіст Дмитро Гегер переконаний, що «у зростанні тарифів проглядається корупційна складова». 
Такої ж думки і всі його колеги. Бо скільки реально перевозить одна маршрутка за один рейс, ніхто не знає. Квитків не видають, готівкові гроші кладуть у кишеню водії і їхні роботодавці, причому, навіть між собою не можуть порозумітися. 
«Коли власник їде в салоні свого автобуса, то виручка одразу зростає втричі! – сказав активіст Микола Гарбарчук. – Тому завдання номер один – відлучити водія від грошей. Ще й тому, що це заважає йому сконцентруватися на дорозі».
Про багатостраждальні квитки, які не видають і не беруть, пролунала ще одна сенсаційна інформація: виявляється, луцькі «маршрутні королі» використовують давно застаріли зразки паперового обліку пасажирів, а придбати та використати нові – не хочуть… Мало того, фактично ніхто, крім «Укртрансінспекції», не має права перевіряти, чи оплатив пасажир проїзд у громадському транспорті, тож, відповідно, навіть безбілетників законного права штрафувати ніби як і нема…
На засіданні Громадської ради та представників громади м. Луцька вирішено рекомендувати керівництву міськради та депутатському корпусу комплексно підійти до вирішення цієї проблеми.
Невдовзі слід очікувати реакції органів місцевої влади та контролюючих структур на позицію представників неурядових організацій Луцька. Цілком можливо, що якось відреагують і бізнесмени, які на перевезеннях пасажирів заробляють величезні статки.
Щоб з’ясувати позицію міської влади щодо організації пасажирських перевезень у Луцьку, ми звернулися до виконувача повноважень Луцького міського голови Ігоря Поліщука.
– На міських маршрутах має переважати комунальний електротранспорт. Ми системно працюємо над тим, щоб розвивати «Луцьке підприємство електротранспорту». За кілька місяців надійдуть кошти за пільговим кредитом, розпочнеться добудова контактної мережі, будемо купувати тролейбуси з Європи, які були у використанні. Мета – дати «зелену вулицю» тролейбусам, які будуть витісняти маршрутки. Як лучанин, який періодично також використовує для поїздок громадський транспорт, вважаю, що тролейбусом користуватися набагато комфортніше. Якість і безпека перевезень у старих автобусах, до речі, на низькому рівні. Словом. Я переконаний: нехай на маршруті, де зараз курсує 10 автобусів, краще їздить 6 тролейбусів. Це і людям комфортніше, і велике розвантаження транспортних засобів на вулицях Луцька, – сказав Ігор Ігорович.


Роман УСТИМЧУК.
На фото автора: жовті автобуси на луцьких вулицях привернули до себе особливу увагу; ось такі автобуси возять пасажирів у Німеччині, де кожен водій – у білій сорочці; а це – луцькі маршрутки, які повинні поступитися місцем комунальним тролейбусам.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (59) - 15.9%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (167) - 44.9%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (100) - 26.9%