Коли ми станемо німцями…

Коли ми станемо німцями…


Чому за страшні українські дороги Барну треба не яйцями закидувати, а смолою гарячою заливати. І не одного, а як мінімум двох!

Це тільки в більшовицькі часи Революція пожирала власних творців. У нас Майдан допоміг отримати владу і капітал цілим родинам і кланам. Партії перетворилися на годівниці для вузького кола обраних людей, а різні гілки влади – щаблями для збагачення. І чи не найкраще «пиляти» державні гроші на дорогах, яких фактично нема.

До чого брати Барни і тема українських шляхів? Теоретично – ні до чого. А практично – безпосередня!
Отже, не так давно під час акцій протесту в столиці розгнівані мітингарі закидали курячими яйцями народного депутата з Тернопільщини Олега Барну. Причина була в тому, що він та йому подібні всупереч обіцянкам під час Революції гідності не скасували депутатську недоторканість і не проголосували за закон про імпічмент президента. 
Згодом очільник правлячої пропрезидентської фракції «Блок Петра Порошенка «Солідарність» у Верховній Раді Артур Герасимов охарактеризував цю подію як таку, що «проводилася для нагнітання і розхитування ситуації в країні» та почав вимагати від поліції і прокуратури розслідувати «напад на народного депутата».

Що це вже нагадує реакцію Віктора Януковича на куряче яйце, яке кинули в нього під час відвідин Івано-Франківська, деталізувати не варто.  А от що Олег Барна потрапив «під обстріл» цілком заслужено, то так воно і є. Бо 50-річний Олег Степанович народився в с. Нагорянка Чортківського р-ну Тернопільської обл., де дороги – чи не найгірші в Західній Україні. А його молодший брат – Степан Барна, 1979 р. н. – внаслідок Майдану та підтримці правлячої партії став головою Тернопільської облдержадміністрації. Таким чином, і морально, і на підставі чинного законодавства обидва прямо відповідають за стан дорожньої інфраструктури. На Тернопіллі – жахливої. По Україні – поганої. 
А тепер, чому таких, як Олег і Степан Барни, треба смолою гарячою обливати? Бо саме цей матеріал і використовується під час латання наших нещасних автошляхів.  А ремонт відбувається вкрай неефективно і повільно. Основний мотив – брак фінансування з Держбюджету.
Ноу-хау, за яким частину з перевиконаних планів надходжень на митницях, перераховують в області для реконструкції автодоріг, теж не спрацювало. Бо все жорстко централізовано і здійснюється в ручному режимі. От і виходить, що навіть шлях від Львова до Луцька – зовсім не ідеальний, а для отримання коштів на ремонт дороги Володимир-Волинський – Устилуг доводиться ходити з простягнутою рукою перед київськими чинушами.
А як цю проблему вирішили сусіди? 
У Білорусі користування основною магістраллю від Бреста до Мінська для автомобілів із іноземною реєстрацією – платне. Оплата за проїзд легкової машини вагою до 3,5 тонни складає від 0,04 до 0,12 євро за 1 км. Чим далі їдеш, тим більше платиш. А ні – то суворі штрафні санкції! Правда, «бацька Лукашенка» не був би фарбованим лисом, якби й тут не показав українцям дулю: представники окупованих ОРДЛО і Криму за проїзд не платять! Свої…

У Польщі місцеві автошляхи – безкоштовні. А на магістралі М-1 від Варшави і аж до кордону в Свєско треба регулярно сплачувати. Найбільше – 35 злотих (аналог 245 грн), найменше – 17 злотих (119 грн).
Румуни придумали таку собі «ровіньєту»: кожен водій кожного іноземного транспортного засобу купує її за 3 євро і може вільно їздити цією країною упродовж 7 діб. Крім цього, тут і поромна переправа в Болгарію вартує 5 євро, і навіть пересування автомагістраллю від Бухареста до Констанци…
І болгари запровадили платне користування автошляхами в вигляді «віньєти»: 8 євро за 7 діб із легкового автомобіля.
Таким чином, громадяни цих країн на утримання та будівництво доріг платять податки, а іноземці ще й поповнюють дорожні фонди.
Наша ж бідна країна й справді не має грошей на найнеобхідніше. Але чому хоча б старший із Барнів, або хтось інший із числа «нових» «слуг народу» не запроваджує в нас європейської практики залучення фінансів на розбудову транспортної інфраструктури? Все ж уже давно придумано і запущено в роботу!

Скільки вже на Волині розвелося машин сумнівного походження з польськими чи литовськими номерними знаками? Чому за місцем основної реєстрації сплачується дорожній збір, а на території фактичного використання ці транспортні засоби. крім постійних порушень Правил дорожнього руху, отруєння повітря продуктами двигунів внутрішнього згорання та руйнації дорожнього покриття, нічого не дають?
Ну, якщо ми вже такі гуманні до співвітчизників, які не від хорошого життя купують старі і чужі автомобілі, то чому б не запровадимо якусь «україньєту» для іноземців, чимало з яких також їде в Україну власним транспортом? Чому не підібрати сотні тисяч (якщо не мільйони!) євро, котрі лежать буквально під колесами?
Єдина країна, де іноземці їздять безплатно, це Німеччина. Але коли ми станемо тими німцями в плані матеріального достатку і людей, і держави? Тому й треба брати приклад із бідніших, але розумніших сусідів.
Інакше в нас доріг не буде ніколи. Процвітатимуть тільки Барни і їм подібні, які навіть у рідному райцентрі Чортків не здатні відремонтувати вулиць і доріг, і буквально в центрі древнього містечка стара бруківка перетворилася на кам’яні хвилі дев’ятибального шторму, об який порозбивали піддони двигунів десятки нещасних автовласників.

Роман УСТИМЧУК.
На фото прес-служби «Автомайдану. Україна» і автора: шлях на Маневиччині; Олег Барна і яйця на голові; безкоштовний німецький автобан; вибоїни в с. Щурин Рожищенського р-ну; платна автомагістраль у Румунії; дорога сполученням Варшава – Свєско; болгарська вулиця.






  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (59) - 15.8%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (169) - 45.2%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (100) - 26.7%