50 чи 100?

50 чи 100?

Резонансна автокатастрофа в Харкові, коли 20-річна «мажорка» прямо на тротуарі вбила 5 людей, а ще 6 – скалічила, знову на порядок денний поставила питання: як зробити безпечним співіснування людей і машин? І одразу виникли найпростіші варіанти вирішення проблеми: обмежити швидкість руху у містах та селах до 50 кілометрів на годину. Але це – шлях у нікуди…


Чому? З точки зору причинно-наслідкових подій, то й справді: чим повільніше рухається транспортний засіб і чим менша його маса, тим більша ймовірність, що під час зіткнення з пішоходом або велосипедистом він не скалічить і не вб’є. І все було б добре в ідеї обмеження руху до 50 км/год., якби не суттєва обставина: суспільство в своєму розвитку не пригальмовується, а пришвидшується! Це стосується і технологій, і навіть виробництва сільгосппродукції чи вирощування свійських тварин і птахів. Власне, найхарактерніший приклад: бройлер на фермі за втручання людини від дрібнюнього курчатка до великої курки виростає лише за 40 діб!

То чому ми намагаємося призупинити те, що тільки збільшує швидкість?

Тож повертаємося від курей до людей. Так, чи не основна причина смертності та травматизму на дорогах – порушення швидкісного режиму. Особливо в населених пунктах. Але навіть тепер, коли можна їхати в місті чи селі до 79 км/год (при обмеженні 60), мегаполіси не справляються з потоком автомобілів, який постійно зростає.

Щоб позбавитися від зайвих автомобілів у містах і селах, адекватна влада будує нові транспортні розв’язки та об’їзні дороги. Це видно кожному, хто, наприклад, бував у польських містах Грубєшув і Люблін, де основний потік транзитного транспорту вже не потрапляє в ці населені пункти і не створює додаткового навантаження на автошляхи. Я вже не кажу про Варшаву чи Берлін, де прямо через центри столиць прокладено багатоярусні магістралі зі швидкістю руху до 100 км/год...

А що в нас? Навіть у столиці одного-єдиного Шулявського моста не можуть відремонтувати десятиріччями! Дороги там вузькі і забиті машинами та людьми. А в Луцьку? Хіба нормально, що транспортна інфраструктура тут залишилася на рівні 80-их років минулого століття? Як, скажіть, будь-ласка, уникнути «корків» на перехресті вул. Карпенка-Карого та Дубнівській, коли з боку с. Рованці суне лавина транзитних автомобілів? А чому давним-давно через с. Боратин не прокладено в обхід Луцька нову об’їзну дорогу? Власне, про що взагалі говорити, коли ідею спорудження одного-єдиного підземного переходу біля ЦУМу Антон Кривицький озвучив ще в 1998 р., а його досі не збудували? Як і нового мосту через річку Стир від вул. Яровиці в напрямку мікрорайону вул. Чернишевського…

Тому Україна або негайно забезпечить виконання Правил дорожнього руху всіма учасниками та візьметься за розвиток сучасної автотранспортної інфраструктури, або вона остаточно зупиниться в «корках» на дорогах та буде надалі вмиватися кров’ю внаслідок аварій.

І швидкість руху тут ні до чого.

Володимир ДАНИЛЮК.

На фото Романа УСТИМЧУКА: навіть якщо на світлофорі горить червоне світло, це зовсім не означає, що хтось не продовжує їхати…

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (59) - 15.8%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (168) - 45%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (100) - 26.8%