Скільки коштуватиме проїзд?

Скільки коштуватиме проїзд?

Підняття вартості проїзду завжди викликає суспільний супротив в українських містах. Луцьк не став винятком. І чи можливо запроваджувати нововведення, використовуючи старі підходи?

Громадське обговорення про доцільність підняття тарифу до 5 грн, що відбулося 12 квітня, було подібне на штормове море. Учасники ледь стримували емоції, а інколи й «виходили за береги», переходячи на особисті образи.

На початку зустрічі директор департаменту економічної політики Луцької міської ради Олександр Озінович зачитав звіт про розрахунок тарифів за послуги з перевезення пасажирів міськими автобусами. За його словами, вартість квитків за різними маршрутами коливається від 3 до майже 7 грн, тож оптимальна сума становитиме 5 грн.

Роздані матеріали присутні люди назвали «фількіною грамотою», висловивши недовіру наведеним цифрам та запропонували провести паралельне дослідження, задіявши до аналізу громадські організації.

Так, заступник голови Луцької міської громадської організації «Захист дітей війни» Олександр Гринник зауважив, що наведені дані є економічно не обґрунтованими, адже у документі на всі маршрути рентабельність складає 10%, а це – фізично неможливо.

Колишній перший заступник Луцького міського голови Тарас Яковлєв поцікавився, чому головуючим на засіданні виступає Олександр Рачков, а не профільний перший заступник міського голови Григорій Недопад чи радник міського голови Ігор Поліщук, який у минулому році назвав тодішню зміну тарифу незаконною та пообіцяв не піднімати ціну?

«Вам самим не образливо?», – запитав Тарас Яковлєв.

Щоправда, недавній радник екс-голови облдержадміністрації Володимира Гунчика, який після смерті Луцького міського голови Миколи Романюка якийсь час ще працював першим заступником градоначальника, сам не пояснив, як так сталося, що буквально за кілька діб до його відставки разом із профільним заступником Сергієм Григоренком відбувся тендер на маршрутні перевезення в м. Луцьку, після чого ціни в маршрутках зросли з 3 грн до 4 грн.

Олександр Рачков повідомив, що у Ігоря Поліщука є інші, не менш важливі справи, а Григорій Недопад наразі перебуває у відпустці. Як стало відомо «Волинській газеті», він – на черговій сесії, адже продовжує навчання.

Депутат Луцької міської ради від «Народного контролю» Павло Данильчук, який уже давно в жорсткій опозиції до чинної влади, відмітив, що громадські обговорення не мають законної сили і поцікавився, чому саме такий вид взаємодії з громадськістю було обрано:

«Це зроблено просто «для галочки?».

Олександр Рачков повідомив, що усі висловлені пропозиції будуть враховані, а Олександр Озінович вказав, що після обговорень проект протягом 20 днів буде розміщений на сайті Луцької міської ради і лише після цього винесений на виконком.

Останніми слово надали перевізникам, які погодилися, що у них існує багато проблем, але, якщо ціну не піднімуть, із часом весь транспорт зупиниться, тому що сьогоднішній тариф перевезення є нерентабельним, адже пальне подорожчало на 25%. Окрім підняття цін на солярку й бензин, зросла і мінімальна зарплата водіям.

Керівник луцького підприємства «Санрайз» Юрій Девіцький (фірму асоціюють із родиною екс-податківця Миколою Голжєвим та його дружиною, екс-депутатом міськради від партії Миколи Катеринчука Оленою Голєвою, – ред.) навіть підготував невелику презентацію про виконану роботу. Він повідомив, що у декількох його маршрутних таксі було проведено капітальний ремонт. На кожну машину пішло бмайже 400 тис. грн, а про купівлю нових навіть нема мови, адже одне авто коштує більше 2 млн грн. Крім того, з травня місяця на одному маршруті запровадять електронний квиток.

Щоб оптимізувати ціни, обговорили і можливість різної вартості на різні маршрути. На рівні з дорослими, подорожчають і дитячі квитки. Їх вартість коливатиметься від 2 до 3 грн.

Можна сміливо припустити, що ця «транспортна ініціатива» місцевої влади точно не підвищить її авторитет у громадськості, адже єдиного електронного квитка, який би дозволяв використовувати кілька маршруток за одну поїздку, досі немає. Якість обслуговування в луцьких маршрутках також не витримує жодної критики, а вологе прибирання в салонах робили, мабуть, ще на заводі, де їх виготовили…

Ольга КОНОНЧУК.

На фото автора: під час громадського обговорення.

 

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (64) - 15.9%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (187) - 46.4%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (105) - 26.1%