Скільки коштуватиме проїзд?

Скільки коштуватиме проїзд?

Підняття вартості проїзду завжди викликає суспільний супротив в українських містах. Луцьк не став винятком. Головне питання, яке треба вирішити: безпека перевезень, а також відповідність ціни та якості.

ня про доцільність підняття тарифу до 5 грн, що відбулося 12 квітня, було подібне на штормове море. Учасники ледь стримували емоції, а інколи й «виходили за береги», замість конструктивного діалогу переходячи навіть на особисті образи.
Заступник міського голови Олександр Рачков у вступному слові зазначив, що у міськраду неодноразово зверталися перевізники, що забезпечують роботу маршрутного таксі з проханням підвищити ціну за перевезення, адже існуючий тариф не покриває витрат, так як зросли ціни на пальне та збільшився розмір мінімальної заробітної плати.
Директор департаменту економічної політики Луцької міської ради Олександр Озінович зачитав звіт про розрахунок тарифів за послуги з перевезення пасажирів міськими автобусами:
«Перегляд діючих тарифів на перевезення, відповідно до п.1.6 Методики, повинен здійснюватись у зв’язку зі зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежить від господарської діяльності Перевізника, у тому числі у разі зміни вартості палива більш, ніж на 1%».
У діючих тарифах враховано вартість палива в розмірі 20,00 грн/л. Ріст ціни становить від 15%, порівняно з врахованою у діючому тарифі.
Витрати на оплату праці водіїв розраховано з розміру мінімальної погодинної оплати праці в розмірі 22,41 грн із затвердженого на державному рівні мінімального розміру оплати праці за виконану місячну норму праці в розмірі 3723 грн.

Витрати на мастила, шини та акумулятори розраховано з норм визначених наказами Мінтрансу України від 20 травня 2006 р. №489, від 10 лютого1998 р. №43 та вартості закупівель згідно з підтверджуючими документами наданих перевізниками. Зокрема, згідно з наказом Мінтрансу України від 10 лютого 1998 р. №43 норми витрат мастильних матеріалів становлять: моторні оливи 2,2 л на 100 л палива, трансмісійні оливи – 0,25 л/100 л палива, спеціальні оливи – 0,1 л/100 л, пластичні масла відповідно 0,25 кг/100 л палива. Вартість закупівель олив та мастил, відповідно до наданих підтвердних матеріалів, у середньому становить: моторних олив – 64 грн/л, трансмісійних олив – 66 грн/л, спеціальних олив – 61грн/л, пластичних мастил відповідно – 64грн/кг. З врахуванням індивідуальних річних пробігів, були визначені планові річні витрати на мастильні матеріали на 1 автомобіль по кожному маршруті окремо.
При розрахунку планових витрат на технічні огляди і ремонти враховані витрати на щоденні огляди, що становлять 5 грн на 1 автобус, витрати на ТО-1, що проводяться через кожні 10000 км пробігу (здійснюється заміна масляного та паливного фільтрів), витрати на ТО-2 (заміна масляного, паливного, повітряного фільтрів, фільтру осушувача повітря, гальмівної та охолоджуючої рідини), що проводяться через кожні 20000 км пробігу з врахуванням витрат СТО (через кожні 40000 км пробігу). Крім того, враховані витрати на проведення капітальних і поточних ремонтів на рівні фактично понесених витрат на такі ремонти за попередній рік.
Рентабельність у плановому тарифі враховано на рівні 10%.
У розрахунках враховано дані обстежень пасажиропотоків, здійснених протягом 2017-2018 рр. на 16 автобусних маршрутах та на 4 маршрутах у 2014 р. Загалом обстеженнями пасажиропотоків охоплено 90% маршрутів, по яких надано розрахунки і сформовано середній тариф по місту.
«Таким чином, розрахунковий тариф на перевезення пасажирів автобусами по маршрутах загального користування у звичайному режимі руху складає від 3,08 грн до 6,78 грн, середній розрахунково-плановий тариф по маршрутах загального користування у звичайному режимі руху становить 4,69 грн», – підсумував Олександр Озінович.
Роздані матеріали дехто з присутніх назвав «фількіною грамотою», висловивши недовіру наведеним цифрам та запропонували провести паралельне дослідження, задіявши до аналізу громадські організації.
Так, заступник голови Луцької міської громадської організації «Захист дітей війни» Олександр Гринник зауважив, що наведені дані є економічно не обгрунтованими, адже у документі на всі маршрути рентабельність складає 10%, а це – фізично неможливо.
Колишній перший заступник Луцького міського голови Тарас Яковлєв поцікавився, чому головуючим на засіданні виступає Олександр Рачков, а не перший заступник міського голови Григорій Недопад чи радник міського голови Ігор Поліщук, який у минулому році назвав тодішню зміну тарифу незаконною та пообіцяв не піднімати ціну.
Олександр Рачков повідомив, що у Ігоря Поліщука є інші, не менш важливі справи, а Григорій Недопад – у короткостроковій відпустці.


А непрацюючий депутат Луцької міськради Павло Данильчук (фракція «Народного контролю») поцікавився, яким чином ці обговорення вплинуть на прийняття рішення.
Олександр Рачков пояснив, що усі висловлені пропозиції будуть враховані, а Олександр Озінович вказав, що після обговорень проект протягом 20 днів буде розміщений на сайті Луцької міської ради і лише після цього винесений на розгляд міськвиконкому.
Представники депутатського корпусу та громадськості наголосили також на необхідності покращення безпеки та якості пасажирських перевезень та обов’язковості видачі водіями квитків.
Останніми слово надали перевізникам, які погодилися, що у них існує багато проблем, але, якщо ціну не піднімуть, із часом весь транспорт зупиниться, тому що сьогоднішній тариф перевезення є нерентабельним, адже подорожчало пальне. Окрім підняття цін на пальне, зросла і мінімальна зарплата водіям.
Керівник луцької фірми «Санрайз» Юрій Девіцький навіть підготував невелику презентацію про виконану роботу. Він повідомив, що у декількох його маршрутних транспортних засобах було проведено капітальний ремонт. На кожну машину пішло майже 400 тис. грн, а про купівлю нових навіть нема мови, адже одне авто коштує більше 2 млн грн. 
Також під час обговорень Олександр Рачков повідомив, що до кінця поточного року у маршрутних таксі міста планується запровадити електронний квиток. А директор ТОВ ВТП «Санрайз» Юрій Девіцький зазначив, що з 16 до 22 квітня на одному із маршрутів підприємства проведуть пілотний проект із впровадження електронного квитка.
Щоб оптимізувати ціни, обговорили і можливість різної вартості проїзду на різні маршрути. 
На рівні з дорослими, подорожчають і дитячі квитки. Їх вартість коливатиметься від 2 до 3 грн.
Але остаточно питання вирішиться лише після додаткового громадського обговорення та розгляду його на засіданні міськвиконкому за участі всіх зацікавлених сторін.

Ольга КОНОНЧУК.
На фото автора: звичайні луцькі маршрутки на дорогах міста; пасажири і транспортні засоби;  під час громадського обговорення майбутньої вартості проїзду.


  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (65) - 15.4%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (193) - 45.7%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (110) - 26.1%