Вони поживуть іще довго!

Вони поживуть іще довго!

У 2012-му на вулицях обласного центру Волині вперше з’явилися польські тролейбуси. Міська влада, зваживши всі «за» та «проти», вирішила поповнити парк Луцького підприємства електротранспорту «рогатими» з Любліна, котрі справно перевозили поляків… 20 років.

Торік у червні, коли лучани вели перемовини щодо процедури розмитнення, тогочасний заступник Луцького місткого голови Василь Байцим повідомив:  «Тролейбуси передають нам за досить вигідною ціною. То практично вартість металобрухту. Але ще буквально вчора ці тролейбуси курсували вулицями Любліна! Якщо все пройде добре, зовсім скоро вдасться вирішити й екологічну проблему, пов’язану з великим забрудненням центру Луцька. Замість маршруток, які не відповідають європейським екологічним стандартам, містом курсуватимуть екологічно чисті тролейбуси. За моїми підрахунками та даними начальника відділу екології Луцької міської ради Бориса Сороки, на одного жителя міста припадає в середньому від 60 до 90 кілограмів шкідливих відходів! Тому цю проблему також треба вирішувати. Вважаю, ми не даремно вели переговори. Для обласного центру Волині ці тролейбуси дійсно потрібні».

Отож придбали 10 одиниць іноземної техніки марки «Jelcz» RR110E. Вартість одного, якщо врахувати ще й послуги розмитнення, – близько 65 тис. грн. Тоді як найдешевший новенький «рогатий» українського ґатунку потягне на всі 2 млн. грн. Нині на календарі – осінь 2013-го. Тож чи виправдала себе практика придбання вживаних тролейбусів і чи досі представники влади настроєні так само оптимістично, як і рік тому?

– Якщо говорити коротко, то така практика себе виправдала, – зауважив начальник управління транспорту та зв’язку Луцької міської ради Анатолій Миронюк. – Тролейбуси щодня перевозять пасажирів. Особливих проблем не маємо. Скажу вам, що польська техніка, попри те, що й у Любліні експлуатувалася не один рік, непогана. Наші ж уже по 40 років їздять! Тому парк «Луцького підприємства електротранспорту» необхідно поповнювати. Але коли квиток на проїзд коштує лише 1 гривню 25 копійок, то за такі «прибутки» нових тролейбусів ніколи не купиш. А підприємству потрібно якось виживати, надавати послуги з перевезення, виплачувати зарплату працівникам… Тому від не нових люблінських тролейбусів ми отримали лише користь. Подивіться, скільки людей сьогодні купує на секонд-хендах! Там же також можна знайти якісні речі, добротні, котрі прослужать не один рік. Так і з тролейбусами. Ніхто не хоче гіршого. Працюємо над збільшенням тролейбусного парку, а від того лучанам теж буде краще.

Одначе й від ідеї придбання нових «рогатих» у міській раді не відмовляються. Кажуть, що у роботі спеціальна програма, розрахована на 2013-2014 роки, згідно з котрою кошти (з розрахунку 50 на 50) на придбання тролейбусів можна буде узяти в кредит під державні гарантії. Якщо все вдасться, отоді й купуватимуть обіцяні 30 тролейбусів. А поки, наголошують, кататимемося й люблінськими. За прогнозами інженерів, ця техніка без особливих проблем «житиме» ще років 20!

Світлана ГОЛОВАЧУК.

 

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (73) - 13.5%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (235) - 43.4%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (168) - 31.1%