Правові акценти

Правові акценти

А Ви маєте власну газету?

У №15 від 12 квітня ц. р. у матеріалі «Створюєш газету? Зареєструй!» ми започаткували розмову про ЗМІ. Зокрема, про роль мас-медіа у розбудові демократичної держави, що є одним із фундаментальних прав її громадян. Мова йшла і про створення нових друкованих ЗМІ, порядок їх державної реєстрації, входження в інформаційний простір України. Зважаючи на важливість теми, продовжуємо розмову із заступником начальника управління державної реєстрації – начальником відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань управління державної реєстрації головного територіального управління юстиції у Волинській області Аллою Мазур. Цього разу ми попросили державного посадовця детальніше зупинитися на вимогах до заяв про державну реєстрації друкованого засобу масової інформації.

– Алло Олександрівно, розкажіть покроково, як зареєструвати друкований засіб масової інформації і скільки це буде коштувати?

– Для цього потрібно звернутися до нашого управління, подати заяву та всі необхідні відомості. Щодо коштів. На сьогоднішній день реєстрація ДЗМІ обійдеться у 408 грн (24 неоподаткованих мінімумів доходів громадян). Звісно, ми з вами говоримо про реєстрацію друкованого засобу масової інформації з місцевою сферою розповсюдження, а саме Волинської області.

– Тобто, першим кроком має бути подання заяви про реєстрацію видання?

– Така нормативна вимога Закону. Зазначу, що заява оформляється державною мовою і має містити певні відомості як про саме видання, так і видавців.

– Які саме?

– Щонайперше, слід подати інформацію про засновника (співзасновника) видання. Якщо це юридична особа, то вона повинна зазначити повне своє найменування, місцезнаходження,ідентифікаційний код юридичної особи. Коли ж це фізична особа, то має зазначити прізвище, ім'я, по батькові, громадянство, адресу реєстрації, місця проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків. Окрім цього, реєструючий орган має право зажадати від засновника (співзасновника) подання копії паспорта, яка підтвердить інформацію про громадянство та реєстрацію місця проживання.

– Чи вимагаються відомості про контролюючих осіб?

– У юрисприденції ця сторона або сторони означені терміном «пов'язана особа», тобто – юридична або фізична особа, яка здійснює контроль за

засновником (співзасновниками). І тут також різні вимоги. Для юридичної особи засновник має навести її повне найменування, вказати її ідентифікаційний код. Якщо це фізична особа (чоловік, жінка, діти, батьки, мачуха, вітчим, сестри, брати,спільно з якими буде здійснюватися контроль за друкованим засобом масової інформації), то засновник наводить прізвище, ім'я, по батькові цієї особи, її громадянство та родинний зв'язок, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності).

– Що слід вказати продрукований засіб масової інформації?

– Тут потрібно буде зазначити вид видання:газета; журнал, збірник, бюлетень, альманах, календар, дайджест тощо. Звісно, обов’язково податиназву видання, вказати, якою мовою/мовами, якою/якими виходитиме у світ. При цьому назва видання іноземною мовою або мовою національних меншин повинна відповідатиназві державною мовою. В той же час, якщо назва викладена тільки іноземною мовою, поряд вказується переклад назви на державну мову. Винятком буде, якщо у назві вказується зареєстрований знак для товарів і послуг.

Також варто пам'ятати, що при обранні назви для своєї газети чи іншого ДЗМІ, не можна використовувати ту, з якою вже є зареєстрований друкований засіб масової інформації і виходить у світ!

Також слід вказати сферу розповсюдження. У нашому випадку це буде місцева – Волинська область.

– Чи вимагається оприлюднення цілей видання, його напрямкової діяльності, читацької аудиторії?

– Саме так. Пунктом 6 положення про державну реєстрацію рекомендовано видавцям не тільки пролонгувати програмні цілі або тематичну спрямованість (основні принципи), а й вказати категорію читачів, бодай стисло означити цільову аудиторію друкованого видання.

– А як щодо технічних параметрів друкованого засобу масової інформації?

– Звісно, усіх параметрів не передбачиш, але головні, аби фахівець міг уявити, що ж то за видання реєструється і яка його участь буде у розбудові держави, мають бути означені. Зокрема ми вимагаємо вказати передбачувану періодичність випуску, обсяг і формат видання, юридичну адресу засновника, кожного із співзасновників та його (їх) банківські реквізити (для фізичних осіб – у разі наявності), а також місцезнаходження редакції.

– Які ще дані обов’язково слід внести до заяви?

– Попри вище названих у заяві потрібно вказати відомості, які вносяться до свідоцтва про державну реєстрацію. А це дані про статус видання: вітчизняне (якщо засновником виступають українська юридична/фізична особа) чи спільне (якщо ДЗМІ створений за участю іноземної юридичної/фізичної особи). Також вказати вид видання за цільовим призначенням: загальнополітичне, з питань економіки і бізнесу, наукове, довідкове, інформаційне, тощо.

– Як довго розглядаються заяви про реєстрацію?

– Чинним законодавством передбачено, що заява про реєстрацію друкованого засобу масової інформації розглядається у місячний термін.

– Де можна взяти бланк заяви?

– Заяву встановленого зразка можна знайти на сайті Головного територіального управління юстиції у Волинській області в розділі «Реєстрація друкованих засобів масової інформації / Зразки документів на реєстрацію».

За більш детальною інформацією, роз'ясненнями, завжди можна звернутися до Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції України, що знаходиться у м. Луцьку по вул. Володимирській, 1, а також за телефоном: (0332) 78 46 69.

Розмовляв

Сергій ЦЮРИЦЬ.

На фото: Алла МАЗУР.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (67) - 15.3%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (199) - 45.5%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (116) - 26.5%