Вільні медіа або Як вижити після роздержавлення?

Вільні медіа або  Як вижити після роздержавлення?

16 жовтня у Луцьку розпочав роботу проект «Свобода медіа в Україні». Протягом трьох днів експерти та представники різних регіональних, як волинських, так і інших обласних видань шукатимуть відповіді на питання, які турбують журналістів у сфері реформування.

Тренінг «Реформовані медіа: гендерно-чутливий бізнес» пройде у навчально-ігровому форматі. Учасники спільно з організаторами шукатимуть дієві шляхи розвитку незалежного медійного бізнесу.

На жаль, через певні причини, обговорення дещо змістилося у часі. Але, як то кажуть, усе, що не робиться – на краще. Тож мені випала унікальна можливість поспілкуватися Мнацаканян у неформальній обстановці з організаторами заходу.

Керівник проекту «Свобода медіа в Україні» Спільна програма Ради Європи та Європейського Союзу «Партнерство заради належного врядування» Сюзанна Мнацаканян розповіла про ідею та механізми проекту:

«По-перше, ми допомагаємо друкованим ЗМІ реформуватися відповідно до законодавства. До слова, цього року усі медіа, і телебачення, і радіомовлення мають пройти процедуру роздержавлення. Тож зараз наші експерти працюють над створенням алгоритму реформування телерадіокомпаній. По-друге, ми уже три роки промотуємо прийняття закону про аудіовізуальні медіа послуги, які дозволять українським ЗМІ вийти на європейські ринки. А також дуже активно працюємо над створенням такого формату мовлення, як мовлення громад. На цьому тренінгу ми говоритимемо про те, як ЗМІ, які уже реформувалися, стати успішним бізнесом, бо лише це дозволить дотримуватися встановлених стандартів».

«Зараз головне питання для тих газет, які ризикнули і пішли на процес роздержавлення – «Де взяти гроші?». Раніше була певна гарантія, що фінанси надійдуть з місцевого бюджету, а зараз – органи місцевої влади через тендерні процедури можуть витратити ці кошти на будь-яке інше видання. Ринок звужується і для газет, які раніше були комунальними, цей процес є досить складним. Тому ми і вирішили створити проект, де можна обговорити усі проблеми і разом знайти спільні шляхи розвитку», – додав президент Української асоціації медіа бізнесу Олександр Погорелов, який, до слова, є основним тренером під час тренінгу.

Друга частина заходу буде присвячена гендерно-чутливій журналістиці. Зараз, за словами організаторів, це неймовірно актуально, адже наразі у медіа спостерігається абсолютний дисбаланс. Як у самому медійному середовищі, що стосується власності медіа, так і того, як ЗМІ висвітлюють жінок і чоловіків. Представництво прекрасної статі в медіа є удвічі меншим за чоловіків. Крім того, жінки набагато рідше виступають експертами у тих чи інших сферах, що насправді зовсім не відповідає дійсності.

«Оскільки медіа формують уявлення людей і власне як позитивні, так і негативні стереотипи-узагальнення, то ми вважаємо, що з проблемою гендерної рівності варто розпочати боротьбу саме з медійного середовища», – наголосила Сюзанна Мнацаканян.

Організатори переконані, що заходи такого формату, не тільки розвіють страхи перед роздержавленням, а й допоможуть дієвими практичними порадами у створенні успішного незалежного медійного простору.

Ольга КОНОНЧУК.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (603) - 86.3%
Пізно (25) - 3.6%
Яка різниця? (13) - 1.9%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (24) - 3.4%
Мені байдуже (29) - 4.1%