Загинули не дарма…

Загинули не дарма…


Авіакатастрофа винищувача Су-27 УБ на Вінничині засвідчила не лише трагедію загибелі двох льотчиків та втрату чергової крилатої бойової машини. Як і 75 років тому в українському небі з’явилися… військові льотчики ВПС США!

Отже, 16 жовтня біля с. Уланів (між м. Бердичів та Хмільник Вінницької обл.)  розбився бойовий літак Су-27 УБ із бортовим №70. Загинуло 2 пілоти: заступник командира Повітряного командування «Південь» полковник Іван Петренко та підполковник Національної гвардії США Сет Нерінг зі штату Каліфорнія.
Головний військовий прокурор України Анатолій Матіос назвав основні версії причин падіння винищувача: людський фактор під час виконання польоту, технічна несправність літака, можлива заправка неякісним пальним або погодні умови».
Ресурс літака, який розбився, після модернізації влітку ц. р. був продовжений на 12 років, крилата бойова машина була хоча й радянського виробництва (зроблена в російському м. Комсомольськ-на-Амурі 31 січня 1991 р.), але новіша за американські літаки F-15, на яких прибули на навчання американські льотчики.
І ось тут ми підійшли до головного: вперше з 2012 р., коли літаки F-15 в рамках підготовки до фіналу Євро-2012 провели навчання з оборони повітряного простору України, бойова авіатехніка із США знову розправила крила в українському небі. Мало того, присутність у кабіні Су-27 не лише нашого, але й заокеанського льотчика, говорить, що наш стратегічний партнер уже серйозно вивчає можливості цієї моделі винищувачів, які й досі стоять на озброєнні ВПС Росії.
Тобто, «Чисте небо-2018», крім трагедії, показало й певний позитив: уперше Україна, яка продовжує обороняти нашу державу на Донбасі від російської військової агресії, вчиться з американською армією взаємодіяти не лише на землі, але й у повітрі!
У цьому сенсі як не згадати події днів, що давно минули! Адже влітку 1944 р., коли СССР і США були союзниками в Антигітлерівській коаліції, з Італії американські бомбардувальники «Boeing B-17 Flying Fortress» («літаючі фортеці») здійснювали нальоти на військові об’єкти в Угорщині, але приземлялися після цього на українських аеродромах у Миргороді, Пирятині і Полтаві. А після ремонту, дозаправки та поповнення боєприпасів на зворотньому шляху знову піддавали нищівним ударам наземні об’єкти в Угорщині, котра на той час була надійним союзником третього рейху.
Відтак, американська авіація знову повернулася в українське небо. Тільки цього разу її винищувачі демонструють країні-агресорові, що просто так Кремлеві вже не вдасться диктувати наші державі свої загарбницькі умови. Тому трагічна загибель нашого Івана Петренка та Сета Нерінга – не даремна. Своїм життям вони продемонстрували непохитну вірність бойовому братерству…

Володимир ДАНИЛЮК.




  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (603) - 86.3%
Пізно (25) - 3.6%
Яка різниця? (13) - 1.9%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (24) - 3.4%
Мені байдуже (29) - 4.1%