Бляха-муха: євробляха!

Бляха-муха: євробляха!

11 листопада на Театральному майдані м. Луцька власники автомобілів на іноземній реєстрації провели невеликий мітинг. Погодили план подальших дій за захист своїх машин. Покритикували й поліцію, «яка не з народом», а лише «бореться з тими, хто порушує правила» і «виконує інші специфічні завдання».


Організація «Авто Євро Сила» прийняла рішення створювати політичну платформу – об’єднання громадських організацій. Це стало відповіддю власників машин із іноземною реєстрацією, які фактично незаконно використовуються на території України, оскільки де-юре належать громадянам ЄС, на ухвалення Верховною Радою України 9 листопада урядового закону №8487 про нові правила легалізації іномарок, які були у вжитку.
«Ми будемо встановлювати чіткі правила і політичні вимоги до влади, тому що більш ніж за два з половиною роки ми використали всі законні методи боротьби з владою за свої права», – аргументував свою поведінку в ефірі телеканалу ZiK голова ГО «АвтоЄвроСила» Олег Ярошевич, який недавно на знак протесту проти нових правил легалізації іномарок з номерами інших держав (т. зв. «євробляхи», – авт.) навіть спалив свій старий джип  «Land Rover».

Тож напередодні волинські активісти зібралися на Замковій площі м. Луцька та оголосили про проведення широкомасштабної акції протесту в м. Луцьку якраз на 100-річчя закінчення Першої світової війни – 11 листопада. Та на 12.00 головне місце всіх Євромайданів Волині виявилося майже порожнім: прийшло (приїхало) лише кілька десятків чоловіків. Причому, дехто з них припаркував навіть свою іномарку буквально на території площі, де рух автотранспорту заборонений.

«Голова ГО «Автомайдан Волинь» Сергій Поха на початку акції зауважив, що закон, що був нещодавно прийнятий, зроблений не для простих людей, а для автодилерів, олігархів, які зможуть розмитнювати автомобілі 2017-2018 років випуску за 500-700 доларів. Звичайне населення муситиме платити $3-5 тисячі за розмитнення старої автівки. Тож учасники віча зібралися для того, аби висловити своє несприйняття закону та вимагають його скасування», – написав портал «Волинські новини».

Перед присутніми виступили й інші. Зокрема, представник ГО «Автомайдан Волинь» Радим Романюк, від львівського ГО «Доступне авто» Михайло Катрук, громадський діяч та ветеран АТО Богдан Пташник.

А голова Волинського осередку ГО «Авто Євро Сила» Рустам Елмурадов вважає, що методи перемовин із владою вже вичерпані та закликав долучитися до Всеукраїнської акції громадянської непокори, що відбудеться 15 листопада.

Крім цього, вирішили звернутися до всіх органів місцевої влади, аби вони  підтримали вимоги «євробляхарів» та теж звернулися до найвищого керівництва держави з вимогою скасувати «антинародний» закон.

Можливо, так і станеться, бо серед присутніх на майдані були й депутати різних рівнів. Зокрема, облради Володимир Кучер, міськради Юрій Безпятко, радник Луцького міського голови Ігор Поліщук.

Серед інших виступила і народний депутат України від Маневицького округу №23, позафракційна Ірина Констанкевич. Представниця політичної партії УКРОП говорила доступно, виважено та професійно.

«Ми спільно з громадськими активістами із Львівщини готували законопроекти УКРОПу, які зареєстровані у Верховній Раді і в основу яких покладені пропозиції активістів, що узагальнили пропозиції громадян, які ввозили вживані автомобілі. У Верховній Раді було кілька законопроектів, що пропонували норми, які були б прийнятними як для власників автомобілів, так і були б ефективними для наповнення бюджету. Зокрема, це законопроекти, що скасовували акциз, мито на усі автомобілі, не лише легкові, вносили зміни до податкового та митного кодексу. На жаль, жоден із них не підтримали нардепи. Ірина Констанкевич нагадала, що нардеп і кандидат у Президенти  Олександр Шевченко пропонував норму, за якою застосовували б 500 євро для легалізації ввезених вживаних автомобілів. Втім, ці економічні принципи не були враховані парламентом», – цитують «Волинські новини».

То хто ж чого вимагає?

Формула розрахунку всіх платежів за новими ставками проста. Наприклад, машина «на бляхах» коштує 3000 євро. Треба заплатити мито 10% – 300 євро, акциз 20%  – 800 євро, ПДВ  20% – 820%, всього – 1920 євро. Це набагато менше, ніж зараз.

Колеги з «Телеканалу 24» деталізували ще скурпульозніше:

«Ухвалений закон змінює базові ставки акцизного податку в євро за 1 штуку транспортного засобу:

– з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів до 3000 куб. сантиметрів – 50;
– з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів понад 3000 куб. сантиметрів – 100;
– з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів до 3500 куб. сантиметрів – 75;
– з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів понад 3500 куб. сантиметрів – 150.
До цих базових ставок застосовуються коефіцієнти. Сам розмір акцизного податку, який підлягатиме сплаті, буде дорівнювати базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна та вік машини».

Як рахувати ставку податку?

Розмір ставки акцизного податку для відповідного транспортного засобу визначається за формулою:

Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік, де:

К двигун – коефіцієнт, що визначається діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000 куб. см;

К вік – коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися п'ятнадцять і більше років, коефіцієнт дорівнює 15)», – зазначає «Телеканал 24».

Крім цього, закон вимагає, щоб за кермом машини «на бляхах» був той громадянин, який ввіз її в Україну, а не якась інша особа – інакше крупний штраф.

Натомість скасовується оподаткування акцизним податком кузовів для легкових транспортних засобів (сьогодні ставка для нових кузовів складає 218 євро за одиницю та 872 євро для кузовів, що використовувалися), а також тимчасово встановлені (до 31 грудня 2018 р.) особливості оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, вироблених після 1 січня 2010 р.
Але щоб закон набрав чинності, слід дотриматися кількох процедур. Оскільки, як пролунало на пікету в м. Луцьку, нардеп Юрій Деревянко зареєстрував у парламенті проект постанови про скасування цього нововведення, то спікер Андрій Парубій до розгляду цієї постанову в стінах Верховної Ради України не має права підписувати закон №. Але навіть коли він його підпише та подасть на затвердження Президентові України, немає гарантій, що Петро Порошенко не накладе на нього вето. Якщо накладе, то парламентові доведеться знайти або дві третини  голосів, щоб подолати вето, або вносити суттєві зміни та доповнення.

Відтак, не ясно, чи з 1 січня 2019 р., як передбачається проголосованим законом №8487, вступлять у дію нові правила легалізації машин «на бляхах». Але, бляха-муха, на цій темі вже багато хто робить політичний капітал: попереду ж вибори в 2019 р. і Президента, і Верховної Ради України, а в жовтні 2020 р. – місцевих органів влади.

Світлана КОМА.

На фото автора: «євробляха» з литовською реєстрацією приїхала прямо на Театральну площу, щоб взяти участі в нечисленному мітингу.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (68) - 14.8%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (212) - 46.2%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (124) - 27%