Перші кроки – впевнені! 

Перші кроки – впевнені! 


Секрет успіху від Олега Куха. Як успішний голова райдержадміністрації та депутат облради став одним із передових очільників чи не найбільшої на Волині об’єднаної територіальної громади.

Любешівська ОТГ утворилася 30 листопада 2017 р. Північний райцентр Волині об’єднав навколо себе 15 старостинських округів та 37 (!) населених пунктів, у яких проживає майже 30 тис. людей. За словами експертів, така ОТГ – одна з найбільших в Україні. Вона розкинулася на 83% адміністративної території району. 
Налагодження ефективної системи управління, створення прямих стосунків із Держбюджетом – важливий крок у становленні громади. У минулому році відбулося 21 сесійне засідання. Нині тут прийнято 27 програм, які фінансуються з місцевого бюджету.  Громаді підпорядковані всі сфери життєдіяльності, починаючи від житлово-комунального господарства і закінчуючи галузями культури та спорту. Пріоритети, над якими тут працювали: виготовлення проектно-кошторисної документації, будівництво та ремонт доріг, інших об’єктів, освітлення вулиць, участь у різноманітних проектах, придбання дороговартісної техніки.    
Очільник цієї громади Олег Кух, за плечима якого робота на керівних посадах на рівнях районної та обласної влади, охоче ділиться досвідом управління новою адміністративною одиницею. Він визнає, що попередня модель кардинально відрізнялася від теперішньої.
– Уряд має з громадою прямі бюджетні стосунки, – інформує Олег Іванович. – Скеровуючи відповідні субвенції до бюджету ОТГ, Кабмін планує, що громада матиме абсолютно всі установи, необхідні для повноцінного функціонування. Ми готові, наприклад, уже взяти на себе утримання не лише первинного, а й вторинного рівня медицини.

– «Волинська газета» з власної ініціативи налагодила і підтримує тісні контакти з окремими об’єднаними територіальними громадами Волині, висвітлюючи їх діяльність. Ми готові співпрацювати і з вашим співтовариством. Яка Ваша позиція, Олеже Івановичу, з цього приводу?  
– У нас Програмою розвитку місцевого самоврядування передбачено висвітлення діяльності селищної ради. Поки що про роботу нашої ОТГ писала лише районна газета. У подальшому думаємо співпрацювати і з обласними виданнями, оскільки, вважаю, давно вийшли за межі Любешівського р-ну. Судячи з інтересів журналістів, у тому числі й обласного рівня, до нашої громади, то маємо популяризувати себе на вищому рівні. Можливо, навіть у всеукраїнських виданнях?! Сподіваюся, що співпраця у цьому плані у нас налагодиться.

– Надіємося, що за словами будуть робитися конкретні кроки у цьому напрямку, які приноситимуть обопільну користь обом партнерам. Це ми про майбутнє. Але ж є день нинішній. Цікаво дізнатися, що вже зроблено з часу утворення об’єднаної громади?
– У моєму річному звіті все викладено детально та чітко. Старався не обійти увагою жодної сфери, жодного питання, що стосується життя наших громадян, тих викликів, з якими ми зіткнулися на початку організаційного утворення співтовариства. До речі, ми зараз серйозно працюємо над стратегією розвитку на 2018 -2025 рр. Сподіваюся, що на сесії, яка відбудеться 27 лютого, цей важливий документ знайде не тільки підтримку, а й схвалення депутатів. Постараємося  про наші амбітні плани проінформувати якнайширшу громадськість. 

– З посади голови райдержадміністрації Ви пересіли у крісло очільника ОТГ. Скажіть, будь ласка, чому гетьманську булаву поміняли на бунчук сотенного? 
– Цей етап як би вже пройдений. Мені цікаво працювати там, де зароджується щось нове, прогресивне. Створення ОТГ, процес децентралізації – це тільки рух уперед. Сьогоднішня моя посада дає дуже багато повноважень, а можливості – набагато більші. Через те жодної секунди не вагався з переходом. Складніше було згідно з законодавством скласти повноваження депутата обласної ради, оскільки район втрачав представництво у самоврядному органі Волині. Саме у цьому крилися певні нюанси. Щодо роботи в райдержадміністрації, то це питання досить таки короткого часу. Через якийсь невеличкий проміжок усі вони взагалі припинять своє існування.

– Під час виборів претендентів на очільника громади мали багато?
– Уже точно не скажу, скільки кандидатів було внесено до списку. П’ять чи шість… Найближчим суперником став колишній селищний голова, який набрав  на 9 відсотків голосів менше від мене. Тут, знаєте, як в лотереї – хто витягне щасливіший білет.

– Штат громади сформований, підібрані заступники, депутати обрані, старости на своїх місцях. Тепер усе залежатиме від активності кожного і всієї спільноти у тому числі.
– Селищна рада мала у структурі 11 працівників, а штатна чисельність об’єднаної громади становить 147 одиниць, сюди входять 44 працівники  старостинських округів, серед них 14 в. о. старост; 15 – діловодів; 9 –    спеціалістів, які займаються  земельними питаннями у старостинських округах та 6 робітників (прибиральник, опалювач тощо).
Керувати такою кількістю – не просто. Тому маємо розроблені чіткі обов’язки не тільки для кожного структурного підрозділу, а й для конкретного працівника. Є величезний спектр галузей, якими необхідно ефективно управляти.  
Маючи одну юридичну особу на початку року – селищну раду, сьогодні ми вже говоримо про якісну і ефективну модель управління, що складається із чотирьох юридичних осіб: управління гуманітарної політики (у складі якого відділи культури, освіти, сектори соцзахисту, а також сім’ї, молоді та спорту), управління фінансів та управління капітального будівництва і ЖКГ.
Щоправда, дехто робить закиди, що «роздули штати», але це не зовсім так, адже сьогодні до ОТГ перейшла значна частина повноважень, які мали райрада, райдержадміністрація, селищна та сільські ради. Коло питань, які вирішує сьогодні селищна рада,  досить велике. А тому для повноцінного функціонування та розвитку ОТГ  повинні бути всі  відповідні служби, які мають забезпечувати життєдіяльність нашої громади.



– Будь ласка, Олеже Івановичу, трохи про бюджетну політику громади…
– Налагодження ефективної системи управління, створення прямих міжбюджетних відносин з державним бюджетом  – важливий крок у становленні нашої  ОТГ. Тож перше, що необхідно було зробити, це прийняти бюджет. У минулому році він становив майже 217, 72  млн грн.  Власних доходів мали  теж немало – 44 млн 909 тис грн.
На сьогодні селищною радою прийнято та діє 27 програм, які фінансуються за кошти місцевого бюджету. У своїй діяльності селищна рада діє відповідно до Програми економічного і соціального розвитку Любешівської селищної ради на 2018-2020 рр.
За рік нашої діяльності відбулося 21 засідання сесії Любешівської селищної ради. Це майже 2 засідання у місяць, під час яких вирішувалися важливі питання життєдіяльності нашої громади. Усього розглянуто понад 1300  питань, у тому числі майже 900 із них стосувалися земельної тематики, зроблено 104 запити. Проведено також 19 засідань виконавчого комітету, під час яких розглянуто більше 250 питань. Всі рішення оприлюднені на офіційному сайті селищної ради.

– Ваша розповідь свідчить про значну плодотворну роботу як очільника громади, так і її працівників. Що ще зараховуєте до свого позитиву?
– Торік ми ввели у штат посаду інспектора праці. У вересні створена робоча група з легалізації заробітної плати та зайнятості населення. За жовтень-грудень зробили 14 рейдових обстежень в смт Любешів і старостинських округах. Члени робочої групи побували у 146 місцях, де працюють люди. Як результат, легально оформлені 46 найманих працівників та 18 осіб зареєструвались, як фізична особа – підприємець.
Крім цього, державним реєстратором-адміністратором було надано 2650 послуг щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно на загальну суму адміністративного збору, сплаченого до бюджету селищної ради,  на 254 490 грн.  
За вказаний період до Любешівської селищної ради надійшло, було зареєстровано та опрацьовано 2905 документів, у тому числі 1210 звернень. Левову частку серед них становлять питання із земельних відносин (901), соціального захисту (206) та комунального господарства (42). При виконавчому комітеті селищної ради працює адміністративна комісія. На її розгляд надійшло у звітному періоді (з урахуванням залишків 2017 року) 162 справи.
Шлях становлення, думаю, у деякій мірі ще й досі триває. Ми чітко бачимо і розуміємо, що сьогодні  об’єднані територіальні громади, в міру своїх повноважень, прирівнюються до міст обласного значення. Коло питань, які вирішує селищна рада,  досить велике – це освіта, медицина, культура, житлово-комунальне господарство, соціальний захист, спорт, земельні питання та інші.
Тому для повноцінного функціонування та розвитку ОТГ  повинні бути всі  відповідні служби, які мають забезпечувати життєдіяльність нашої громади. Торік з району у комунальну власність селища були прийняті наступні установи: районний будинок культури; територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Любешівської селищної ради; КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Любешівської  селищної ради»; державна центральна районна аптека № 33; 21 заклад дошкільної освіти; 25 закладів загальної середньої освіти; 2 заклади позашкільної освіти (БДЮТ, ДЮСШ).

– Вдячний за відверту й цікаву розмову. Сподіваюся, що ще неодноразово матимемо можливість спілкуватися та розповідати про добрі справи  любешівської спільноти, яка  щодалі розвиватиметься ще потужніше, аби прославляти рідний край славними справами.

Володмир ПРИХОДЬКО.

На фото автора:  очільник спільноти Олег Кух; адмінприміщення у Любешові, у якому розмістилася місцева ОТГ.






 





  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (70) - 14%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (225) - 44.9%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (145) - 28.9%