Європейський поступ Горохова

Європейський  поступ  Горохова


Спілкуватися з Горохівським міським головою Віктором Годиком,  який 10 березня відсвяткував черговий день народження,  для журналістів «Волинської газети» завжди в радість. Це великої душі людина, господарник, працелюб, патріот України, який щиро вболіває за розвиток міста, долі його людей. А міськрадівська команда, яку сформував Віктор Леонідович, – чи не найкраща в Україні серед таких  провінційних  містечок. 

– Вікторе Леонідовичу, хотілося б розпочати з незвичного для вас питання. На всіх рівнях зараз говорять про недосконалість законів, їх різне тлумачення, що стримує реформи і розвиток як країни в цілому, так і регіонів. Чи достатня, на Ваш погляд, правова база для діяльності такої громадівської структури, як ваша? Чи не заважає відсутність або ж надмірна кількість правових документів, що також зараз спостерігається, виконувати свої функції самоврядним органам малих міст?
– Усі українці, тим паче чиновники, мріють про ідеальні закони. На жаль, ще не було таких законотворців, щоб їх написали, а коли й напишуть, не факт, що більшістю голосів їх приймуть. Горохівська міська рада, як і скрізь в Україні, сьогодні керується Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Конституцією України, дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядженнями і дорученнями голів обласної, районної державних адміністрацій. Відповідно до ст.52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет міської ради розглядає і вирішує питання, які передбачені Законом у різних сферах діяльності. Зокрема, соціально-економічного і культурного розвитку, планування та обліку; бюджету, фінансів та цін; управління комунальної власності; житлово-комунального господарства; будівництва; освіти, культури, фізкультури і спорту; регулювання земельних відносин та охорони навколишнього середовища; соціального захисту населення; вирішення питань адміністративно-територіального устрою; забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян. Звісно, бувають випадки, коли не просто знайти правову основу для їх вирішення. Адже законом кожен випадок не передбачиш, та, в основному, законодавча база дає можливість місцевим самоврядним органам будувати свою діяльність по-державницьки, з врахуванням інтересів усіх членів громади.

– У самоврядного органу завжди тьма-тьмуща проблем, які не терплять довгого відкладення у ящик. Скільки і яких рішень розглянуто торік?
– За 2018 р. на засіданнях виконавчого комітету розглянуто більше 100 питань соціально-економічного розвитку, бюджету та соціальної сфери, житлово-комунального господарства, окремі з них стосувалися благоустрою міста, соціального захисту населення тощо. Щодо діяльності виконавчого комітету, то ним прийнято понад 160 розпоряджень. Зокрема, на виконання розпорядження голови райдержадміністрації від 3 березня 2008 р. №81 «Про організацію виконання в районі Указу Президента України від 7 лютого 2008 р. №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»  міська рада вжила ряд заходів щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, задоволення законних вимог заявників. 

– Кожна рада має широкі представницькі функції держави, але й жителі містечка нагадують про свої нагальні потреби та спонукають її працівників до конкретних кроків. Наскільки ваша команда відчуває, так би мовити, ініціативність мас з конкретних будинкових територій та вуличок? 
– Упродовж минулого року до міської ради від жителів міста надійшло 362 звернення. Це на 2 менше, ніж попереднього року. Особисто у мене на прийомі побувало 30 громадян, у мого заступника з питань діяльності виконавчого органу – 8, у секретаря ради – 7 осіб. Зареєстровано 317 письмових звернень і, що приємно, жодного повторно. 

– Які ж проблеми їх найбільше хвилюють?
– Вони найрізноманітного характеру. 208 (57%) усіх порушених питань стосувалося аграрної політики, у 18-ти (5%) йшлося про комунальне господарство, 100 (28%) потребували соціального захисту, 35 (10%) –турбували питання екології та природних ресурсів.

– Чи завжди вдавалося їх вирішувати?
– Більшість, а це 307, вирішено позитивно. Тільки у 10 випадках заявникам відмовлено у задоволенні, 30-м – дано роз’яснення. До речі, щоквартально про роботу зі зверненнями ми звітуємось на засіданнях виконавчого комітету міської ради. 

– Міський голова Горохова готовий до спілкування зі своїми громадянами?
– І готовий, і роблю це постійно і скрізь. Знаєте, особистий прийом громадян регламентується певними законами і графіком, який у нас затверджено ще 1 грудня 2010 р. під №36. Люди можуть подавати письмові запити, звертатися з усними заявами. Доводиться розглядати скарги, виїжджати за конкретними адресами. Та попри офіційні прийоми, люблю спілкуватися з людьми на різних заходах або й під час прогулянок містечком. Я люблю своє місто і його людей, задля них живу і працюю.

– Для вирішення багатьох питань громади потрібні кошти. Чи є вони у міській казні, звідки надходили? 
– Торік зведений обсяг доходів міського бюджету склав 20 млн 817 тис. 337 грн, у тому числі: загального фонду – 20036929 грн, з них власні кошти 12042 477 грн та субвенція з районного бюджету 7994452, в т.ч. 7296457 грн на утримання дошкільних закладів, 100000 грн – на ремонт  вул. І. Сливки, 499995 грн – на капремонт  вул. Шевченка, 98000 грн – на приведення до нормального стану доріжки до спортивного майданчика в міському парку. 
Доходи спеціального фонду становлять 780 тис. 408 грн. Відсоток виконання власних доходів міського бюджету до розпису планових призначень на звітний період поточного року склав у загальному фонді 106,5%, у спеціальному  – 114,54%. Перевиконання доходів за власними надходженнями  загального фонду становить 734 тис. 737 грн та  спеціальному  – 99 тис. 51 грн.

– Ви досить детально говорите про різні статті надходжень, що свідчить про те, що керівник досконало володіє інформацією та ситуацією у фінансовій сфері. Та все-таки, які з них найбільш дохідні для міста?
– У структурі доходів загального фонду міського бюджету (без трансфертів) за поточний рік найбільша питома вага належить єдиному податку (надійшло 4 млн 735 тис. 210 грн, в т. ч. 4 млн 439 тис. 225 грн – з фізичних осіб та 295985 грн – з юридичних осіб, в цілому склавши виконання на 111,71 %, надходженням податку на майно, при плані 2418 000 грн фактично отримано 333967 грн, що становить 137,80%) та акцизного податку (в цілому маємо 2395010 грн при плані на відповідний період 3523400 грн, а в відсотках – це 67,98). Ще 1 млн 375 тис. 154 грн платежів (при плані 991800 грн) надійшло за надання адміністративних послуг. 

– У вас є ще й спецфонд міського бюджету… 
– За попередній рік його обсяг склав 780 тис. 408 грн, в тому числі: надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 72 тис. 874 грн, від екологічного податку – 9866 грн, від продажу землі не с/г призначення – 148618 грн, ще 531905 грн  (батьківська плата за перебування дітей в дошкільному закладі) отримали власних надходжень, також 17145 грн – благодійних внесків (на придбання тюлевих гардин в дошкільний заклад «Сонечко»).

– Як розпорядилися ними?
– Грошей для міста ніколи не буває багато, але й з тими, що надходять, потрібно вміти розпорядитися мудро і по-господарськи. Звісно, фінансування усіх видатків проводилось відповідно до рішення міської ради «Про бюджет міста на 2018 р.» та рішень про внесення змін в міський бюджет. За звітний період видатки загального фонду міського бюджету становлять 16952611 грн. Відсоток виконання до уточнених призначень за звітний період склав 99,30%. Видатки на оплату праці у загальному фонді міського бюджету профінансовано на суму 7213743 грн (99,97% до призначень на звітний період). Нарахування на заробітну плату становлять 1626381 грн (99,97%). 

– У скільки місту обходяться енергоносії?
– Видатки на енергоносії, спожиті бюджетними установами, у загальному фонді профінансовані на суму 805 тис. 834 грн, що становить 100% до призначень на звітний період. 

– На скільки важливим для вас була підтримка соціальних програм? 
– На виконання програми на соціальний захист населення витрати склали 294430 грн. В основному вони проводились за зверненнями громадян міста на лікування: це 78 допомог на суму 205500 грн, виплачено 4 допомоги в розмірі 4000 грн на поховання,  15000 грн  п’ятьом малозабезпеченим громадянам міста у зв’язку з тяжким матеріальним становищем та п’ятьом учасникам АТО на оздоровлення в сумі 11500 грн. А ще на оздоровлення і відпочинок дітей учасників АТО в таборі відпочинку придбано 11 путівок на суму 43430 грн. Жителю міста Андрущак В. І. надано допомогу в розмірі 15 тис. грн у зв’язку з пожежею у житловому будинку.



– Знаємо, що одним із найбільш пріоритетними для Вас особисто  і очолюваної команди залишаються питання благоустрою міста…
– Відповідно до планових призначень на благоустрій міста виділено і фактично використано 2 млн 780 тис. 49 грн. В т. ч. на заробітну плату з нарахуваннями 1 млн 409 тис. 142 грн, на придбання матеріалів, інвентаря, електротоварів – 636578 грн, ПММ – 192570 грн, на оплату електроенергії – 178208 грн, на послуги – 18840 грн, на сплату податків – 314712 грн, на упорядкування території сміттєзвалища (підгортання сміття) – 30 тис. грн. На ремонт водопровідно-каналізаційної мережі пішло 174021 грн. Ремонтні роботи проведені на вул. Луцькій на суму 30724 грн, вул. Студентській – на 25000 грн,  вул. Лесі Українки – на 7298 грн,  вул. Річній – на 11393 грн,  вул. Героїв УПА – на 49022 грн. Зробили заміну датчика тиску води, вартість якого 10560 грн. Ще 25069 грн перераховано на виконання делегованих повноважень, на утримання об’єднаного трудового архіву сіл, селищ і м. Горохова. 

– Хочемо поцікавитися й таким болючим на сьогодні питанням. Це – дороги! За висловом експертів, саме вони – двигун прогресу, а у вашому випадку – це ще й шлях у Європу. Адже Горохів має давнє історичне коріння і європейські традиції. Наскільки Ви дбаєте про їх стан, впорядкованість, обновлення, ремонти?
– На утримання доріг міста витрати становлять за відповідний період 5 млн 144 тис. 685 грн. Із них 2 млн 116 тис. 552 грн – це загальний фонд та 3 млн 28 тис. 133 грн –  спеціальний. За кошти першого  виконувались роботи з поточного ремонту та експлуатаційного утримання доріг, а саме: впорядкування  доріг міста (очищення від снігу) – 48456 грн, поточний ремонт  вул. Б. Хмельницького – 174000 грн, вул. Шевченка (Сходи Садова) – 70424 грн, вул. Шкільна – 46000 грн, вул. Котляревського – 98700 грн, вул. Воз’єднання – 49845 грн, облаштування пішохідної доріжки між вул. Б. Хмельницького-Луцька – 488130 грн, ремонт підпірних стінок на вул. Луцькій – 74177 грн, вул. Б. Хмельницького – 56822 грн, за виконані роботи з викладенням бруківкою тротуару на вул. Шевченка – 65000 грн, ремонтні роботи на вул. Річна – 150000 грн, придорожня водозливна канава на  вул. Котляревського – 100000 грн,  у таку ж суму обійшлися ремонти  вул. Симоненка, площі Незалежності та вул. І. Сливки (кошти з райбюджету), майже удвічі більше потягнуло лагодження вул. Молодіжної та доріжки до спортивного майданчика в міському парку.
За кошти спеціального фонду (бюджет розвитку) на капремонт пров. Спортивного використано 299894 грн з врахуванням оплати за технагляд і ПКД. За виконані роботи на вул. Шевченка перераховано 2144778 грн, в т. ч. ПКД – 30796 грн, експертиза ПКД – 5202 грн, технагляд – 35378 грн, оплата актів виконаних робіт становить 2073402 грн. За виконані роботи  пров. Лісного виплачено 298937 грн, враховуючи вартість ПКД та її експертизи. Видатки на ремонт вул. Ринкова, Галана становлять 256754 грн, в т. ч. – ПКД і технагляд. У зв’язку з запланованим ремонтом вул. Студентської виділено кошти в сумі 27770 грн за проектно-кошторисну документацію.

– У своїй діяльності Ви значну увагу концентруєте на питання духовного розвитку громади, її найменших мешканців. Знаємо, що мрієте якнайбільше зробити для дітей…
– Протягом звітного періоду придбано дитячий майданчик вартістю 62 тис. 600 грн, елементи якого встановлені на прибудинкових територіях вул. Козацька, 98, Львівська, 32, Б. Хмельницького, 38. Видатки спеціального фонду для дошкільних закладів становлять 564 тис. 182 грн, із них на продукти харчування 514 тис. 489 грн, придбання морозильної камери для дошкільного закладу «Сонечко» вартістю 8 тис. 800 грн та газового котла вартістю 40 тис. 893 грн.
У дошкільному закладі «Сонечко» оприбутковано придбані благодійно матеріальні цінності на суму 17 тис. 145 грн.

– Чи вкладаєте кошти в освітлення вулиць?
– Постійно. Зокрема, торік для освітлення пішохідної доріжки між вулицями Б. Хмельницького-Луцька проведено оплату за 10 сонячних світильників вартістю 120 тис. грн. Їх передано на баланс ТзОВ «Еталон» для подальшого обслуговування. 

– На що ще витрачалися кошти міського бюджету?
– Зі спеціального фонду придбано принтери на суму 19 тис. 838 грн для апарату міської ради. На поповнення статутних фондів направлено 200 тис грн, в т. ч. ТзОВ «Еталон» – 120 тис. грн, Горохівського ВУЖКГ – 80 тис. грн, ТзОВ «Еталону» виділили кошти на придбання основи поворотної до підйомника кошикового, Горохівським ВУЖКГ було придбано автомобіль УАЗ-452. З загального фонду до спеціального  передано кошти в сумі 3 млн 239 тис. 826 грн. 

– З яким настроєм та фінансами увійшли у 2019-й?
– Як і попередні роки, налаштовані на працю задля загального розвитку громади, підвищення соціального рівня життя горохівчан. Що ж до фінансів, то картина вимальовується наступна: залишок коштів станом на 1 січня ц. р. у загальному фонді становить більше 927 тис. 212 грн, у спеціальному  – 113 тис. 824 грн. Від ефективного та раціонального їх використання значною мірою залежить економічна ситуація. 

–  Місто росте й розвивається, зрозуміло, що збільшується і кількість жителів у ньому. Чи є черга на житло?
– У 2018 р. на квартирному обліку Горохівської міської ради перебувало 58 сімей, які потребують поліпшення житлових умов. З них 18 громадян користуються правом першочергового отримання житла, а 5 – позачергового. 
Продовжили ми й оформлення права власності на квартири комунальної та державної власності.

– Чи ведеться профілактична робота з попередження правопорушень малолітніми, молоддю?
– У нас діє районна програми «Забезпечення соціально-правового захисту дітей». У цьому напрямку виконавчий комітет міської ради тісно співпрацює зі службою в справах дітей райдержадміністрації та кримінальною поліцією у справах неповнолітніх, дирекціями навчальних закладів міста, громадськими організаціями щодо виявлення неблагополучних сімей та проведення з ними відповідної роботи. Майже усе місто бачать 10 відеокамер, які фіксують усі події, що відбуваються протягом доби.
Саме це допомогло нам в останні роки позбутися небажаних рецидивів, зміцнити правопорядок, гарантувати правовий захист та спокій нашим громадянам. Але на половині шляху зупинятися не думаємо. 
У задумах міської влади –подальша робота щодо згуртування громади. Плануємо зробити щось на зразок клубів за інтересами. Якщо молодь має можливість спілкуватися на різного роду фестивалях чи дискотеках, люди пенсійного віку дещо в цьому обмежені. Тож хочемо прилучити і їх до активного громадського життя. 

Сергій ЦЮРИЦЬ. 
Володимир ПРИХОДЬКО.

На фото Віктора РАЙОВА: монумент Тарасу Шевченку біля будинку органів влади, де розташовується мерія Горохова; міський голова Віктор Годик.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (70) - 13.8%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (226) - 44.6%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (149) - 29.4%