Крилатий шпигун?

Крилатий шпигун?

Що робив у небі над Луцьком російський літак? І чому його примусово не посадили на землю?

Теперішня Росія – це імперія, які не можна вірити навіть тоді, коли вона говорить правду. Хіба варто нагадувати гібридну війну в особі «зелених чоловічків» у Криму, коли регулярні війська країни-окупанта фактично без бою захопили наші півострів? А брехливі слова глави Кремля Владіміра Путіна щодо взятих у полон російських військовослужбовців у 2014 р. під Іловайськом – мовляв, «вони заблудилися»?

Але у випадку, коли 7 серпня 2019 р. у повітряному просторі України над Львівщиною та Волинню з’явився російських літак, навіть офіційна Москва не зважила за потрібно щось путнє пояснити. Промовчав і Генштаб Збройних сил України. Натомість лише прес-служба «Украероруху», цивільна структура, яка контролює і забезпечує польоти всіх повітряних суден в українському небі,  спробувала внести ясність у цю темну справу:

«Дозвіл було надано через ймовірність аварійної ситуації під час польоту, яка могла виникнути через грозову хмарність над Україною, Польщею та Білоруссю».

Мовляв, командир корабля попросив дозволу облетіти грозовий фронт…

Хто летів?

Літак «Boeing-738» російської авіакомпанії «Глобус». Офіційно – пасажирський. Легально пересувався за маршрутом м. Барі (Італія) – м. Москва (Росія). Лайнер зайшов в український повітряний простір о 15 год. 07 хв. за українським часом через навігаційну точку «Ladoв» на ешелоні FL370 та вийшов о 15 год. 33 хв. через навігаційну точку «Amiri» на ешелоні FL370.

Чому повітряне судно країни-агресора, яким повністю заборонено польоти в небі над нашою державою, безперешкодно впродовж 26 хв. летіло від кордону та Львова і взяло курс на Луцьк та безперешкодно потрапило в Білорусь?

«Украерорух» пояснив, що «згідно з рішенням Державної авіаційної служби України, літакам, у тому числі й російським, може бути дозволений вхід у повітряний простір України у аварійних ситуаціях».

Ось, власне, і все, що вирішили повідомити громадянам України про цей безпрецедентний випадок.

Але чи не використали росіяни свій літак зовсім в інших цілях, шпигунських?

Насамперед, нагадаємо про стратегічно дружні стосунки нинішніх влад Італії та Росії. Власне, жодного громадянина РФ або учасників бандформувань ОРДЛО офіційний Рим не затримав і не засудив. Натомість за гіпотетичну причетність до загибелі італійського журналіста Андреа Роккеллі та його російського куратора під час їхнього незаконного перебування в зоні бойових дій під Слов’янськом 12 липня ц. р. в м. Павія засуджено на 24 роки тюрми сержанта Нацгвардії України Віталія Марківа, який потрапив до рук їхніх карабінерів та суддів. Кращого подарунка Владімір Путін від своїх італійських соратників не міг навіть очікувати, адже вся ця справа – від початку до кінця – не витримує жодної критики.

Тому, враховуючи стратегічні партнерські стосунки між Римом і Москвою, на борту «Boeing-738» цілком могло працювати змонтоване ще в Росії шпигунське обладнання. Щоб з’ясувати, чи було воно там насправді, Генштаб ЗСУ, за погодженням із Верховним головнокомандувачем, мав би через відповідні структури віддати наказ Державній авіаційній служби України відмовити цьому бортові заходити в повітряний простір нашої держави. Або – наказати українській бойовій авіації спонукати рейс Барі-Москва здійснити посадку на нашому аеродромі: щоб, по-перше, перечекати нельотну погоду та не наражати екіпаж та пасажирів на аварійну ситуацію через погану погоду, а, по-друге, провести перевірку судна на предмет наявності чи відсутності шпигунського обладнання.

Але ніхто такого наказу не віддав… Незважаючи на те, що і Львівщина, і Волинь нині густо всіяні стратегічними оборонними об’єктами та військовими частинами, котрі беруть участь у боях на російсько-українському фронті. І що на тому ж луцькому військовому аеродромі віднедавна дислокується 204 Севастопольська бригада тактичної авіації імені Олександра Покришкіна…

За кілька днів до цього «шпигунського польоту» авіакомпанії «Глобус», до речі, в нас відбувалися широкомасштабні військові навчання з залученням техніки бригади тактичної авіації. Літаки «МиГ-29» вдень і вночі відточували бойову майстерність, знищуючи умовного противника як у небі, так і на землі… Контррозвідувальні служби добре знають траєкторії польотів у космосі російських шпигунських супутників, а тому основні секретні об’єкти ховають, коли ті зирять своїм невсипущим оком на нашу територію. В випадку з «пасажирським «Boeing-738» наших льотчиків застали зненацька…

У цьому сенсі, враховуючи, що в нас триває війна з Росією на українському Донбасі, слід нагадати уроки Другої світової, яка, до речі, почалася на Волині. Незважаючи на те, що Сталін і Гітлер у серпні 1939 р. підписали мирний договір і навіть торгували один із одним, до 22 червня 1941 р. літаки «союзників» не могли безперешкодно використовувати повітряний простір один одного, а тому німці для розвідки з повітря застосовували машини пасажирської авіації. Коли ж радіусу їхньої дії для ефективного шпигунства не вистачало, використовували й бойову авіацію, що ніби як «заблудилася»… Але в такому випадку назустріч  здіймалися винищувачі з червоними зірками на крилах, примушуючи незваних гостей приземлятися на радянські аеродроми.

7 серпня 2019 р. ніхто в небо українську бойову авіацію не піднімав. Вона так і залишилася стояти по капонірах та біля злітної смуги луцького військового аеродрому… Чи стане вона мішенню в випадку наступної фази російської агресії в Україну?

Подивіться на архівні фото того, що на світанку 22 червня 1941 р. залишилося від радянської авіації внаслідок авіанальотів нацистської «Люфтваффе», і відповідь буде очевидною…

Роман УСТИМЧУК.

На фото Агенції «АрміяInform», порталу «Jetphotos.com» та з архіву: «Boeing-738» російської авіакомпанії «Глобус»; аеродромні служби готують до польоту українські винищувачі «МиГ-29»; луцький аеродром, ранок 22 червня 1941 р.

 


  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (71) - 13.3%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (233) - 43.8%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (164) - 30.8%