Розмова з глухим і… неживим

Розмова з глухим і… неживим


Новітні технології масово поставили на озброєння автоматизовані системи, і живі люди змушені спілкуватися з механічними абонентами. Так би мовити, білет в один кінець…

Історія проста до банальності. Не в глухому хуторі, а в обласному центрі, в учасника Другої світової війни вийшов із ладу стаціонарний телефон. Оскільки встановлювався він ще в часи страшного дефіциту на послуги зв’язку, а підземні комунікації як перебували, так і знаходяться в плачевному стані, то, після купівлі та встановлення стовпів, монтажу дротів, теж придбаних за рахунок абонента, телефон таки обізвався гудками і дзвінками.
Аж раптом – замовк. ПрАТ «Укртелеком» запровадило, як і всі інші «модернізовані» компанії, сучасну послугу: телефон, за яким можна звертатися з тих чи інших питань. Подзвонили, факт несправності лінії зафіксували, а монтер, який прибув за адресою, сказав, що треба автомобіль із драбиною, або дістатися до стовпа. І – пропав…
Та не ці «совкові» методи роботи дивують, а глуха стіна між надавачем і споживачем послуг, встановлена новими технологіями. Можна по кільканадцять разів телефонувати за номером «гарячої лінії», вам щоразу будуть рекомендувати натиснути якусь кнопку, а в результаті останній механічний жіночий голос розвіє всі надії: «Ваш номер телефону знаходиться в роботі!». І – короткі гудки.
Зрозуміло, що ніхто не полагодив пошкоджений кабель, а спитати за кількатижневе мовчання апарата – нікого…
Ви думаєте, що в інших структурах існує краща взаємодія між живими людьми? Далебі! Ось аварійно вимкнули електроенергію. За номером екстреної служби громадянина кілька разів перекидають між різними кнопками, а на завершальному етапі робот говорить: «На жаль, всі оператори зайняті, спробуйте звернутися пізніше!».
Коли відновлять енергопостачання, як планувати робочий день – питання без відповіді. То для чого тоді такий жалюгідний сервіс? 
Якщо ви бажаєте підключитися, натисніть «1», якщо існуючий – «2», якщо бажаєте отримати додаткову інформацію про тарифи і послуги – «3», коли прагнете поділитися ідеями з покращення нашої співпраці – «4»… І так далі, і тому подібне. І буде та людина натискати одну кнопку за другою, блукаючи в віртуальному просторі в пошуках відповіді на конкретне запитання, яке її непокоїть, а потім махне рукою, та й чекатиме біля розбитого корита біля моря погоди…
Технології не стоять на місці, тому, звичайно, сучасні системи комунікації між надавачами та споживачами послуг постійно вдосконалюються. Але, погодьтеся, вони не повинні перетворюватися на глуху стіну, де правила діалогу диктує той чи інший монополіст. Бо тоді це невдала розмова з глухим і… неживим.

Володимир ДАНИЛЮК.

На фото автора: телефон уже і не розкіш, і… не засіб зв’язку?

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (73) - 13.5%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (234) - 43.4%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (167) - 31%