Сесія без екзаменів

Сесія без екзаменів

У студентів від слова «сесія» по шкірі біжать «мурашки». Ще б пак, одразу згадуються гори конспектів, недоспані ночі, хитромудрі ритуали по заклику «халяви», різноманіття шпарагалок і постійний стрес.

Коледж технологій, бізнесу та права Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки – рай для студентів, адже тут не існує сесії, а канікули значно довші, ніж в інших освітніх закладах. Скажете, неможливо? Але саме така система освіти практикується у коледжі: оцінки виставляються диференційовано на основі семестрової роботи.
Ще зовсім недавно коледж нічим не відрізнявся від інших закладів освіти: конспекти, заліки, екзамени. Але минулого навчального року Студентська рада внесла пропозицію провести експеримент: сесія без екзаменів, у якому взяли участь студенти ІІ, ІІІ курсів.
За словами директора коледжу Станіслава Щеблюка, така система освітнього процесу дозволяє сконцентрувати увагу студентів на навчанні протягом усього року. Як правило, коли є семестрові екзамени, то діти можуть дозволити собі десь розслабитися, надіючись, що наприкінці семестру зможуть надолужити екзаменами. Крім того, нерідкі ситуації, коли студент, який навчався протягом року, може отримати нижчу оцінку за студента, який «вивчив матеріал за одну ніч». 
«Як на мене, підсумкові заліки і екзамени уже себе вичерпали. Тут закрадається формальність і необ’єктивність. Ми не можемо правильно оцінити рівень знань студента. Він може заучити правильні відповіді,навіть примудритися списати, або ж і банально купити оцінку», – наголосив Станіслав Германович.
До слова, протягом семестру діти можуть перездавати свої оцінки, а хто залишився незадоволений підсумковим результатом, також може перездати бал, але лише після виставлення остаточних результатів.
Після зимової експериментальної сесії, літня відбулася у звичному для всіх режимі. А ось після цього, за словами заступника директора з навчальної роботи Ігоря Макарука, було проведено детальний аналіз, анкетування, заслуховувалися думки викладачів і студентів, щодо того, яка із сесій більш ефективніша. 
Згідно дослідження, лише 2% опитаних виступили проти відміни екзаменів, 98% – «за». Свою позицію студенти аргументували тим, що перед екзаменами відчували постійний страх, що забудуть матеріал, або ж отримають нижчий бал. Крім того, молодь розуміє, що оцінка знань з предмету – це кропітка робота студента на кожній парі.
Серед позитивів без екзаменаційної сесії студенти назвали: стимулює до систематичної праці протягом семестру, відсутність стресу під час здачі екзамену та збільшення тривалості канікул.
За висновками психолога коледжу Наталії Веремійчик, спостерігається позитивна тенденція, щодо вільного, від екзаменаційної сесії, часу. Більшість респондентів виявили бажання, під час канікул, влаштуватися на роботу. Таким чином, підліток набуває практичного досвіду, фінансової незалежності, цим самим піднімаючи власну самооцінку.
А ось викладачі розділилися у своїх міркуваннях, більшість вважає, що наявність чи відсутність екзамену не є визначальним чинником певної дисципліни.
Згідно отриманих результатів на Вченій раді було прийнято рішення про відміну екзаменаційної сесії.
Таким чином, у той час, коли усі здаватимуть екзамени та заліки, студенти коледжу насолоджуватимуться заслуженим відпочинком.

Ольга КОНОНЧУК.


  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (73) - 13.4%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (235) - 43.3%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (170) - 31.3%