Безготівковий проїзд: провал чи обережність?

Безготівковий проїзд: провал чи обережність?

Автоматизована система оплати проїзду в громадському транспорті м. Луцька неодмінно запрацює. Щоправда, не з 11 листопада, як планувалося, а з 11 грудня. Чому? 

Запроваджуючи передові технології надання транспортних пасажирських послуг, у м. Луцьку прагнуть сім разів відміряти, і лише один раз відрізати.

Отже, станом на зараз ми маємо тролейбуси, які вже курсують із валідаторами (спеціальні пристрої для оплати за проїзд та зчитування необхідної інформації з електронних квитків), маршрутки, які не визначилися, перевізники, котрі вже підписали угоди про запровадження електронної системи, і додаток на смартфон, який продовжують тестувати. 

Чи справді влада м. Луцька провалила впровадження безготівкової системи, чи, можливо, це лише робочі моменти і відтермінування – це додаткова можливість запровадити систему, котра працюватиме безвідмовно? 

Про деталі процесу впровадження АСОП «Волинська газета» поспілкувалася з начальником Управління транспорту та зв'язку Луцької міськради Володимиром Степановим.

Володимир Петрович має дуже щільний графік, тож поговорити вдалося лише у невеликому проміжку між зустрічами, що призначені заздалегідь.  Основні тези, озвучені в кабінеті начальника Управління транспорту та зв’язку, стосувалися усього процесу впровадження АСОП від вересня минулого року і до цього моменту:

Початок електронних квитків

«У вересні минулого року прийнято рішення щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду. У листопаді на виконкомі було прийнято цілий ряд документів нормативного характеру, які впорядковують порядок перевезення пасажирів у м. Луцьку – це правила користування пасажирським транспортом, вимоги до оператора електронних систем, порядок проведення конкурсу, положення про контроль за оплатою проїзду.

Ми провели конкурс, відібрали оператора електронних систем. У нас було два претендента. Перше місце посіла турецька компанія "KENT KART EGE ELEKTRONIK", "Pay Net Services", друге місце посіло підприємство Візард. Ми заключили договір з переможцем на впровадження АСОП».

Оплата проїзду

«АСОП, окрім оплати проїзду, включає в себе ще цілий ряд додаткових заходів. Це оголошення зупинок, система відеоспостереження, GPS-навігація. Дає можливість відслідковувати, де знаходиться транспортний засіб у режимі реального часу. Наразі оператор, зареєстрований у м. Луцьку як ТзОВ «Сітікард Сістемс», це – як юридична особа. Підприємство безпосередньо займається впровадженням цієї системи в роботу».

Ситуація з перевізниками

«Зараз систему встановлено у всіх тролейбусах, їх 45, а також у 7 автобусах. Проводиться робота з укладення договорів та встановлення обладнання на інші автобуси. Уже підписали договори з ТзОВ «Санрайз» і АТП-Луцьк, розробляється графік встановлення електронного обладнання у ці автобуси.
Це лише нещодавно підписали договори з двома перевізниками. А ще раніше були підписані відповідні документи з Луцьким підприємством електротранспорту та трьома приватними підприємцями, фізичними особами. Зараз ідуть перемовини з трьома наступними юридичними особами та однією фізичною». 

Квитки та термінали

«Оператором виготовлено та видано більше 27 тис. пільгових квитків, персоніфікованих, отримали квитки, зокрема, всі учні навчальних закладів. Ці квитки для учнів та пільговиків безкоштовні, виготовлені за кошти міськради. Зараз іде видача квитків студентам, які приходять в офіси і отримують ці квитки. 
Неперсоніфіковані квитки продаються у терміналах, їх на сьогодні встановлено 36. Зазначу: 17 працюють на поповнення і на видачу квитків, 23 – лише на поповнення. Завершується їх налаштування, як завершиться в обумовлений термін, і всі 40 терміналів будуть і видавати квитки, і поповнювати.
У цілому всіх видів квитків видано вже більше 100 тис. штук.
Термінали встановили у державних установах та закладах торгівлі, на двох автовокзалах та на залізничному. Ще 35 терміналів будуть у торгових точках на зупинках, найбільш насичених, де найбільше пасажирів». 

Електронний додаток

«Він мав бути 10 листопада, але розробники його не встигли налаштувати. Зараз оператор обіцяє буквально впродовж кількох днів таки відлагодити систему і запустити в роботу. Саме йде процес налаштування додатку, бо у них спочатку був збій у системі, тому ця, як і будь-яка нова справа, потребує часу для налаштування. Через цей додаток можна буде оплачувати проїзд смартфоном, можна буде поповнити картку, переглянути баланс та відслідкувати потрібний автобус чи тролейбус на маршруті».

Приміські маршрути

«Приміські перевізники підпорядковуються відповідним структурним підрозділам облдержадміністрації, це – поза нашою компетенцією. Тому поки там не буде такої електронної системи. Люди будуть їздити так, як їздили раніше, а пасажири будуть розраховуватися готівкою. Можливо, у майбутньому оператор розгляне можливість встановити валідатори і на цих автобусах, але поки там буде готівка».

На завершення розмови Володимир Степанов запевнив, що розробники встигнуть впорядкувати систему до призначеного терміну, тобто – до 11 грудня. І, сподіваємося, вона працюватиме безвідмовно, на користь пасажирам та громаді.

Оксана КАШТАЛЯН.
На фото автора: студентський електронний квиток.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (603) - 86.3%
Пізно (25) - 3.6%
Яка різниця? (13) - 1.9%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (24) - 3.4%
Мені байдуже (29) - 4.1%