Педагогічна Альма-матер

Педагогічна Альма-матер

Як нагороду за працю, за трудові будні неспинний час дарує нам ювілеї – для підсумків здійсненого, для роздумів про нинішнє і будування планів на майбутнє.

Луцький педагогічний коледж відзначає славне 80-річчя, осмислюючи складну історію прожитих епох і ті вагомі здобутки, що стали опорою для успішного ствердження в освітньому просторі України.
Як вдалося Луцькому педагогічному коледжу не просто втриматися у вирі конкуренції, а й стати одним із кращих закладів вищої освіти в Україні? Про це добре знає людина, яка працює у навчальному закладі 32 роки, 12 із них – на посаді директора, кандидат педагогічних наук, доцент, Заслужений працівник освіти України Петро Бойчук.

– Шановний Петре Микитовичу, 2019 рік – ювілейний для Вашого закладу. З чого починалась славна історія коледжу?

– Важко навіть уявити, що родовід Луцького педагогічного коледжу, який сьогодні є флагманом у підготовці вчительських кадрів для західного регіону України, почався у далекому 1939 р. Навчальний заклад, який на початках був невеликою педагогічною школою, а в січні 1945 р. реорганізований у Луцьке педагогічне училище, з кожним роком набирав освітньої потуги, підготував цілі покоління фахівців для закладів загальної середньої та дошкільної освіти, дав путівку в життя видатним особистостям.

Сторінки історії записані не лише у книгах, а й у нашій чіткій пам’яті, бо в ній укарбовані імена попередників – керівників закладу, педагогів, справжніх подвижників, які в умовах голодного і холодного повоєння та в подальші десятиліття з ентузіазмом розбудовували його, зміцнювали науково-методичну та матеріальну базу, піднімали нові корпуси, облаштовували кабінети й лабораторії, дбали про створення перспективних напрямків підготовки спеціалістів освітянської ниви. Глибока пошана їм і доземний уклін!

– А хто були Ваші попередники?

– Наш навчальний заклад завжди очолювали талановиті керівники, які, маючи великий досвід управлінської діяльності, творили високий авторитет освітньої установи. Першим директором був Р. Г. Панич, завдяки зусиллям якого педагогічна школа відразу стала осередком освітянської та громадської роботи на Волині. В наступні роки розбудову нашої Альма-матер продовжували такі директори: М. П. Романкевич, М. Ф. Большего, А. П. Курченко, Ю. Т. Квасневський, Г. І. Трохименко, С. М. Стецюк, П. Д. Максимов.

Окремо хочу згадати директора коледжу А. І. Гуловського, відомого і шанованого на Волині освітянина. Я працював його заступником упродовж 18-ти років. Ці роки стали справжньою школою життєвої мудрості та професійного росту. Я і зараз постійно відчуваю його підтримку.

– Нещодавно журналісти «Волинської газети» спілкувалися з Аллою Гонтар – випускницею педагогічного училища, фіналісткою національного проекту «Нові лідери», а тепер головою Журавичівської сільської ради Ківерцівського району. Свою Альма-матер вона назвала найкращою, горда, що саме тут навчалася, каже, що звідси виходять освітяни-практики, яких чекають заклади освіти. У чому ж полягає феномен Луцького педагогічного коледжу?

– В інтерв’ю газеті «Освіта України» генеральний директор Директорату вищої освіти і освіти дорослих Міністерства освіти і науки України О. І. Шаров відзначив, що Луцький педагогічний коледж – один із п’яти кращих педагогічних закладів у нашій державі. Наведу окремі аргументи:

– сьогодні наш заклад по кількості здобувачів освіти займає третю позицію на Волині після двох національних університетів;
– ми забезпечуємо ступеневу підготовку педагогічних кадрів: молодші спеціалісти можуть продовжувати навчання у коледжі на бакалавраті за заочною формою;
– маємо унікальних студентів, серед яких – володарі гран-прі міжнародних мистецьких фестивалів, лауреати іменних стипендій Президента України, чемпіони України та Європи з різних видів спорту, переможці всеукраїнських і міжнародних предметних олімпіад та конкурсів наукових робіт.

– Що є предметом особливої гордості для Вас як директора педагогічного коледжу?

– Як сказав Мак Грегор, дайте можливість людям зберегти свою індивідуальність, і вони Вас здивують. Мене ніколи не перестає дивувати колектив нашого навчального закладу – згуртований, успішний, справжня команда однодумців. Саме він і є предметом моєї професійної гордості.

Освітній процес забезпечують 145 педагогічних та 81 науково-педагогічний працівник. Постійно зростає науковий потенціал педагогічного колективу. Сьогодні у закладі працює 2 доктори та 54 кандидати наук, 3 професори та 27 доцентів. 3 викладачі навчається в докторантурі, 20 – в аспірантурі. З метою залучення молодих викладачів та студентів до наукової діяльності, впровадження нових досягнень науки в освітній процес у коледжі створено Раду молодих науковців, до складу якої входить понад 50 осіб. Значна частина педагогічного та науково-педагогічного колективу – це його випускники, які зберігають і примножують добрі традиції, що склалися впродовж багатьох років.

– Як поціновуються державою професійні досягнення викладачів коледжу?

– У коледжі склався потужний, творчий, колектив педагогів, які мають високі нагороди за свою працю: почесні звання «Народний артист України», «Народний вчитель України», «Заслужений працівник освіти України», «Заслужений працівник культури України», «Заслужений працівник фізичної культури і спорту України», «Заслужений артист України», «Заслужений вчитель України», Орден княгині Ольги, нагрудні знаки «Відмінник освіти України», «Василь Сухомлинський». Багатьох нагороджено почесними грамотами та подяками обласної ради, обласної державної адміністрації, управління освіти, науки а молоді обласної державної адміністрації.

– Сьогодні вітчизняна освіта потребує сучасних педагогів, які є компетентними, вмотивованими, відкритими до змін та новацій. Підготовку яких фахівців здійснює Луцький педагогічний коледж?

– Ми забезпечуємо волинські заклади освіти учителями початкової ланки, готовими до роботи в умовах Нової української школи. Визначальною рисою їх діяльності є багатофункціональність: уміння викладати іноземну мову, навчати школярів основам комп’ютерної грамотності, хореографії, виконувати дизайнерські проекти, працювати з інформаційними системами, здійснювати корекційно-розвивальне навчання дітей з вадами слуху.

Педагогічний коледж готує також вихователів для роботи в закладах дошкільної освіти нового типу, професійна мобільність яких передбачає інклюзивне навчання дітей з особливими потребами, організацію роботи гуртків англійської мови, хореографії, освітню діяльність в родинах вихованців.

Навчальний заклад дає якісну освіту майбутнім учителям музики та музичним керівникам. Вони отримують знання основ музичної інформатики, вміння працювати із сучасною озвучувальною апаратурою, використовувати у роботі комп’ютерні програми з нотодрукування та аранжування музичних творів, створювати якісний освітній медіапродукт. Луцький педагогічний коледж забезпечує освітні заклади області вчителями фізичної культури, тренерами, які володіють сучасними здоров’язбережувальними технологіями, навичками краєзнавчо-туристичної та реабілітаційної роботи.

– Велика відповідальність, покладена на керівника такого потужного навчального закладу – забезпечення гідних умов для учасників освітнього процесу. Як з цим у Луцькому педагогічному коледжі?

– Звичайно, для того, щоб готувати фахівців такого рівня, потрібна потужна матеріально-технічна та інформаційна база. І ми її маємо. У коледжі 6 спеціалізованих комп’ютерних лабораторій, електронна бібліотека, видавничий відділ, читальна зала та бібліотека, 34 індивідуальні класи для занять музикою, зала для занять ритмікою та хореографією, хоровий клас, актова зала, легкоатлетичний манеж, спортивний, гімнастичний і тренажерний зали. Постійно дбаємо також про соціальний захист наших студентів. До їх послуг – сучасно обладнаний харчовий комплекс, гуртожиток на 600 місць, у якому є комп’ютерний клас, стоматологічний кабінет, буфет.

Завдяки підтримці владних структур області ми маємо можливість ремонтувати та утеплювати приміщення коледжу і гуртожитку, осучаснювати фасад.

– Петре Микитовичу, хотілося б почути Вашу думку про сьогоднішніх студентів. Скільки їх, які вони, хто й куди запрошує їх на роботу після здобуття професії?

– Студенти – найвища цінність коледжу. А їх у нас аж понад 1700! Я черпаю від них нестримну енергію, неперевершений оптимізм, невпинне бажання удосконалюватись. Адже це майбутні педагоги нової формації, які перебувають в авангарді суспільних та освітніх перетворень, успішні, вмотивовані, компетентні, справжні агенти сучасних змін. Багата палітра гуртків, факультативів, секцій та студій, які діють у навчальному закладі, дає змогу студентам творчо удосконалюватися, розвивати свої здібності, набувати лідерських якостей, зростати інтелектуально й духовно.

Якість надання освітніх послуг є високою, про що свідчить затребуваність наших студентів на ринку праці. Так, в освітніх установах Волині щороку працевлаштовується за фахом близько 80% випускників. Кращі студенти четвертого курсу навчаються за індивідуальним планом, одночасно працюючи в закладах освіти області різних типів. Педагогічний коледж є основною базою для постачання кадрів у сільські школи та дошкільні заклади, а його випускники – носіями культури і освіти у регіонах, віддалених від обласних центрів і великих міст.

– Чи є серед випускників відомі особистості?

– За вісім десятків літ Луцький педагогічний коледж підготував майже 30 тисяч фахівців освітньої галузі. Серед них Заслужені працівники освіти і культури України, Заслужені діячі мистецтв, кандидати і доктори наук, керівники державних установ та освітніх закладів – педагоги, які творять високий імідж своєї Альма-матер. Я гордий, що серед наших випускників – Народний учитель України Надія Пушкар, Герой України Володимир Гринюк.

У важкий для України час чимало наших випускників стали в лави захисників рідної землі. З глибоким сумом згадуємо Володимира Прокопчука, Олександра Палюха, Артема Карабана, Дмитра Пилипчука, які віддали своє життя за соборність рідної держави та її незалежність. Їхні імена навічно вписані в історію коледжу.

– Шановний Петре Микитовичу! Зупинятися на досягнутому не в Ваших правилах, тим більше, що нині в Україні відбувається реформування освітньої галузі. Як коледж реагує на виклики часу?

– Ми не тільки прагнемо йти в ногу з епохою – хочемо бути серед тих, хто формує освітню політику сучасної України та наповнює її інноваційним змістом. Усвідомлюємо, що особистість Учителя визначає завтрашній день нашої держави, і здійснюємо вагомі кроки задля підготовки спеціаліста нового мислення, здатного швидко й ефективно реагувати на виклики часу.

Цьогоріч було затверджено Статут Луцького педагогічного коледжу в новій редакції, відповідно до якого створено Вчену раду та два факультети: початкової освіти та фізичної культури, дошкільної освіти та музичного мистецтва.

З метою забезпечення ефективної підготовки майбутніх педагогів- реформаторів у коледжі створено навчально-тренінгову лабораторію «Нова українська школа», яка є взірцем облаштування осередків освітнього простору НУШ та слугує методичним центром для педагогічних працівників закладів загальної середньої і вищої освіти Західного регіону України. Спільно з Польським Фребелівським товариством та громадською організацією Волинь-ОМЕП викладачі навчального закладу працюють над створенням інноваційної лабораторії дошкільної освіти. В основі її функціонування – використання методики Ф. Фребеля в сучасному освітньому просторі.

– Безперечно, у такого прогресивного керівника як Ви, є бачення перспектив розвитку навчального закладу. То ж яким буде, на Вашу думку, майбутнє Луцького педагогічного коледжу?

– У наших найближчих планах – зміна статусу закладу освіти для ступеневої підготовки педагогічних кадрів (фаховий молодший бакалавр – бакалавр – магістр), реалізація принципів дуальної освіти, відкриття нових спеціальностей відповідно до потреб сучасного суспільства.

Завтрашній день навчального закладу наповнимо новим безцінним досвідом, оновленням форм і змісту роботи, успішними випусками фахівців для роботи в Новій українській школі – і ще багатьма тими складниками, які допоможуть повсякчас перебувати на вістрі часу, стверджувати наше прагнення бути кращими і першими.

– 17 грудня у Волинському обласному академічному музично- драматичному театрі імені Тараса Шевченка на 80-річний ювілей Луцького педагогічного коледжу зберуться працівники і ветерани, студенти та випускники різних років. Що побажаєте своїй освітянській родині у переддень свята?

– Ювілейна дата подарувала свято усій великій родині Луцького педагогічного коледжу, над яким тримає свою вічну руку Святий Миколай. Вірю: святий покровитель і надалі буде з нами, бо працьовитість і самовідданість завжди знаходять підтримку та нагороду.

Від усього серця вітаю ветеранів, працівників та студентів нашого рідного навчального закладу із славним ювілеєм. Щастя Вам, здоров’я, добра, творчого неспокою на нелегкій, але благодатній освітянській ниві!

Нехай наша Альма-матер буде завжди осередком натхнення для людей, одержимих духом просвітництва, кредо життя яких – щедрою рукою сіяти розумне, добре, вічне!

– Дякую за розмову і прийміть найщиріші вітання від наших читачів та працівників «Волинської газети».

Сергій ЦЮРИЦЬ
На фото: Петро Бойчук; директор вручає грамоту Н. С. Пушкар – випускниці Луцького педагогічного училища, викладачу Луцького педагогічного коледжу, народному вчителю України; Володимир Гринюк – Герой України, випускник Луцького педагогічного коледжу; інноваційна навчально-тренінгова лабораторія «Нова українська школа»; регіональна нарада-семінар щодо обговорення узгодженого проекту Закону України «Про фахову передвищу освіту»; Всесвітній день вишиванки; Андріївські вечорниці.











 

 

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (73) - 13.1%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (247) - 44.2%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (173) - 30.9%