На першому плані – якість!

На першому плані – якість!

Під час чергового відрядження на Ратнівщину нам вдалося поспілкуватися з новопризначеним головою райдержадміністрації Володимиром Рудиком. На правах гостинного господаря Володимир Федорович пригощає нас ароматною кавою. За чашкою цього напою і відбувається наша розмова у присутності першого заступника голови Андрія Мельника.


– Володимире Федоровичу, не так багато води спливло у Прип’яті з тих пір, відколи Ви отримали нове призначення на посаду керівника виконавчого органу влади Ратнівщини, з чим ми Вас щиро вітаємо та бажаємо надійно почуватися біля керма району.
– Дякую.

– Цікаво дізнатися, Ви хотіли мати таку посаду, готувалися стати головою, чи це випадок долі? 
– Однозначно щось сказати важко… Мріяти, звичайно, можна, але від того посада не з’явиться. Подав відповідні документи в облдержадміністрацію. Пройшов  спецперевірку. Наступне  було погодження з Кабінетом Міністрів, згодом – із Офісом Президента України.  Якщо все добре, готується проєкт розпорядження Президента України. І його Володимир Зеленський щодо мене підписав.

– А до цього де Ви працювали?
– Працював у органах прокуратури, був військовим прокурором Луцького гарнізону. Усі військові формування, які розташовані в області, були у піднаглядності прокуратури, яку я очолював. Деякий час працював адвокатом, після чого й призначений на цю посаду. Оскільки цей період збігся з коронавірусним карантином, то не мав ніяких зустрічей ні в Кабміні, ні в Офісі Президента України. Пройшов спецперевірку. Моє фактичне представлення колективу відбувалося в режимі он-лайн. 

– Ви, мабуть, уже встигли трохи ознайомитися з районом, деякими керівниками, вникли в його специфіку, дізналися про питання, які потребують першочергового вирішення?
 – Я не місцевий, не житель Ратне, живу в м. Луцьку, то маю свій власний, не заанґажований погляд на місцеві проблеми. У того, хто живе тут постійно, як кажуть, «замилюється око», і не все можна побачити об’єктивно. Нова людина звертатиме увагу на будь-які речі і відповідно діятиме. Покращення відразу не настане, але люди мають знати, що влада робить  і ця робота має  здійснюватися в інтересах людей. Тому ми в першу чергу визначили головні пріоритети в соціально-економічній сфері. Під час поїздок територією району побачили стан фельдшерсько-акушерських та амбулаторних пунктів, об’єктів у сфері освіти: школи та дитячі садки. Скрупульозно проаналізували, аби не розпилювати зусиль відразу на все. Сконцентровуємося для введення в експлуатацію  тих об’єктів, ступінь готовності яких становить 70-80%. А то іноді не завершили одне, а вже беруться за інше! Вважаю, що така тактика помилкова.

– Тож іти хибним шляхом не будете? 
– На основі проведеного аналізу сформували список найважливіших об’єктів, на яких маємо зосередити свої зусилля для того, аби до кінця цього року ввести їх у дію. Цю інформацію довели до керівництва облдержадміністрації. Мова про заклади дошкільної освіти, амбулаторні центри. У досить плачевному стані покрівлі на багатьох освітніх, медичних та соціально-культурних закладах.

– Скільки таких об’єктів планується завершити в районі?
– Якщо конкретно, то це амбулаторний центр у с. Річиця, дошкільні заклади освіти у с. Видраниця та Жиричі, знову-таки – фельдшерсько-акушерський пункт у Видраниці. Цей перелік можна продовжувати. Він досить великий.
Питаєте, які нам поставлені завдання? Не тільки поставлені, але й визначені ті заходи, які будуть достатніми для того, аби забезпечити завершення цих об’єктів і здачу їх уже в цьому році. Повторюся, це соціальна сфера, яка покликана обслуговувати інтереси людей, починаючи від наймолодшого віку і закінчуючи найстаршою категорією, яка найчастіше звертається до фельдшерсько-акушерських пунктів.

– Ви як йшли на посаду і зустрічалися з Юрієм Погуляйком, його заступниками, то, мабуть, також висловили своє бачення розвитку району та просили їх сприяння?
– У першу чергу проаналізували ті проблеми, які є в районі. Робили це свіжим оком. Цей аналіз був донесений до керівництва обласної виконавчої влади. Там відповідно оцінили наші аргументи. Ми фактично самостійно нічого не можемо зробити, бо район дуже бідненький, ви про те, напевно, знаєте. Тут  великих промислових об’єктів немає, які б наповнювали місцевий бюджет податками. Це, в основному, робиться за рахунок сплати людьми податку на доходи фізичних осіб. Тож наше завдання в тому і полягає, щоб вирішувати проблеми Ратнівщини спільними зусиллями з областю. Маємо активніше працювати над різного роду проєктами, у тому числі й тими, які здійснюються за кошти Світового банку. Більше уваги варто приділити освітнім проєктам, зокрема, тим, що здійснюються за програмою «Нова українська школа». Ми бачимо сприяння з боку облдержадміністрації та її структурних підрозділів. І це, хочу відмітити, стосується не тільки нашого району. У такому ключі працюють і з іншими. На моє бачення- таке взаєморозуміння дасть позитивні плоди. Сподіваюся, що буде результат, і люди побачать зміни на краще: об’єкти, які до того простоювали рік і більше та навіть не фінансувалися, почали активно добудовувати і здавати в експлуатацію. Це стане яскравим прикладом того, що влада працює для людей, а не займається пусто порожніми балачками. 

– Ми недавно побували в голови Ківерцівської райдержадміністрації Алли Гонтар. Вона розповіла, що, коли подивилася, скільки йде різних контрольних документів у звітах, то вжахнулася. За згодою облдержадміністрації 36 вирішили скасувати. А що Ви думаєте про бюрократію?
– Ця ситуація мені знайома. Важливим завданням для керівника є чітка організація роботи всього апарату. Ніхто самостійно не може зробити всі справи. Результат залежить від злагодженості колективу. Саме на цьому я акцентував увагу працівників під час нашої першої зустрічі. У результаті спілкування також виявили багато контрольних завдань,  які втратили актуальність. За нашим клопотанням вони були скасовані розпорядженням  облдержадміністрації.

– Володимире Федоровичу, досі Вам не доводилося вникати в питання господарського характеру, оскільки сфера діяльності військового прокурора дещо специфічна. Як вписалися у нову роль?
На мій погляд,  господарськими справами має займаєтися селищний голова, а не райдержадміністрації. Сфера моєї діяльності полягає дещо в іншому. Вона, на мою думку, носить організаційний характер. Головне завдання – забезпечувати виконання Законів України , Указів та розпоряджень Президента України, постанов Кабміну, а також рішень облдержадміністрації. Ми є своєрідними модераторами, об’єднуємо  зусилля і координуємо адміністрацію та  керівників територіальних органів центральної виконавчої влади на виконання намічених програм, які можуть стосуватися різних сфер. Ми, зокрема, провели координаційну нараду з керівниками поліції, прокуратури, податкової, лісівниками, на якій окреслили коло питань щодо забезпечення правопорядку в районі.
Хоча ви правильно ставите питання, що керівник повинен розбиратися в усіх питаннях, у тому числі і в будівництві. Аби знати дійсний стан у цьому сегменті, просимо допомоги в спеціалістів. Якщо потрібно вивчити питання дотримання вимог природного середовища, залучаємо екологічну інспекцію. Одна людина не може бути знавцем усього.

– А ще таке питання. Ми щойно повернулися з с. Самари і на межі сіл Гірники і Броди є дуже крутий поворот, а ось відповідний попереджувальний знак відсутній. Місцеві жителі вже до цього звикли, а якщо людина їде вперше? Це далеко не поодинокий приклад негараздів на дорогах. Це, хай Бог милує, може спричинити непередбачувані наслідки.  
–  Дякую за підказку, ми візьмемо це питання на замітку і попросимо наше місцеве відділення Служби автомобільних доріг, аби встановили необхідний знак. Там, напевно, треба встановити знак про обмеження швидкості. Сподіваюся, що коли через якийсь період ви приїдете, то переконаєтеся, що все зроблено. За цим мають наглядати дорожні служби. Ви неодноразово їхали центральною вулицею, яка проходить через наше селище. Потік машин величезний. І хтось придумав на такій пожвавленій артерії зробити… центральний ринок. Тут іноді дві зустрічні машини не могли нормально роз’їхатися! Більш-менш спільними зусиллями із селищним головою добилися того, що стихійну торгівлю побіля ринку прибрали. Знайшли більш безпечне місце, поставили столи, аби не продавати із землі. Хоча це не остаточне вирішення питання, а тимчасовий захід. Прийняли рішення встановити також знаки, які забороняють зупинку транспорту поблизу ринку. Ці заходи дозволили нормалізувати дорожній рух.

– З колективом, як самі поінформували нас, познайомилися відразу, знаєте своїх людей, з Андрієм Андрійовичем (мається на увазі заступник голови РДА Андрій Мельник), здогадуємося, Ваші життєві дороги пересікалися десь раніше?
– Абсолютно точно. При призначенні на посаду я якраз і просив, аби Андрій Мельник працював разом зі мною. У нього є досвід управлінської та представницької роботи, адже він був депутатом Волинської обласної ради.   Фахівцю набагато легше організувати апаратний процес. Тепер ми ніби доповнюємо один одного. У такому тандемі й маємо працювати на позитивний результат.

– Кадри – це, мабуть, найважливіше, що є в роботі. Чи комфортно працюється Вам з тими людьми, які є сьогодні в апараті райдержадміністрації? Задовольняють вони Вас, чи, можливо, будете робити якісь кроки замінного характеру? 
–  З нинішнім складом ми працюємо вже два місяці (саме стільки було на час нашої розмови). Усе, на мою думку, залежить від керівника, наскільки він зможе заохотити людей до роботи. Вони повинні не просто механічно виконувати якісь дії, а працювати творчо, знати і бачити мету, яка принесе позитивний результат. Під час розмов я просив працівників, аби вони викинули з ужитку слова:  «підвищити», «поглибити» тощо. У роботі має бути конкретика, а не загальщина. При плануванні роботи, а ми це робимо щотижнево, кожен працівник чітко зазначає, який захід він має провести, з якою метою, на якому рівні, кого слід залучити до виконання завдання. Перед тобою тоді ясна картина. Не будемо гнатися за кількістю. На першому плані – якість. Ми ж коли вибираємо якийсь товар, то хочемо, аби він був якісний. Цей критерій і повинен стати пріоритетним у нашій щоденній діяльності.

– Як складаються чи вже склалися стосунки з головою районної ради, депутатським корпусом?
– З головою Михайлом Макаруком співпрацюємо з першого дня та знаходимо взаєморозуміння. Ми дійшли висновку, що маємо спільно робити справи, які будуть корисними для району. Повинні один одному допомагати, а не ставити палки в колеса. Стосовно депутатів, то у зв’язку з карантинними заходами два місяці районна рада не збиралася. Сесія мала відбутися в травні, перенесли на 18 червня, але голова райради видав розпорядження про перенесення, оскільки ситуація з коронавірусною пандемією знову загострилася. Ми вже співпрацювали з окремими комісіями райради, зокрема, з бюджетною. Питання, які ми ставили, комісія в основному  підтримала. Думаю, депутати їх також підтримають. Болить інше: бюджет району дуже обмежений. Особливо великі затрати зараз ідуть на охорону здоров’я і протиепідеміологічні заходи  

– Дякуємо за відвертість!

Сергій ЦЮРИЦЬ.
Володимир ПРИХОДЬКО.

Фото Віктора РАЙОВА.   

P. S. Ми, безумовно, не могли обійти мовчанкою «самарівської проблеми» щодо озера Луки, яку «Волинська газета» висвітлила в минулому номері.

Володимир Рудик сказав, що це питання йому знайоме  і він буде стежити щоб дотримувались вимоги екологічного законодавства.  Щодо будівництва котеджів, то ніхто його проводити в прибережній зоні озера, яке є заказником місцевого значення, не має права.




  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи справилася б центральна влада з епідемією коронавірусу без підтримки органів самоврядування Волині?

Чи справилася б центральна влада з епідемією коронавірусу без підтримки органів самоврядування Волині?

Звичайно, адже вона використала для боротьби з Covid-19 весь потрібний державний ресурс. (11) - 13.1%
У Києві тільки імітують бурхливу діяльність. Насправді під прикриттям коронавірусом вирішують інші справи. (41) - 48.8%
Якби не місцеві ради, то епідемія б стала масовою. (19) - 22.6%
Мене це не стосується. (10) - 11.9%