Проїзд подорожчав

Проїзд подорожчав

Понеділок після першотравневих вихідних для влади міста розпочався із протесту під стінами луцької мерії. Перевізники вимагали підвищення тарифів на проїзд, і то не так, як це вирішували під час засідання виконавчого комітету ще 29 квітня, а до трьох гривень майже на всіх маршрутах.

Аргумент протестувальників: вартість пального зросла загалом до 15 грн, тож ціни мають піднятися відповідно – у півтора раза.

– От порахуйте самі, – каже один із мітингувальників. – 120 гривень ми платимо за оренду автобуса, ще 750 – треба на пальне, 300 гривень маю щодня здавати як виручку. Та ми стали працювати собі у збиток.

Із приблизно такими фактами та пропозиціями представники луцьких перевізників пішли в приміщення муніципалітету, де й зустрілися з Луцьким міським головою Миколою Романюком та його заступником Тарасом Яковлевим.

Згідно з проектом рішення, котрий обговорювали на засіданні виконавчого комітету 29 квітня, проїзд в автобусах (окрім №5 та 15-А) мав вартувати 2,50 або ж 3 грн. Але перевізники зауважують, що такі умови не справедливі, адже є окремі автобуси, які відправляються з однієї точки і рухаються майже тим самим маршрутом, а вартість проїзду у них різна. Вони переконані: у ті, де проїзд вартуватиме 3 грн, лучани не сідатимуть, тож перевізники зазнаватимуть збитків.

Останні пропонували, аби на маршрутах №2, 8, 16, 17, 17-А вартість проїзду була 2,5 грн. За їхніми словами, ці маршрути короткі, тому така ціна цілком прийнятна. В автобусах, які курсують за маршрутами №15 та 15-А, лучани зможуть їздити за 2 грн. В інших же – тільки за 3 грн.


Тарас Яковлев пояснював, що згаданий уже проект рішення підготували на основі розрахунків, поданих перевізниками. Він каже, що не можна просто так переглянути вартість проїзду і встановити якусь ціну. Для цього потрібні документи, котрі свідчитимуть про те, що й справді собівартість перевезень висока, внаслідок чого треба переглянути ціну проїзду. Перевізники пообіцяли надати відповідну документацію, а Микола Романюк наголосив, що зробити таке необхідно якомога швидше, щоби встигнути до засідання виконавчого комітету. Крім того, зазначив міський голова, рішення виконкому має пройти регуляторну процедуру, також його узгоджуватимуть із територіальним відділенням Антимонопольного комітету України.

7 травня виконком ухвалив два рішення: «Про вартість проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах у звичайному режимі руху» та «Про вартість проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах у режимі маршрутного таксі». Так, проїзд у автобусах, які працюють на маршрутах №15 та 15-А становитиме 2 грн, 2,50 грн за одну поїздку пасажира братимуть на маршрутах №1, 2, 3, 4, 8, 10, 11, 14, 16, 17, 17-А, 21, 23, 24, 25, 26, 26 а, 27, 27-А, 28, 29, 30, 31, 32, 47. У автобусах, які рухатимуться за маршрутами №9, 9-А, 12, 18, 19, 22 вартість проїзду буде 3 гр. Ціна проїзду для дітей віком від 6 до 14 років залишиться незмінною – 1 грн. Нові тарифи будуть введені в дію з 12 травня 2014 р.

І все воно так. Тільки якщо бути геть чесними, то виникає питання: чи після сплати підвищених тарифів за комунальні послуги та витрат на харчування у лучан, котрі живуть на зарплату, що аж ніяк не зростає, банально вистачатиме грошей на оплату проїзду у маршрутках? Може, тоді краще вже тролейбусом?

Світлана ДУМСЬКА. 


  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (70) - 13.3%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (232) - 44.2%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (160) - 30.5%