«Створюй із Суспільним»

«Створюй із Суспільним»


Стартував відкритий відбір телевізійних проєктів для регіональних каналів Суспільного. Будь-який локальний продакшн (творча команда) може подати свою ідею, обрані проєкти будуть профінансовані «Суспільним» (або донорами) наступного року.


Про особливості нового підходу до творчого наповнення телепрограм ми поспілкувалися з продюсером Філії «Регіональна дирекція UA: ВОЛИНЬ» АТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України» Костянтином Лоцманом.
– Костянтине Анатолійовичу, схожі проєкти успішно застосовуються на рівні польських ьвоєводський філій Національного телебачення Республіки Польща. Яка мета українського відповідника?

– Ціль – створення якісного конкурентного публіцистичного телеконтенту для розміщення на регіональних каналах «Суспільного» з подальшим обміном між регіонами.

– Тобто, створені на Волині телепрограми побачать і телеглядачі інших областей?

– Звичайно!

– Які проєкти шукаєте?

– Їх перелік визначено за конкретною тематикою. Йдеться про замовчувану історію області радянських часів, життя й побут віддалених міст регіону, здоров’я в області, культурно-освітнє життя нашого краю під гаслом «Навчання впродовж життя», а також про деіндустріалізацію Волині і права, рівність та доступність у регіоні. Проєкти будуть відбиратися за форматом:
хронометраж випуску: 6 хв; 13 хв; 26 хв; 52 хв.; кількість програм: 1; 4; 12; 24 випуски. Варто наголосити, що конкурсні проєкти мають узгоджуватися з місією «UA. Суспільне», чітко відповідати завданням конкурсу та бути розрахованими на реалізацію протягом 4–6 місяців 2021 р.
– Ви згадали про місію телеканалу? В чому вона полягає?

– Процитую офіційний документ: «Захищати свободи в Україні. Надавати суспільству достовірну та збалансовану інформацію про Україну та світ, налагоджувати громадський діалог задля зміцнення суспільної довіри, розвитку громадянської відповідальності, української мови та культури, особистості та українського народу».

– Який бюджет конкурсних пропозицій?

– Загальний бюджет (тобто, скільки проєктів ми зможемо профінансувати) буде відомим після ухвалення Держбюджету і, відповідно, розміру фінансової підтримки Суспільного мовника у наступному році.

– Умови участі в конкурсі?

– Доволі прості та зручні. Треба заповнити картку ідеї конкурсного проєкту українською мовою, підготувати бюджет та відеопрезентацію проекту та надіслати їх електронною поштою на адресу філії до 22 листопада. Терміни: збір заявок із 26 жовтня до 22 листопада, технічний відбір та пітчинг у регіональних філіях – 23-29 листопада, захист заявок у центральному офісі –7-24 грудня. Оголошення переможців відбудеться 25 грудня ц. р. 

– Хто відбиратиме проєкти? 

– Спочатку я як продюсер філії. На другому етапі – конкурсна комісія у центральному офісі (члени правління і продюсери різних платформ «UA. Суспільне»).

– Колего, чи є успішні реалізовані ініціативи?

– Так, це вже третій відбір. Наприклад, у минулорічному було відібрано 34 проєкти, 20 із них запущено у виробництво, 11 уже вийшли в ефір. Зокрема,у  нас зараз успішно реалізовується проєкт туристичного шоу «Геолокація: Волинь». Авторка – Наталка Войтович.

– Де транслюватимуть проєкти, що виграють відбір?

– На регіональних каналах «UA. Суспільне», це – 24 канали по Україні. Можуть бути на частині чи всіх, в залежності від проєкту, його масштабу.

– На яку вікову категорію глядачів орієнтуємось?

– «UA. Суспільне»працює для всіх. Однак, ядром нашої аудиторії є переважно жінки віком 55 років та більше, менше – чоловіки 55+ (з поступовим омолодженням до 45+) у населених пунктах із населенням до 50 тис. осіб.

– Чому обрали саме такий шлях, невже філії самотужки не можуть виготовляти достатньої кількості цікавих тематичних програм?

– Ми хочемо отримати для філій тематичні програми від експертів з цього питання чи людей, що «горять» певною ідеєю. Кожен наш журналіст – фахівець своєї справи, але він не може бути універсальним експертом, робити програми на будь-які теми однаково глибоко. Ми не збираємо, а замовляємо іде та проєкти та і гідно їх оплачуємо. Це нормальний цивілізований шлях. Ви можете самостійно створювати проєкти і самостійно шукати шляхи його поширення. Або ж виготовити його на замовлення «UA. Суспільне»,передати права на показ та отримати за це кошти. Цілком європейська практика!

Інтерв’ю вів

Володимир ДАНИЛЮК.

На фото з відкритих джерел: Костянтин Лоцман; діаграма тематики конкурсних проектів.



  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи повинен залишитися Юрій Погуляйко на посаді голови облдержадміністрації?

Чи повинен залишитися Юрій Погуляйко на посаді голови облдержадміністрації?

Він повністю відповідає займаній посаді. (0) - 0%
Його не треба було призначати взагалі та необхідно звільнити. (7) - 25%
Головою облдержадміністрації повинен бути волинянин. (10) - 35.7%
Мені байдуже. (9) - 32.1%