Учитель учителів

Учитель учителів

Петро Бойчук – заслужений працівник освіти України, кандидат педагогічних наук, доцент, авторитетний керівник. Його нагороджено  медаллю «За трудову відзнаку», нагрудними знаками «Відмінник освіти України» та «Василь Сухомлинський», його ім’я внесено до «Золотої книги України», до видання «ТОП-волиняни». Він не мислить себе поза педагогічною наукою, освітнім простором України. Ось уже багато років очолює педагогічну Альма-Матер Волині – Луцький педагогічний коледж, який нещодавно отримав статус закладу вищої освіти, успішно розвивається і має добру перспективу та майбутнє.

Про історію Луцького педагогічного коледжу, його викладацький та студентський колективи, досягнення та здобутки журналісти «Волинської газети» й попросили розповісти знаного освітянина та багаторічного керівника закладу Петра Бойчука.

– Знаємо, Петре Микитовичу, що час у Вас завжди обмежений, – вітаючись, кажемо ректорові Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради. – Та сьогодні хочемо поговорити і про заклад, і про Вас особисто, оскільки Бог та доля подарували ще один напівювілей.

– Це й справді так. Весь час у русі. Учора – одна нарада, згодом – ще дві, після цього відкрив студентські змагання в Адреналін-сіті…

Петре Микитовичу, кажуть, що країну будують педагоги. Ви людина, яка все життя дотична до цієї категорії. Тож нашу розмову хотілося б розпочати саме з цього питання. Вчителі є будівничими держави, а хто ростить самих вчителів і закладає в них риси зодчого?

– Без вчителя цивілізаційний розвиток суспільства неможливий. Чого б людина не досягла в житті, яких би висот не сягнула, якою б знаменитою не була, яким би значним державним діячем не стала – це заслуга її вчителя. Як можна уявити життя без вчителя?! Будь-яке суспільство припинило б свій розвиток. Працю вчителя ніщо не замінить – ні робот, ні комп’ютер, ні найсучасніший гаджет. Учитель – це першооснова усього. Саме з нього починається формування особистості – майбутньої людини, яку приймає соціум, будівничого держави.

Розкажіть про свого першого вчителя.

– Мого першого вчителя звали Павло Григорович, він працював у селі Радошинка Камінь-Каширського району. Чудова людина. Пам’ятаю його уроки і перші екскурсійні прогулянки в парк. Він навчав, як любити і шанувати природу, спостерігати за польотом птахів, розрізняти гриби. Саме він пробудив у мене жагу до знань, заохотив до пізнання. Все почалося від нього. Тоді й зародилася думка стати вчителем. Як бачите, вона збулася, я став не тільки вчителем, а й учителем учителів.

Чи легко це? Маєте бути прикладом в усьому для інших…

– Звичайно, нелегко. Студент, та й учень у школі, відчувають щирість педагога. Якщо бачать, що ти твориш добро, вони й до тебе йтимуть із добром. Розумієш його, він тебе також буде розуміти. Добро завжди оплачується добром.

– Студенти – чи не найвільніші у світі люди. Принаймні, у своїх розмірковуваннях та оцінках щодо суспільних процесів. Про Вас, Петре Микитовичу, у студентів дуже хороші відгуки. Як Вам вдається завойовувати їх прихильність, повагу, любов?

– Мені завжди приємно працювати зі студентською аудиторією. Йдеш і знаєш, що студент тебе чекає. Радісно бачити, як горять очі жагою знань. З аудиторії виходиш окрилений, адже більшого задоволення, ніж спілкування з молоддю, не буває. До нас приходять найкращі діти практично зі всіх волинських шкіл, які стають прекрасними студентами.

Як Вам вдається поєднувати непрості функції адміністратора і викладача?

– Не уявляю себе лише адміністратором, намагаюся поєднувати ці функції з викладацькою роботою. У тиждень маю п’ять-шість лекцій. Я бачу своїх студентів, знаю, чим вони цікавляться. Вони також можуть підказати, на що мені, як ректору, варто звертати увагу. Іноді потрібно вирішувати якісь питання щодо оптимізації навчального процесу чи карантинних обмежень, то раджуся зі студентами. Вони, як правило, дають ділові, корисні та цікаві поради. Намагаюся до них прислухатись.

Робимо висновок, що Вам вдається тримати міцний контакт зі студентською аудиторією.

– Це щира правда. Завжди з бажанням зустрічаюся зі студентами. Адже у нас студент – в центрі уваги. Він головна фігура нашого навчального закладу. Саме тому намагаюсь орієнтуватись на студента, на це націлюю і весь колектив.

Скільки у вас студентів?

– Сьогодні ми маємо і державну, і контрактну форму навчання. У нашому закладі, якому понад 80 років, навчається більше 1600 студентів.

1600?

– Саме так. Декотрі національні університети, в яких було по п’ять-шість тисяч студентів, нині мають по півтори-дві. Наш налічує більше 1600 студентів, які навчаються на денній і заочній формах.

Знаємо, що віднедавна Ваш освітній заклад здобув статус вищого…

– Ми здійснюємо підготовку педагогів за освітнім ступенем бакалавра та  освітньо-професійним ступенем фахового молодшого бакалавра. На сьогодні заклад, який був, а саме: Луцький педагогічний коледж – це вже історія, наше минуле. Є заклад вищої освіти, у складі якого є ще Луцький педагогічний фаховий коледж. Тому ми набираємо абітурієнтів на базі 11 класів, і  зберегли можливість навчати студентів на базі дев’яти класів, які після випуску продовжують здобувати освіту заочно у нашому коледжі на бакалавраті.

Новий статус вимагає суттєвих змін…

– Так. Працюємо над створенням фахового журналу, де будуть друкуватись роботи наших викладачів, колег з інших освітніх закладів. Це видання перебуває зараз на реєстрації у Міністерстві юстиції України. Хоча маємо свою газету «Вісник коледжу», збірник методичних матеріалів викладачів «Наукові студії», збірники матеріалів наукових конференцій різного рівня, які проводяться на базі коледжу, випускаємо досить багато іншої друкованої продукції (Петро Микитович бере зі стосу журналів кілька примірників і пропонує нам їх переглянути). 

– То це хороша новина, у тому числі і для науковців. Журнал стане для них доброю підмогою для отримання наукових ступенів та вчених звань.

– Так, маємо робити його кваліфіковано. У нас для цього є потужні науковці. У коледжі працює близько 60 кандидатів і докторів наук. Прикметно, що майже всі вони є випускниками нашого закладу. Зараз сім осіб навчається в аспірантурі. Цьогоріч двоє поступило, на наступний – сподіваємося мати ще чотирьох аспірантів. У найближчій перспективі плануються захисти двох докторських дисертацій та створення магістратури. У нас гарне майбутнє. Ми динамічно розвиваємося і радіємо, що нас підтримує влада.

А як з матеріальною базою?

– Про таку матеріальну базу може мріяти кожен освітній заклад. Маємо все для вдосконалення процесу підготовки вчителів для Нової української школи. Заклад оснащений найсучаснішими комп’ютерами. У кожній навчальній аудиторії є цифровий телевізор. Пишаємось нашою спортивною базою. До послуг вихованців ігрова, тренажерна та гімнастична зали, легкоатлетичний манеж, у якому можна займатися прохолодної пори. Ми там зробили гарний ремонт, завезли необхідне обладнання. Словом, створено всі умови для занять фізичною культурою та спортом.

– Минулого тижня у коледжі відбувся турнір з футзалу на Кубок Ректора … Завтра – першість міста чи області… Як Вашим студентам вдається скрізь брати участь, та ще й перемагати?

– Це все командна робота. Викладачі, студентське самоврядування – усі згуртовані, кожен за всіх і всі за одного… Вже понад десять років вихованці коледжу займають перші місця в міській та обласній спартакіадах з усіх видів спорту. Багато різних змагань проводиться на першість навчального закладу. Ось започаткували Кубок ректора з футзалу. Маємо десять своїх команд, в яких грає майже сотня юнаків і одна дівчина – чемпіонка області і учасник збірної команди України з футзалу. Упевнений, що цей футбольний турнір з часом стане всеукраїнським або й міжнародним, бо ж плануємо запрошувати до участі команди з Польщі і Білорусі.

– А як у Вас з художньою самодіяльністю?

– Досить серйозну увагу звертаємо на аматорську творчість. У нас є три хори! Кожен нараховує майже по сто учасників. Два таких колективи – на спеціальності Музичне мистецтво і один – міжфакультетський. Успішно діють вокальні групи, ансамблі, дуети. Доброї слави зажили і наші солісти. Гордість освітнього закладу – прекрасні танцювальні колективи. Студенти та викладачі коледжу – постійні учасники культурно-масових заходів, які відбуваються у нашому місті, області, в Україні. Сьогодні, у зв’язку з карантинними обмеженнями, всі художньо-мистецькі конкурси і фестивалі проводяться в режимі онлайн. Незважаючи на це, наші талановиті вихованці завжди беруть у них участь і постійно займають призові місця.

– А де працюють Ваші вихованці?

– По всій Україні, хоча більшість – в закладах освіти Волині. Наприклад, у Луцькому ліцеї №27, який розпочав свою роботу не так давно, працює понад 20 наших випускників. У Луцьку й області, мабуть, немає такої школи чи закладу дошкільної освіти, де б не працювали наші випускники. Багато з них зробили кар’єру, пройшовши шлях від учителя до керівника освітньої установи. Це чудово. Мене дещо тривожить інше. Не всі освітяни згодні працювати за таку невисоку зарплату, адже кожна людина хоче жити достойно: мати житло, утримувати сім’ю, ростити дітей. Але тішить той факт, що переважна більшість наших випускників працевлаштовується за фахом.  Ми задоволені, що вони йдуть у школи і там залишаються. Хочеться, щоб все-таки держава більше вникала в проблеми освітян.

Вихід один – по-належному оцінити труд вчителя, зарплату якого пора дорівняти до зарплат держслужбовців з усіма надбавками.

– В іншому випадку матимемо проблеми. Уже сьогодні в Україні – дефіцит вчителів-фізиків. Якщо старше покоління піде зі школи, не знаю, хто викладатиме цей предмет. Сказане стосується і викладання хімії. Важко і з вчителями іноземної мови та інформатики. Багато випускників шкіл знаходять себе в ІТ-технологіях. Ті, хто досконало володіють іноземними мовами, влаштовуються на вакансії перекладачів або виїжджають на роботу за кордон.

 – Якими фахівцями забезпечує ринок праці регіону Луцький педагогічний коледж?

– Ми, по-перше, готуємо кадри для дошкілля. Це основа. Не обходиться жодна школа і без нашого вчителя початкових класів. Крім того, готуємо вчителів музики, фізичної культури. Поряд із професійною кваліфікацією наші студенти отримують такі спеціалізації: вчитель інформатики, іноземної мови в початковій школі, сурдопедагог, керівник хореографічного колективу, педагог-організатор, гувернер, асистент вчителя-логопеда закладу дошкільної освіти, керівник гуртка українознавства.

– Як у коледжі організовується практична підготовка?

 – Нині у нас понад 300 студентів перебувають на безперервній переддипломній практиці. Незважаючи на пандемію, школи не відмовилися їх прийняти. Уклали відповідні угоди.

Мова йде про нашу область?

– Не тільки про Волинь. Вони поїхали в ті школи, села, області, де народились, навчалися, де й зараз живуть їх батьки. Тридцять вихованців проходять практику в Луцьку. Я зустрічався з директорами, відгуки хороші. Міське управління освіти, незважаючи на карантинні обмеження, дозволило проходження практики, тому що у нас немає хворих студентів, ми цілий семестр вчилися і працювали у звичному режимі.

Ми відчули, що у коледжі здоров’я – на контролі! І ми пройшли температурний скринінг при вході в навчальний заклад, продезінфікувалися в кабіні аерозольного розпилення.

– У нас такий порядок. Подібну процедуру проходять не тільки всі працівники, а й студенти. Кожен викладач, коли приходить в аудиторію насамперед цікавиться самопочуттям студентів. Починаючи з кінця минулого року, у нас нема жодного хворого. Дай Бог, щоб воно так було і далі. Якщо б Ви запитали у наших студентів про дистанційне навчання, то почули б одностайну відповідь – усі за те, щоб навчання відбувалось у форматі офлайн.

– Петре Микитовичу, знаємо, що Ваші студенти і викладачі є також передплатниками і читачами нашої газети, що свідчить про інтерес до знань, громадсько-політичних зацікавлень, формування громадянського світогляду. Дякуємо за цікаву розмову, вітаємо Вас з особистим напівювілеєм і бажаємо й надалі такого ж завзяття, вболівання за освіту, нашу молодь, педагогічно-професорську еліту, Волинь, Україну. Ви державник, патріот. Спасибі Вам і колективу за любов до України та її народу.

Сергій ЦЮРИЦЬ

Володимир ПРИХОДЬКО

На фото: Петро Бойчук серед студентів.

 

Хронологія основних подій 

з життя Луцької педагогічної школи – Луцького педагогічного училища – Луцького педагогічного коледжу – Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради

19 грудня 1939 року

Відкриття Луцької педагогічної школи

1944 рік

Відновлення діяльності педагогічної школи після визволення Волині від німецько-фашистських загарбників

1945 рік

Перетворення Луцької педагогічної школи в педагогічне училище

1954 рік

Відкриття дошкільного відділу

1957 рік

Відкриття музичного відділу

1976–1979 роки

Будівництво головного корпусу

1999 рік

Відкриття відділення «Фізичне виховання»

2003 рік

Реорганізація Луцького педагогічного училища в педагогічний коледж розпорядженням Волинської обласної державної адміністрації 

2004 рік

Перший набір бакалаврів за спеціальністю «Початкове навчання» 

2006 рік

Перший набір бакалаврів за спеціальністю  «Педагогіка і методика середньої освіти. Музика» та  «Дошкільне виховання»

2006 рік

Відкриття заочної форми навчання для підготовки бакалаврів за спеціальністю «Початкове навчання» 

2011 рік

Перший набір бакалаврів за спеціальністю «Дошкільна освіта» на заочну форму навчання 

2016 рік

Перший набір бакалаврів за спеціальністю «Фізична культура і спорт» на денну форму навчання

2020 рік

Реорганізація Луцького педагогічного коледжу у Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради 

2020 рік

Створення відокремленого структурного підрозділу «Луцький педагогічний фаховий коледж» у складі Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради

 Історія успіху

2020 рік став визначальним для закладу. Переконливим кроком у розбудову Луцького педагогічного коледжу в умовах реформування освітньої галузі є створення Вченої ради, факультетів, розробка нової редакції Статуту, згідно з якою коледж набув статусу закладу вищої освіти. Рішенням Вченої ради створено структурний підрозділ – Луцький педагогічний фаховий коледж. А далі відбулися зміни в складі кафедр, циклових комісій, вибори завідувачів кафедр.

 

Учителем школа стоїть…  

Іван Франко

Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійними програмами бакалавра та молодшого спеціаліста, а з 2020 року – фахового молодшого бакалавра.

Сьогодні вітчизняна освіта потребує сучасних вчителів, які є компетентними, вмотивованими, здатними до професійної рефлексії, відкритими до змін та новацій в українській школі. Саме таку мету ставить перед собою колектив коледжу, який забезпечує волинські заклади освіти учителями початкової ланки, готовими до роботи в умовах Нової української школи. Визначальною рисою їх діяльності є багатофункціональність: уміння викладати іноземну мову, навчати школярів основам комп’ютерної грамотності, хореографії, виконувати дизайнерські проєкти, працювати з інформаційними системами, здійснювати корекційно-розвивальне навчання дітей з вадами слуху.

Педагогічний коледж готує вихователів для роботи в закладах дошкільної освіти нового типу, професійна мобільність яких передбачає інклюзивне навчання дітей з особливими потребами, організацію роботи гуртків англійської мови, хореографії, освітню діяльність в родинах вихованців.

Навчальний заклад дає якісну освіту майбутнім учителям музики та музичним керівникам. Вони отримують знання основ музичної інформатики, вміння працювати із сучасною озвучувальною апаратурою, використовувати у роботі комп’ютерні програми з нотодрукування та аранжування музичних творів, створювати якісний освітній медіапродукт.

Луцький педагогічний коледж забезпечує освітні заклади області вчителями фізичної культури, тренерами, які володіють сучасними здоров’язбережувальними технологіями, навичками краєзнавчо-туристичної та реабілітаційної роботи.

Мовою цифр:

Всього студентів – 1630

Навчаються на «відмінно» – 232

Навчаються за індивідуальним графіком – 86

 

Ніщо велике ніколи не було досягнуто без ентузіазму

Ральф Емерсон

У коледжі склався потужний, творчий, високопрофесійний колектив педагогів. Переважна більшість викладачів – спеціалісти вищої категорії, багатьох нагороджено нагрудними знаками «Відмінник освіти України», «Василь Сухомлинський», удостоєно звань «Заслужений працівник освіти України», «Заслужений працівник культури України», «Заслужений працівник фізичної культури і спорту України», «Заслужений артист України», «Заслужений вчитель України». Колектив постійно поповнюється науковими кадрами – докторами і кандидатами наук, професорами і доцентами. Гордістю коледжу є народна артистка України Зоя Комарук, народна учителька України Надія Пушкар, яка є випускницею Луцького педагогічного училища.

У 2016 році було утворено Раду молодих науковців коледжу, яка об’єднує ініціативних, талановитих кандидатів наук, докторантів, аспірантів. Молоді науковці активно долучаються до проєктів Ради молодих вчених при Міністерстві освіти і науки України, примножуючи позитивний імідж закладу і Волинського краю.

Мовою цифр:

Всього працівників – 325, з них:

науково-педагогічних – 70

педагогічних – 166

технічного персоналу – 89

Доктори наук – 3

Кандидати наук – 52

Професори – 1

Доценти – 24

 

Впродовж 10 років Петро Бойчук очолює Раду директорів закладів фахової передвищої освіти Волині, до складу якої входить 20 закладів. Науково-методична робота Ради зосереджена у 18 обласних методичних об’єднаннях викладачів, керівниками яких в переважній більшості є викладачі коледжу. На базі закладу постійно проводяться всеукраїнські та регіональні семінари, зустрічі з народними депутатами України. Майбутнє закладів фахової передвищої освіти обговорювалось на нарадах за участю Міністра освіти і науки України, представників Державної служби якості освіти України, керівників місцевих органів виконавчої влади.

Ряд викладачів коледжу обрані та активно працюють у складі комісій сектору фахової передвищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки.

 

Хто думає про науку, той любить її, а хто любить, той ніколи не перестане вчитись

Григорій Сковорода

Безперечним пріоритетом розвитку закладу є наукова діяльність. Пам’ятаємо заповіді Івана Франка, «без високої, так би мовити, чистої науки ні освіта, ні школа не можуть держатись на відповідній висоті – се той рівень, по котрому рівняється все». За роки становлення коледж відбувся як провідний осередок плекання освітянської та наукової еліти Волині і продовжує утверджуватися як потужний науково-методичний центр педагогічної освіти на державному рівні. Якість наукових досліджень, академічна доброчесність, інноваційність – це ті цінності, які формують науковий простір закладу. Колектив працює над підвищенням наукової активності викладачів, які мають численні публікації, зокрема, у виданнях, що індексуються наукометричними базами Scopus та WebofScience.

Викладачі коледжу беруть активну участь у закордонних міжнародних конференціях, вивчають освітні інновації, проходять наукове стажування. Лише за 2020 рік близько 50 осіб отримали гарну можливість підвищити свою кваліфікацію в освітніх закладах Європи, зокрема у Польщі, Латвії, Словаччині, Болгарії. Академічній мобільності студентів коледжу сприяє багаторічна співпраця із американським урядовим агентством «Корпус миру США в Україні». Залучення до освітнього процесу волонтерів-носіїв мови дозволило реалізувати численні культурні ініціативи студентства, участь у всеукраїнських олімпіадах з англійської мови, де студенти ставали переможцями. У найближчих планах – проєктна та грантова робота науково-педагогічних працівників. Колосальні можливості для цього відкриваються завдяки функціонуванню Національного Еразмус+  офісу в Україні. Викладачі активно працюють у цьому напрямі, вивчають історії успіху провідних вишів України, налагоджують партнерську співпрацю задля доволі амбітної, але реалістичної мети, – започаткування програм «подвійних дипломів» в межах спільних освітніх програм.

Багато років поспіль проводяться різнорівневі науково-методичні заходи на базі коледжу. Традиційними стали: Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Національна освіта в стратегіях соціокультурного вибору: теорія, методологія, практика», інтернет-конференції «Вектор пошуку в сучасному освітньому просторі» та «Методологічні та методичні проблеми викладання соціально-економічних дисциплін у сучасному освітньому процесі», міжвузівський науково-практичний семінар «Гендерні студії», наукові пікніки, фестивалі науки.

Три роки поспіль викладачі коледжу беруть активну участь у конкурсі «Педагогічний ОСКАР», організатором якого є Державна установа «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти». Приємно, що кожного року в окремих номінаціях конкурсу коледж має переможців та дипломантів.

У найближчій перспективі планується унормувати процедуру присвоєння науково-педагогічним працівникам вчених звань доцента та професора. Поглиблення співпраці з вітчизняними та зарубіжними академічними середовищами уможливили започаткування власного періодичного наукового видання  «Академічні студії. Серія: Педагогіка» відповідно до стандартів фахових видань України.

Мовою цифр:

Впродовж 2020 року:

Кількість статей, опублікованих у виданнях, що індексуються наукометричними базами Scopus та WebofScience – 14

Кількість статей, опублікованих у фахових виданнях – 123

Кількість публікацій з наукової та професійної тематики в інших виданнях – 378

Кількість публікацій у збірниках матеріалів наукових конференцій – 426

Видано навчально-методичних посібників – 160

Кількість вебінарів, онлайн-курсів, пройдених викладачами – 817

 

Ректор коледжу уважно ставиться до інноваційних наукових пошуків викладачів, підтримує їхні ініціативи та втішається здобутками.

У столичному Видавничому домі «Слово» днями вийшов з друку навчально-методичний посібник «Інтегрування педагогічних ідей Фрідріха Фребеля: від класики до інновації». Унікальність видання у тому, що вперше в українському дошкіллі педагогіка Ф. Фребеля стала результатом інноваційного осмислення науковців саме Луцького педагогічного коледжу.

Ця технологія допоможе подолати бар’єри у наступності дитячого садка і Нової української школи. Це результат багаторічного досвіду вивчення і впровадження системи німецького педагога, викладачами, здобувачами освіти, членами Всесвітньої організації ОМЕР у співпраці з Польським Фребелівським товариством, Вищою школою економіки та інновацій у м. Любліні.

Осередком педагогічних інновацій стала навчально-тренінгова лабораторія «Нова українська школа», в рамках якої запроваджуються елементи технології STEM-освіти, вивчаються особливості створення та використання інклюзивного освітнього середовища, опановуються моделі інтерактивної комунікації.

 

Знання збираються по краплині, як вода в долині

Українське прислів’я

2020 рік вніс певні корективи в організацію освітнього процесу. Для організації навчання в умовах карантинних обмежень викладачі коледжу обирають сучасні онлайн-платформи та програмні продукти, використовують оптимальні інструменти для комунікації зі здобувачами освіти, забезпечують доступ студентів до віртуальних сховищ. При цьому враховується специфіка фахової підготовки студентів спеціальностей Фізична культура і спорт, Музичне мистецтво, адже непросто в онлайн-форматі проводити заняття з гри на музичному інструменті, диригування, вокалу, підбирати та дозувати вправи для онлайн-уроків з фізичної культури.

Усі види педагогічної практики, крім переддипломної, переведено у дистанційний формат. Налагоджено співпрацю в онлайн-режимі з педагогами базових закладів щодо консультування та презентації напрацювань студентів-практикантів.

Сьогодні, в період світової пандемії, важливим напрямом діяльності колективу коледжу є оновлення змісту і методів роботи в умовах змішаної форми навчання, створення безпечного освітнього середовища. З цією метою  придбано і використовуються серйозні засоби захисту: 2 системи автоматичного аерозольного розпилення рідини з туманоутворюючим ефектом; дезінфектор для рук автоматичного аерозольного розпилення; аерозольний генератор холодного туману. Усі адміністративні, господарські приміщення та навчальні аудиторії забезпечені дезінфекторами. У коледжі уникають проведення масових заходів, екскурсійних поїздок, здійснюється систематична роз’яснювальна робота серед студентів та працівників, адміністрація вчасно реагує на випадки захворювань на COVID або навіть на підозру. У цьому навчальному році, на відміну від багатьох інших закладів освіти України, Луцький педагогічний коледж дня не перебував на карантині.

 

Вся гордість учителя – в учнях, у зростанні посіяних ним зерен

Дмитро Менделєєв

Інноваційне освітнє середовище коледжу забезпечує належні умови для розмаїтого наукового, культурного та інтелектуального розвитку студентства. Педагогічний гурток «Дидаскал», наукове товариство студентів «Академія», суспільний клуб «Всесвіт», Центр гендерної освіти молоді, медіаклуб з прав людини – кращі зразки педагогічного партнерства та викладацько-студентської співтворчості.

Проєкти студентів коледжу отримують належне визнання у різноманітних конкурсах, форумах та олімпіадах. Студенти закладу – постійні переможці міжнародних мовно-літературних конкурсів імені Тараса Шевченка, Петра Яцика, «Молода КороНація», всеукраїнських форумів та конкурсів «Дотик природи», «Майбутнє України», «Зерна доброти».

Про наукову активність студентської громади свідчить низка заходів, які щорічно проводяться у коледжі: Всеукраїнська студентська науково-практична конференція «Волинська весна: перші паростки науки», педагогічні читання, конкурси студентських науково-дослідницьких робіт, історико-краєзнавчі турніри.

Мовою цифр:

Впродовж 2020 року:

Участь у наукових конференціях – 527

Кількість студентських наукових робіт – 128

Кількість статей, опублікованих у фахових виданнях – 123

 

Візитною карткою закладу є колективи художньої самодіяльності, яких у коледжі більше 20-ти. Ректор постійно підтримує їхні креативні ідеї, інноваційні проєкти, пишається успіхами та досягненнями. Творчі колективи та окремі виконавці неодноразово ставали переможцями міжнародних фестивалів в Іспанії, Чехії, Польщі, Литві, Туреччині, Угорщині; лауреатами всеукраїнських мистецьких конкурсів у Києві, Хмельницькому, Харкові, Дніпрі, Львові. Практично жоден культурно-мистецький захід в області, місті не обходиться без участі викладачів та студентів коледжу.

Мовою цифр:

Впродовж 2020 року:

Призові місця у міжнародних мистецьких конкурсах – 16

Призові місця у всеукраїнських мистецьких конкурсах – 13

 

Додають авторитету коледжу численні спортивні досягнення. Надією і гордістю закладу є студенти та випускники, які мають високі результати на світових та всеукраїнських спортивних аренах: Юлія Муха – чотирикратна чемпіонка України та Європи, призерка Чемпіонату світу з армреслінгу; Ярослав Окапінський – майстер спорту міжнародного класу з легкої атлетики, срібний і бронзовий призер Чемпіонату Європи, учасник Чемпіонату світу серед параолімпійців; Ольга Демчина – шестиразова чемпіонка України, фіналістка Чемпіонату Європи та світу серед юніорок у складі байдарки-четвірки; Олег Дударчук – чотирикратний чемпіон України з веслування. Вражає різноманітність видів спорту: дзюдо, греко-римська боротьба, плавання, легка атлетика, гандбол, волейбол, велоспорт, флорбол, футбол, фрізьбі, художня гімнастика, настільний теніс, хортинг.

Традиційними стали спортивні свята, турніри, спартакіади, майстер-класи. Цього року відзначатиме 30-літній ювілей Міжнародний волейбольний турнір серед дівчат «Волинь зустрічає друзів». Ось уже три роки поспіль проводиться Всеукраїнський волейбольний турнір серед юнаків, присвячений пам’яті випускників, які загинули в АТО. Цьогоріч започатковано змагання з футзалу на Кубок ректора, у якому взяло участь десять збірних команд коледжу. У найближчих планах – вивести цей спортивний захід на всеукраїнський рівень.

Мовою цифр:

Впродовж останніх 10 років:

Присвоєно звання «Майстер спорту» – 22 студентам

Присвоєно звання «Кандидат в майстри спорту» – 45 студентам

 

Студенти, які навчаються у Луцькому педагогічному коледжі, творять молодіжну спільноту, яка бере активну участь у вирішенні важливих питань життєдіяльності навчального закладу. Представники студентського колективу входять до складу Вченої та педагогічної ради, активно співпрацюють з адміністрацією коледжу, зі студентами інших закладів вищої освіти, молодіжними організаціями Волині. 

Студентська рада є ініціатором ряду благодійних заходів на допомогу дітям-сиротам, дітям з особливими потребами, важкохворим дітям. Частими є візити у дитячі будинки, реабілітаційні центри, у дитячі лікарні – з вітальними програмами, з подарунками. Добре заявляє про себе студентська рада у міських та обласних заходах. Зокрема, щорічні призові місця у обласному фестивалі «Студентська республіка», студентському турнірі «Битва вузів».

Активну участь у роботі органів студентського самоврядування бере профспілкова організація: оздоровлення студентів пільгових категорій, краєзнавчі екскурсії, участь у освітніх проєктах, пізнавальні подорожі до європейських країн – Швеції, Італії, Австрії, Франції, Голландії, Німеччини, Чорногорії.

За 80 років Луцький педагогічний коледж підготував понад 30 тисяч педагогічних працівників. Сьогодні, мабуть, не знайдеться жодної освітньої установи в області, де б не працювали його випускники. Колектив коледжу щиро радіє їх успіхам і перемогам, гордиться, що серед випускників – Герой України Володимир Гринюк, заслужені артисти України – Олег Гонтар, Адам Горбатюк; сумує, вшановуючи пам’ять про випускників-героїв, які пішли у вічність, захищаючи незалежність України, – Володимира Прокопчука, Артема Карабана, Олександра Палюха, Дмитра Пилипчука.

 Мовою цифр:

У 2020 році випускників – 464,

з них отримали дипломи з відзнакою – 118

 

Знання – настільки дорогоцінна річ, що їх варто здобувати з будь-якого джерела

Абу-ль-Фарадж

Для того, щоб готувати фахівців високого рівня, навчальний заклад має потужну матеріально-технічну та інформаційну базу.

У коледжі 6 спеціалізованих кабінетів інформаційних технологій, оснащених сучасною комп’ютерною технікою; бібліотека та читальна зала, у яких сконцентрована інформаційно-просвітницька діяльність викладачів і студентів; спортивний комплекс: легкоатлетичний манеж, спортивний, гімнастичний і тренажерний зали. Нещодавно оновили технічну базу актової зали – придбали цифровий мікшерний пульт та процесор для корекції звуку, сучасне світлове обладнання. Музичний інструментарій поповнився цифровим піано, можливості якого дозволяють одночасно поєднати звучання декількох інструментів.

Керівництво коледжу постійно дбає про соціальний захист студентів. До їх послуг – сучасно обладнаний харчовий комплекс, гуртожиток на 630 місць, у якому є комп’ютерний клас, кабінет для масажу, буфет.

Завершується оснащення конференц-зали системою відеоконференцій, яка складається з камери PTZ, бездротових мікрофонів та дискусійного цифрового пульту. У найближчих планах – створення відеостудії та студентського інформаційного відеоканалу,

Завдяки постійній підтримці влади коледж має хороше фінансування. Це дає можливість проводити сучасні ремонти навчальних приміщень та гуртожитку, оновлювати інтер’єри аудиторій, здійснювати енергозбережувальні заходи. 

 ***

У найближчих

  • Опитування
  • Результати

Хто в раді головний: депутати чи голова?

Хто в раді головний: депутати чи голова?

Голова, бо обраний всенародно. (7) - 15.6%
Депутати, адже можуть його звільнити. (13) - 28.9%
Виборці, бо вони носії влади. (15) - 33.3%
Мені байдуже. (8) - 17.8%