«Кукурудзник»-привид» летів у Польщу!

«Кукурудзник»-привид» летів у Польщу!

Рік тому біля с. Скулин Ковельського р-ну розбився літак «Ан-2», під уламками якого знайшли 2 трупи. Але й досі цю загадкову історію не розслідувано…

Як неодноразово повідомляла «Волинська газета» (найперше – у статті «Нічні відьми», надрукованій 17 жовтня 2013 р.), на Ковельщині у ніч із 9 на 10 жовтня минулого року зазнав катастрофи літак «Ан-2» із бортовим номером UR-54853. Крилата машина радянського виробництва, яку в народі називають «кукурудзником», була синього кольору, тоді як аналогічний літальний апарат із таким самісіньким номером, який 7 лютого того ж року зазнав авіакатастрофи на Житомирщині, був жовтим!

Ця суттєва обставина одразу привернула увагу до цієї туманно-кривавої історії, тим більше, що стало відомо: насправді «Ан-2» довгий час експлуатувався в Польщі, де був проданий невідомій особі, а потім контрабандою потрапив в Україну! Врешті-решт, про закордонне походження літака-вбивці свідчив і його «рідний» номер, що проступав крізь фарбу на крилах…

Проте навіть не це викликало найбільший подив! Біля уламків та по всьому польовому аеродрому біля Скулина валялися і в ящиках, і розсипом пачки цигарок із білоруським маркуванням. Це прямо вказувало на те, що крупна партія цигарок теж нелегально постачалася в Україну!

Хто ж займався повітряною контрабандою? Причому, як стверджували місцеві жителі – неодноразово! І при цьому всьому – за участю спільників, які транспортували тютюнові вироби загадковим автомобілем марки «Мерседес»?

Перший заступник начальника УМВСУ на Львівській залізниці Михайло Заставний на це прямої відповіді не дав. Розповів лише, що бортових самописців на «кукурудзниках» не встановлюють, тому «розгадати причину катастрофи можуть лише київські спеціалісти, котрі нині працюють на місці події». Офіційно оприлюднювати прізвища загиблих правоохоронець навідріз відмовився, пославшись на таємницю слідства.

Щодо можливої участі в подіях невідомого «Мерседеса», то Михайло Заставний заявив: «Це вже другорядна подія!  Нас цікавить, власне, авіакатастрофа. Якщо ж буде з’ясовано, що ДТП  тієї ночі з участю «Мерседеса» має безпосередній стосунок до падіння літака, тоді й займемося автопригодою».

А представник комісії Національного бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів на чолі з Олександром Бабаком кілька днів вивчала рештки нещасного «АН-2» і з’ясувала, що фатальне приземлення було вимушеним.

«Я взагалі дивуюся, як ці хлопці наважувалися літати вночі?! Адже «Ан-2» призначений для польотів у світлу пору доби та лише за належних метеоумов!» – додав рік тому Олександр Бабак.

І от минув рік. Газети написали про цю трагедію сотні статей. Телебачення показало багатогодинні репортажі… А правда про використання нещасного «Ан-2», його загиблий екіпаж, походження крилатої машини, можливих спільників мертвих пілотів, пункти отримання контрабандного вантажу та місця доставки, залишилася нез’ясованою…

Щоб спробувати прояснити істину, «Волинська газета» звернулася до нового керівництво обласної прокуратури, бо попередній облпрокурор Андрій Парака та його недовговічний наступник Анатолій Коцура, світла на цю тему так і не пролили. Як рік тому загадково заявив прокурор із нагляду за додержанням законів у транспортній сфері Олег Лісовецький в офіційному коментарі, так нічого нового, по суті, й не пролунало – не пролив світла на справу, лише констатував факт:

«Близько 8-ї години ранку в чергову частину Ковельського відділу міліції надійшло повідомлення, що впав літак. Виїздом на місце події слідчою групою встановлено, що під час падіння літака загинуло дві особи. На даний час більше інформації у нас немає, бо здійснюється огляд місця події».

І ось – відповідь заступника прокурора області Олександра Сліпчука.

«У ході досудового слідства встановлено, що 10 жовтня 2013 р. приблизно о 3-й годині ночі літак «Ан-2», бортовий номер UR-54853, у результаті зіткнення із землею зазнав пошкоджень, що призвело до смертельного травмування громадян України – Ромаха М. О. та Глотова В. Є, причому Ромах М. О. перебував у літаку як пасажир. Встановлено, що громадяни України Ромах М. О. та Глотов В. Є. 10 жовтня 2013 р. вказаним повітряним судном здійснили дії, спрямовані на виліт із України на територію Республіки Польща без відповідного дозволу, з причин здійснення контрабанди цигарок, однак не змогли вилетіти з України з причин, що не залежать від їхньої волі (погодні умови не сприяли здійсненню польоту», – повідомив про обставини катастрофи та запланований курс трагічного польоту Олександр Максимович.

Окрім цього, заступник прокурора області сповістив про «польське походження» розбитого під Скулином «кукурудзника»:

«Обставини перетину літаком державного кордону на цей час з’ясовуються, оскільки встановлення цих обставин є тривалим у часі в зв’язку з проведенням певних процесуальних дій у рамках міжнародного співробітництва».

Оскільки розслідування кримінального провадження триває (ним займається слідчий відділ УСБУ у Волинській області), то про нові деталі є шанс дізнатися після його завершення. Як і про те, чи справді Глотов був одеситом, а його пасажир Ромах – ковельчанином. І чи вперше вони наважилися на нічний переліт через державні кордони, а чи займалися цим регулярно… Ну, а можливі спільники – це вже тема зовсім окремої історії…

Роман УСТИМЧУК.

На фото Оксани БУБЕНЩИКОВОЇ: «Ан-2» із крупною партією контрабандних тютюнових виробів під Скулином перетворився на груду алюмінію, під уламками якого знайшло смерть двоє людей…

 

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи справилася б центральна влада з епідемією коронавірусу без підтримки органів самоврядування Волині?

Чи справилася б центральна влада з епідемією коронавірусу без підтримки органів самоврядування Волині?

Звичайно, адже вона використала для боротьби з Covid-19 весь потрібний державний ресурс. (7) - 12.1%
У Києві тільки імітують бурхливу діяльність. Насправді під прикриттям коронавірусом вирішують інші справи. (32) - 55.2%
Якби не місцеві ради, то епідемія б стала масовою. (14) - 24.1%
Мене це не стосується. (3) - 5.2%