Завдання з багатьма невідомими

Завдання з  багатьма  невідомими

Як забезпечити всім необхідним область, дотаційну на 90%?!

Те, що голова облради Ігор Палиця говорив одразу після обрання на посаду, стало реальністю: ініціатива перейшла від виконавчої влади до органу місцевого самоврядування Волині.
Постійні комісії ретельно проштудіювали головний фінансовий документ як із розпорядниками коштів, так і з керівниками підприємств, установ та організацій спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. Чимало керівників комунальних закладів були приємно здивовані форматом обговорення бюджету, адже раніше своє бачення на фінансування установ і, зокрема, розподіл капітальних видатків, вони могли висловити, в кращому випадку, галузевому керівництву.
Депутати від нової практики процесу прийняття бюджету отримали змогу усвідомленіше голосувати в сесійному залі. Віднині вони мають інформацію не тільки з пояснювальної записки проекту бюджету та дані, викладені в додатках про доходи та видатки, а й від людей, які безпосередньо працюватимуть з цими коштами.
А яким бачить процес ухвалення «фінансової Конституції Волині» на нинішній рік голова облради Ігор Палиця? Про це повідомив відділ інформаційного забезпечення облради. 
«Розумію, що, запровадивши новий формат обговорення бюджету, ми отримали задачку з багатьма невідомими. Визначитися з розподілом фінансування, особливо на капітальні видатки, буде дуже не просто. Депутати отримали інформацію про потребу галузей у коштах. Цифри дефіцитів фінансування вражають. У кожній галузі є проблеми, які заслуговують на нашу увагу. Куди спрямувати гроші насамперед, зважаючи на почуте від керівників закладів?  Моє бачення залишається незмінним: пріоритетом цього року має бути охорона здоров’я та здоровий спосіб життя волинян», – вважає Ігор Палиця. 
Голова облради також переконаний, що потрібно працювати на розвиток масового спорту, особливо для дітей: «Нам потрібно відірвати їх від комп’ютерних ігор та зацікавити іграми рухливими. Але для цього треба мати стадіони, спортзали, басейни. Вважаю, що в цьому  напрямку має працювати не тільки обласний бюджет, а й кошти меценатів. Потрібно вивчити всі способи  залучення міжнародної технічної допомоги на ці речі. Кожна інвестиція, яку можна привести на модернізацію соціальної інфраструктури, має працювати в нашій області».
«Не маємо права забувати й про інші проблеми, озвучені керівниками комунальних закладів. Запровадження заходів з енергоефективності в освітянських установах – також на часі. Це треба робити терміново, але тільки з позиції: кожна інвестиція в енергоефективність – економія бюджетних коштів і гарантія тепла. Ми не допустимо ситуації, коли під виглядом енергозбереження бюджет фінансує приватні компанії, для яких першочергове завдання – продати свої послуги, а не зекономити видатки платників податків», – окреслив ще одну проблему.
Під час обговорення бюджету важливий посил прозвучав від керівників закладів культури про потреби в капітальних видатках на поліпшення матеріально-технічної бази. 
«Пропагування нашої культури, збереження народних традицій, історична пам’ять – це фундамент нашої національної безпеки. Було соромно дізнатися, що основна експозиція обласного краєзнавчого музею формувалася в 1983 році. На одному ентузіазмі працівників культури ми не виїдемо і не можемо зловживати цим. Потрібно запустити таку систему фінансування, яка б дозволила в майбутньому галузі культури бути самоокупною, так як у розвинутих країнах світу», – переконаний керівник представницької гілки влади нашого краю.
Безумовно, не обійтися без оптимізації невиправданих видатків на комунальні підприємства, установи та організації. Але в цьому напрямку працює створена радою тимчасова контрольна комісія, що займається перевіркою закладів.
Озвучив Ігор Палиця і ще одну правду: «Найголовніший висновок від розгляду проекту обласного бюджету – економіка Волині має запрацювати активніше. Власні прогнозовані доходи обласного бюджету в сумі до 300 млн грн – це мізерія. Правда про те, що область дотаційна на 90% не додає оптимізму, але, нарешті, має стати холодним душем для бізнесу, який платить нелегальну зарплату та працює в тіні; для волинян, які можуть працювати, але  думають, що завжди виживатимуть із соціальних подачок держави. Але й держава мусить подбати про умови для розвитку бізнесу, вдосконаливши податкове законодавство».
Торкнувся Ігор Петрович і непростих взаємин між органами влади різних рівнів: «Обіцяна фінансова децентралізація має з площини політичних декларацій перейти у площину законодавчої гарантії та реальної дії. Сьогоднішня державна політика стосовно обласних бюджетів полягає у додатковому навантаженні на них без можливості збільшення доходної бази. Цими діями центральна влада зіштовхує місцеве самоврядування лобами з тими, кого відмовляється фінансувати, і не бере на себе сміливості понести за це відповідальність. Я маю на увазі і фізкультурно-спортивні товариства, і колектив Ковельської вузлової залізничної лікарні, і ветеринарну медицину, і профтехосвіту. Звісно, ми знайдемо спосіб для вирішення проблем, але держава повинна вести себе з місцевим самоврядуванням чесніше і порядніше».
Наш кор.

 

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Децентралізація влади в Україні...

Децентралізація влади в Україні...

...В Україні децентралізація? Ні, не чув (59) - 15.8%
...відбувається, але не так! І не варто чекати чогось доброго (169) - 45.2%
...відбувається успішно. Це - реформа, що дає поштовх усім наступним змінам у європейському напрямку (100) - 26.7%