Ціна півхліба

Ціна півхліба

Не знаю, чи зрозуміє суть проблеми, котрої зараз торкнуся, кожен читач «Волинської газети»... Словом, пенсіонерка поскаржилася, що їй у магазині, який поряд із домом, не продають півхліба. Натомість пропонують купити цілу хлібину чи, якщо не може з'їсти так багато, інший сорт - маленький буханець, який коштує 5-6 грн. Ви подумали: теж мені клопіт - не осилила сама, можна віддати, скажімо, голубам. Повірте, за вас хочеться лише щиро порадіти...

Ця жінка щодня купує собі продукти в експрес-маркеті «23 сім», що на вул. Московській у Луцьку. Її раціон не надто розкішний (дуже м'яко кажучи). Входить у нього тих півхліба, звісно, із сортів, які називають «соціальними». Бабця ніяк не може впоратися із цілим буханцем, а робити з нього сухарі для пенсіонерки - ще й яка розкіш. Йти до іншого магазину чи на ринок з її здоров'ям - теж проблема. Тож вийшло замкнене коло, і ця літня жінка ніяк не може з нього виплутатися.

Що ж, купити тих півхліба спробували й ми. Перш ніж іти до магазину, радимося із фахівцями інспекції з питань захисту прав споживачів у Волинській області. Заступник начальника Володимир Горішний каже:

- Так, підприємці мають різати хліб на частини. Це передбачено урядовим наказом від 11 липня 2003 року за №185. У правилах роздрібної торгівлі в підпункті «Хліб і хлібобулочні вироби» якраз сказано про те, що споживачеві мають продавати половинку хліба.

Читаю той наказ. У п 1.13 сказано таке: «Штучний  хліб  і  хлібобулочні  вироби  масою 0,5 кг і більше на замовлення споживачів дозволяється  розрізати  на дві-чотири рівні частини і продавати без зважування».

Телефоную Володимирові Івановичу знову.

- Але ж там написано: «...на замовлення споживачів дозволяється розрізати...», - кажу у слухавку. - Проте можуть і не захотіти...

- Ні, це якраз і дає покупцеві підстави вимагати, аби хліб таки різали на його вимогу, - запевнив Володимир Горішний.

Хоч і розумію, що можу на такому попектися, все ж домовляюся про зустріч із керівництвом магазину. Одразу скажу: на жаль, мої побоювання виявилися недаремними...

Правда, ще до зустрічі із Павлом Мельниченком - директором ТОВ «КЛЕВЕР СТОРС» - йду в цей магазин купувати хліб, точніше - прошу продати половину буханця.

- Ми не ріжемо хліба? - чемно повідомляє молода продавчиня.

- А чому? То ж мали би, - начебто дивуюся.

- Це не до мене запитання, спілкуйтеся з цього приводу з адміністрацією.

Керівництва тоді на місці не було, тож дівчина стала телефонувати. З телефонної розмови стало зрозуміло, що проблема виникає не вперше.

Домовитися про зустріч не було проблемою: ніхто від журналістів ховатися не став, навпаки - директор давав вичерпні відповіді на всі запитання.

Тож безпосередньо зустріч. Відчинивши двері кабінету керівника, кидаю погляд на робочий стіл і помічаю той наказ, вимоги якого прийшла озвучити...

Павло Васильович одразу показує мені документ, мовляв, так і так - до нас жодних претензій. Поспішаю повідомити, що зміст того наказу знаю, а прийшла поговорити «по-людськи». Беруся пояснювати керівнику ситуацію, мовляв, то ж ваші клієнти, невже так складно виконати маленьке побажання літньої жінки, для котрої ваш магазин такий важливий, а тих півхліба - наче рятівна соломинкам у її ситуації.

- Розумієте, ми отримуємо хліб цілим і маємо продати його такою ж одиницею. Поки не можемо зробити цього технічно. Та й відповідний наказ, котрим зараз оперуємо, не зобов'язує нас різати хліб, а лише дозволяє робити це на вимогу споживача, - пояснює Павло Мельниченко.

- Проте ж це зовсім не складно... А людині, котра звернулася до нас зі скаргою, дуже потрібно... Та й невже ваш магазин не працює за простим принципом «Клієнт завжди правий»? - намагаюся навести хоч якісь аргументи.

- Розуміємо. Але і ви зрозумійте, - каже керівник. - Є правила. Якщо станемо різати хліб самовільно, до нас прийдуть і перевірять відповідні служби. Не можна... Та й для такої процедури потрібне відповідне місце, необхідно дотримуватися санітарних норм. Тож єдине скажу: прошу вибачення у всіх наших покупців, котрим поки не маємо права надавати такі послуги. Ми попрацюємо над цим. Але поки... То недолік нашого магазину.

Світлана ДУМСЬКА.


  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (614) - 86%
Пізно (27) - 3.8%
Яка різниця? (14) - 2%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (24) - 3.4%
Мені байдуже (30) - 4.2%