Фата моргана

Фата моргана Народний депутат України Ігор Гузь та бізнесмен і в той же час керівник медіа-проекту «Волинь-24» Володимир Пащенко представили інтернет-платформу електронної черги щодо проходження митного контролю на кордоні.


Розробник сайту, керівник приватної компанії «Mossimo» Максим Нікітін пояснив:

«Суть проекту полягає в тому, щоб максимально розвантажити пункти пропуску. Ми проаналізували західний ринок, провели певні аналоги, дослідили думки людей різних вікових категорій, статусу та статі. Ми намагалися зробити продукт максимально простим та легким у користуванні. На нього можна зайти як з комп’ютера, так із планшета чи смартфона».

Реєстрація, за задумом ініціаторів, відбувається у декілька простих кроків. Спочатку вибирається тип транспорту, потім людина ознайомлюється з графіком вільних годин для перетину кордону. Обирає потрібну дату і час, вводить особисті дані та дані автотранспорту. Після реєстрації отримує підтвердження по emailчи SMS-повідомленням. На кожну машину розраховано час інтервалом у 30 хвилин. Щоб запобігти корупції, як запевняють автори, після реєстрації вносити зміни та корективи — заборонено.

Перша презентація сайту відбулася у Києві, і за час його роботи у режимі бета-версії поступило більш ніж 800 заявок.

Володимир Пащенко, хоча й не апробував ідею в консультаціях із громадськістю, розповів про причини його створення:

«Ідея цього проекту виникла тому, що наша країна найближчим часом, як ми надіємося, отримає безвізовий статус, і передбачається, що потік через кордон України значно збільшиться. А це, відповідно, посилить навантаження на прикордонну, митну та дорожню служби. Хочеться, щоб громадяни не тільки мали змогу перетнути кордон, але й при цьому відчували себе європейцями».

Ігор Гузь відзначив, що у сьогоднішніх реаліях розроблена система не працюватиме. Народний депутат так пояснив свою думку:

«Для того, щоб ця система запрацювала, потрібно мати митний перехід з 5-6 коліями. Я пропоную на наступний рік вибрати один митний перехід, можливо, невеличкий, де можна зробити декілька заїздів, і спробуємо цю систему запровадити»

Прес-конференція супроводжувалась активними дискусіями щодо ефективності та можливості функціонування даного проекту.

Так в.о. начальника Луцького прикордонного загону полковник Микола Скарвінко висловив свої ідеї та побажання щодо реалізації цього проекту: «Загалом ідея цікава. Хотілося б, щоб ця система була інтегрована з нашими системами, бо якщо ми вже її розробляємо, то необхідно довести до логічного завершення. А саме: викорінити можливість реєстрації з однієї IP-адреси декілька засобів транспорту, щоб потім не виникла ситуація, як із Візовим центром. Треба також інтегрувати разом з митницею системи зчитування номерів транспортних засобів, щоб при введенні вони автоматично знаходили своє підтвердження».

Також він зазначив, що проблеми з чергами виникають і через польську сторону, і пропонується об’єднати контроль та зробити пропуск лише на одній стороні. За його словами, така система уже функціонує на ділянці Мостиського загону. Також він попросив авторів врахувати можливі форс-мажори та не забувати про людей, які, або не мають доступу до інтернету, або ж просто не вміють ним користуватися.

А от Віктор Кривіцкий, в. о. начальника Волинської митниці, не вірить у цей проект, назвавши його «інструментом для заробляння грошей», і розповів про власне бачення реформування митниці:

«Ідея, яка запропонована, вона цікава з точки зору простого громадянина, але якщо вникнути у всі процедурні моменти, ми бачимо, що вона не працюватиме. Як бачить митниця вирішення проблеми черг? Перш за все, максимальна мінімізація людського фактору Не можна порівнювати кордон із літаками чи потягами, які мають розклад руху і який не змінюється Крім черги, яка є, є технологічні карти і процедури, які виконує митниця, і вони постійно змінюються, відповідно до транспорту. По кожному не можна зробити графік Ми бачимо велику сервісну зону, на якій стоїть термінал. Людина самостійно прикладає техпаспорт з якого зчитуються номери, і отримує талончик із номерним знаком черги. Вона заїжджає у комфортну очікувальну зону з кафе, туалетами. По табло чи через SMS-повідомлення їх сповіщують, що підійшла її черга. Під’їжджаючи до шлагбаума, де стоїть поліцейський, який слідкує лише за правилами руху, зчитується його номер, і шлагбаум автоматично відкривається. Також треба зробити на великих розв’язках табло і в інтернеті, які будуть показувати завантаженість прикордонних постів, щоб люди могли орієнтуватися».

Головно проблемою є «Малий прикордонний рух». Як зазначив голова ГО «Автомайдан України» Андрій Ольховський, «транзитники заб’ють той сайт так, що туди вже ніхто не влізе».

Питання, розділяти чи ні громадян за номерними знаками, визвало жваві дискусії. Організатори заходу вважають такий поділ протизаконним та аморальним. А от начальник митниці навпаки наголошує, що такий розподіл є необхідним і не порушує жодних законів. Його думку підтримали Олександр Оникійчук, начальник митного посту «Устилуг», та Василь Вітровчак, старший офіцер прикордонного контролю штабу Західного регіонального управління. Останній, до речі, розповів, що така система уже працює на львівській митниці в пропускних пунктах Краківець і Рава-Руська.

«Ми розмежували транспортні засоби на українську і закордонну реєстрації. Люди, які їдуть з інших регіонів України мають окрему смугу руху, а люди транзитного руху перебувають у черзі. Якщо черга для української реєстрації вільна, ми робимо маневр і переводимо їх на іншу смугу. Нема такого, що одна смуга забита, а інша вільна» - поділився досвідом Василь Вітровчак.

Також він запропонував направити розроблений проект організаторами до Адміністрації Державної прикордонної служби України для детального вивчення і підготовки пропозицій.

Учасники прес-конференції дійшли згоди та домовилися спільно працювати над вирішенням прикордонних питань. Чим це закінчиться, побачимо згодом, а доти продовжуємо чекати зрушень, і не тільки у чергах на кордоні.

А от чому бізнесмени і нардепи взялися за вирішення не зовсім властивих для них функцій? Пояснення, що виборці і читачі цього вимагають, звичайно, цікаві, але – не переконливі.

Ольга КОНОНЧУК.

На фото з архіву: кордон наяву.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (67) - 85.9%
Пізно (3) - 3.8%
Яка різниця? (2) - 2.6%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (1) - 1.3%
Мені байдуже (4) - 5.1%