Обіцялося «навести порядок»…

Обіцялося «навести порядок»…

Нардеп Ігор Гузь – лідер із використання державних субвенцій з метою «самопіару»! Про це повідомляють аналітики з Громадянської мережі ОПОРА, яка працює за підтримки американського проекту USAID.

 

У Волинській обл. протягом червня-жовтня 2018 р. зафіксували 83 випадки непрямої агітації із ймовірним використанням бюджетних ресурсів. Про це свідчать дані моніторингу Громадянської мережі ОПОРА.

«У межах дослідження ОПОРА здійснила моніторинг та відслідковування ймовірних випадків використання народними депутатами та політичними партіями бюджетних ресурсів у цілях дочасної непрямої агітації. Зокрема, предметом дослідження стали: субвенція на соціально-економічний розвиток окремих територій, кошти Державного фонду регіонального розвитку та Дорожнього фонду, а також інші бюджетні програми і ресурси.

У підсумку Волинь стала лідером в Україні за кількістю випадків, де бюджетні кошти імовірно використовували для непрямої агітації на користь нардепів-мажоритарників. У регіоні зафіксували 83 такі випадки. Йдеться про публікації у ЗМІ, повідомлення на офіційних сайтах народних депутатів чи офіційних сторінках нардепів у Facebook, або про публічні заходи за участю нардепів чи їх помічників, під час яких згадували про «сприяння» нардепів щодо виділення субвенцій.

Зокрема, найчастіше у цих публікаціях чи на публічних заходах було зафіксовано заяви про те, що «за підтримки народного депутата» було відновлено чи збудовано об’єкти в його окрузі, або ж що «з ініціативи депутата» було закуплено обладнання для комунальних закладів в окрузі, або ж що «за сприяння нардепа» з держбюджету було виділено субвенцію на розвиток громади.

З-поміж волинських мажоритарників найчастіше використовував технологію «самопіару» на бюджетних ресурсах народний депутат Ігор Гузь («Народний фронт»). Представники ОПОРИ зафіксували 60 випадків використання бюджетних коштів з метою непрямої агітації на його користь. У 47 випадках йдеться про заходи за участі нардепа. Разом з тим, ідентифіковано 52 окремі субвенції на соціально-економічний розвиток, про які згадував сам народний депутат чи його помічники.

Наприклад, 3 вересня у місті Володимир-Волинський відбулось офіційне відкриття спортивного майданчика зі штучним покриттям. На заході був присутній народний депутат Ігор Гузь. У повідомленні за результатами цього заходу йдеться: 

«Мільйон гривень – саме стільки коштів із державного бюджету залучив нардеп для облаштування об’єкта». 

Статті із цією інформацією згодом з’явились у декількох волинських ЗМІ.

Окрім того, ще у 13 випадках йдеться про помічників депутата. Проте, навіть у публікаціях стосовно подій, де нардеп не був особисто присутній, згадують про його сприяння у залученні коштів. Наприклад, у повідомленні про те, що помічник Ігоря Гузя провів прийом громадян вказують, що у с. Бужковичі за сприяння парламентаря реконструювали приміщення школи,  а також, що кошти з «соцеконому» спрямували на облаштування дитячого майданчика у селі Долинка.

Активність інших волинських мажоритарників була значно нижчою. Щодо Сергія Мартиняка (депутатська група «Воля народу») спостерігачі зафіксували 9 випадків непрямої дочасної агітації з ймовірним використанням бюджетних коштів. У всіх випадках йдеться про розміщення агітаційних матеріалів у ЗМІ про візити Сергія Мартиняка із помічником до низки населених пунктів, де депутат оглядав об’єкти та вивчав потреби мешканців. У матеріалах згадують і про сприяння нардепа у виділенні коштів на певні цілі, наприклад, заміну вікон. У таких повідомленнях було ідентифіковано 5 реальних субвенцій з державного бюджету на соціально-економічний розвиток.

Стосовно нардепа Степана Івахіва (депутатська група «Воля народу») зафіксовано 3 випадки ймовірної непрямої агітації зі згадками дев’яти субвенцій з державного бюджету на соціально-економічний розвиток територій. Наприклад, повідомлення про зустріч із ковельськими медиками та залучення депутатом державних коштів на термомодернізацію дитсадків 12 вересня розмістили на сторінці Івахіва у соцмережі Facebook. Йдеться про два випадки піару під час заходу.

Також зафіксований один випадок непрямої агітації на його користь з ймовірним використанням бюджетних ресурсів за участі державних органів влади та їхніх посадових осіб через публікацію матеріалу на офіційному сайті органу місцевого самоврядування. Так, 7 серпня на сайті Ковельської міської ради розмістили матеріал, у якому ковельський міський голова Олег Кіндер розповідає про ефективну співпрацю із нардепом.

Народного депутата Ігоря Лапіна (фракція «Народний фронт») двічі згадували поряд із використанням державних коштів на соціально-економічний розвиток, що може розцінюватися як непряма дочасна агітація. Наприклад, під час візиту на Волинь 23 серпня Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман повідомив, що за ініціативи Ігоря Лапіна за останні 3 роки із субвенції на соціально-економічний розвиток, уряд виділив для добудови луцької школи близько 40 мільйонів гривень.
Повідомлення про «ініціативу» народного депутата Ірини Констанкевич (позафракційна) щодо виділення коштів з державного бюджету на соціально-економічний розвиток громад виборчого округу №23, з’явилися у соцмережі Facebook та на офіційному сайті нардепа.

29 серпня на сайті політичної партії «УКРОП», яку представляє Ірина Констанкевичз’явилося повідомлення про те, що за сприяння депутата у селі Рудники з’явився новий дитячий майданчик. Зазначають також, що депутат побувала на відкритті цього об’єкта. Відповідно, було зафіксовано непряму агітацію під час заходу за участі депутата та ще 5 схожих випадків. Крім того, було виявлено 3 випадки повідомлень «про сприяння нардепа» щодо залучення коштів з «соцеконому» у ЗМІ та на офіційному сайті Ірини Констанкевич.

Таким чином, за моніторинговий період було виявлено 9 випадків непрямої агітації на користь цього депутата, а також ідентифіковано 28 реальних субвенцій з державного бюджету на соціально-економічний розвиток, про які згадувалося.

Загалом протягом червня-жовтня 2018 року представники ОПОРИ зафіксували 748 випадків ймовірного використання інфраструктурних проектів та соціально-економічних заходів у цілях імовірної непрямої дочасної агітації на користь народних депутатів України та політичних партій у різних регіонах України. 560 з них, за підрахунками ОПОРИ, стосувалися субвенції на соціально-економічний розвиток окремих територій, тому ці випадки вдалося прив’язати до конкретних об’єктів чи заходів. Також у межах дослідження встановили 969 субвенцій (один випадок міг стосуватися декількох об’єктів), що могли бути використані у цілях непрямої агітації, загальною вартістю 665 мільйонів гривень.

Громадянська мережа ОПОРА вкотре наголошує на важливості зміни механізму виділення державних субвенцій, на необхідності підвищення рівня прозорості та зрозумілості виділення коштів, а також на дотриманні принципів рівномірності, системності й пріоритетності розподілу бюджетних ресурсів між різними регіонами України. Для цього ОПОРА підготувала ґрунтовні рекомендації, що будуть надіслані всім зацікавленим сторонам, у тому числі Кабінету Міністрів України.

Ознайомитись із всеукраїнським дослідженням можна за посиланням».

Про це повідомили Катерина Шарапата,  координаторка громадського спостереження ОПОРИ за виборами у Волинській області, та Василина Боруцька, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Волинській області.

Від самих народних депутатів ніяких коментарів із приводу «самопіару» за бюджетні гроші не надходило.

До речі, восени 2014 р. під час виборів народних депутатів України ОПОРА вже вказувала на схильність Ігоря Гузя до всіх форм реклами, в тому числі й прихованої.

«До слова, в ОПОРІ досі чекають коментар Ігоря Гузя з приводу прихованої реклами, якою був обвішаний округ. Йдеться про білборди з гаслом «Ігор прийде – порядок наведе». Хоч і притягти до відповідальності кандидата за це навряд чи вдасться, та, вочевидь, така прихована реклама спрацювала», – зазначалося в повідомленні «Волинських новин».

Наш кор.

На фото ІА «Волинські новини»: Ігор Гузь, який у 2014 р. обіцяв навести порядок, став лідером з-поміж усіх парламентарів від Волині за шкалою «самопіар».

 

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (266) - 86.1%
Пізно (10) - 3.2%
Яка різниця? (8) - 2.6%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (13) - 4.2%
Мені байдуже (11) - 3.6%