Жах пасажирського потяга

Жах пасажирського потяга

Коли журналістка Анастасія Лугова поверталася потягом до Києва разом із семирічним сином, ніхто не міг подумати, що ця звичайна поїздка завершиться ледь не трагічно… Проте жорстоке побиття та спроба зґвалтування молодої жінки в пасажирському вагоні таки привернула увагу до проблеми, створеної рукотворно: мало того, що сервіс «Укрзалізниці» далекий від ідеального, так в українських поїздах їздити просто небезпечно!

О третій годині ночі 31 липня ц. р, як згодом повідомила потерпіла, до її купе вдерся незнайомий чоловік, з усього одягу на якому були лише труси. Згодом виявилося, що він мандрував із Запоріжжя в столицю в сусідньому купу. І, що найголовніше, провідники посадили його в вагон без квитка!

«Прокинулася від ударів по голові. Невідомий пробрався до нашого купе, вдягнений був лише в труси, заблокував двері та почав бити. Притиснув до ліжка. Тримав за горло і бив багато разів. Я кричала, прокинувся син. Син почав кричати…», – описала жахіття нічного потяга жінка на своїй сторінці у соцмережах.

Жінка пообіцяла ґвалтівникові, що зробить усе, що завгодно, лиш би незнайомець не бив її семирічного сина.

«Ввесь час допоки я заспокоювала сина, голий чоловік з ерекцією гладив мені ноги й цілував їх, на мої пручання говорив «Будь умнічкой, будь хорошей дєвочкой и больше нє пострадаєшь», – описує ситуацію потерпіла.

Анастасія, щоб якось змінити ситуацію, запропонувала перейти до купе чоловіка:
«В купе на столі була розрізана диня, з якої стирчав ніж. Тож кричати не було сенсу. Я боялася, що якщо він спроможний на побиття безневинної незнайомої жінки, то зарізати ножем, щоб не кричала – не проблема», – додала моторошні деталі.

Шанс на порятунок з'явився, коли по сусідству і купе почав плакати її син, і Анастасія попросилася його заспокоїти.

«Вийшовши з купе, я забігла до сина, і ми босоніж побігли до провідниці. Та спала і не розуміла, що робиться. Чоловік голий біг по вагону в нашому напрямку. Зрозумівши, що тут захисту не знайду, ми побігли до іншого вагона, де я почала кричати й стукати у всі двері. Найгірше те, що ніхто не зреагував», – описала моторошні деталі жертва свавілля до того, як їй вдалося заховатися у провідниці сусіднього вагону.

До м. Києва в таких умовах жінці з дитиною довелося їхати понад 3 години...

Згодом, як зазначили колеги з «ВВС News Україна», котрі провели справжнє журналістське розслідування, прийшов начальник поїзда, який дав розпорядження закрити невідомого в купе, адже той грозився натиснути стоп-кран і вибити вікно, щоб утекти. Анастасія Лугова також твердить, що начальник поїзда і провідник її вагона, в якому і стався напад, вмовляли жінку не звертатися в поліцію, щоби в них не було проблем, і навіть обіцяли за це гроші.


В «Укрзалізниці» спочатку цю інформацію не підтвердили, але й не спростували, лише повідомили, що бригада поїзда «надала усі необхідні свідчення».

«Укрзалізниця» приносить щирі вибачення постраждалій пасажирці та вкотре наголошує на нагальній необхідності поновлення супроводження поїздів далекого сполучення під час руху співробітниками Національної поліції для повної безпеки пасажирів», – додали «ВВС News Україна» у відомстві.

Згодом начальника поїзда сполученням «Запоріжжя-Київ» та провідників вагону, де сталося свавілля, вчинене безбілетним пасажиром, звільнили з роботи.

А на залізничному вокзалі в Києві нападника вже чекала поліція, яку викликала не бригада поїзда, а чоловік потерпілої.


Заступник Міністра внутрішніх справ Антон Геращенко опублікував фото затриманого нападника й повідомив, що йому інкримінуватимуть:
«Поліція та прокуратура готує йому підозру за статтями – завдання тілесних ушкоджень середньої тяжкості та спробу зґвалтування».

У прес-службі поліції м. Києва, яку, до речі, очолює колишня співробітниця «Волинської газети» Оксана Блищик, підтвердили факт затримання громадянина, який напав на пасажирку та завдав їй тілесних ушкоджень. У відомстві повідомили «ВВС News Україна», що готують відповідне повідомлення про злочин. Згодом підозрюваного затримали, а суд постановив на час розслідування помістити його на 60 діб за ґрати.

Подруга потерпілої – Маруся Ряпулова – розповіла, що після госпіталізації Анастасія Лугова почувається краще. Їй надали меддопомогу, вона перебуває в лікарні на стаціонарі:

«У неї тріщини в щелепах, наклали шини, зараз їй важко розмовляти».

До речі, перша судмедекспертиза, яка відбулася 31 липня вранці, «на око» встановила, що в потерпілої «просто пошкодження м'яких тканин, нічого страшного». Тому слідчі запропонували ще одну судмедекспертизу, котра зафіксувала в потерпілої травми середнього ступеню важкості. А це вже – кримінальна стаття.

Але чому звичайна поїздка в звичайному потязі може обернутися для людей дуже великими прикрощами? Не кажучи вже про недостатній рівень сервісу та неминучий дискомфорт вимушеного спільного перебування з незнайомими особами в замкнутому просторі, в вагонах дуже часто перебувають нетверезі або просто неадекватні особи. Нерідко люди стають жертвами злодіїв, а також – зазнають сексуальної агресії.

Раніше ситуацію хоча б якось намагалися врівноважити міліціонери, опорні пункти яких знаходилися на кожному залізничному вокзалі, а рейдові групи правоохоронців працювали в пасажирських потягах. Але в 2013 р. «Укрзалізниця» відмовилася від послуг міліціонерів/поліцейських через банальну причину: силовики провели «реформу», внаслідок якої скоротили всі штатні одиниці, а залізничникам запропонували співпрацю… на платній основі! На жаль, що попередні міністри, що нинішній Арсен Аваков продовжують на цьому настоювати, ніби забезпечення правопорядку на транспорті хоча б чимось відрізняється від аналогічної роботи, котру вони проводять на вулицях…

У березні ц. р. у рамках нового пілотного проекту поліція таки почала супровід  кількох пасажирських поїздів: сполученням «Миколаїв-Київ-Рівне» та «Одеса-Москва». І на цьому її ентузіазм вичерпався, бо МВС більше займається охороною урядового кварталу від мітингарів. А так продовжуватися не може! Бо, звичайно, забезпечення громадського порядку, це важливий сегмент діяльності поліції, але – не основний. В усякому випадку, в правоохоронців чомусь вистачає сил та засобів, аби, наприклад, належним чином зустріти ще «довоєнний» спец потяг із Криму, який привіз у м. луцьк сотні неадекватних футбольних хуліганів на півфінальний кубковий матч «Волині» з «Таврією». А от налагодити ефективну систему правопорядку в рухомому складі «Укрзалізниці» – зась…

Головна редакторка «Української правди» Севгіль Мусаєва з цього приводу звернула увагу на ще одну проблему українського суспільства. Якщо коротко, то її суть полягає в первіснообщинному тлумаченні «Як сука не схоче, кобель не скоче»: переважна більшість громадян так і не стала на рейки розуміння та забезпечення ґендерної рівності. «Найбільше мене вражають коментарі деяких людей: чому вона не думала про свою безпеку та безпеку своєї дитини, чому не закрила двері купе, вона сама винна в тому, що сталося…  Як можна взагалі виправдати насильство?! Як знаходити хоч якесь виправдання тому, що сталося?! А тепер, через кілька днів після інциденту, Настю Лугову, яка знаходиться в лікарні з синцями, зламаним носом та їсть через трубочку, взагалі звинувачують у… піарі та спробі заробити рейтинги на цій історії! Мені дуже боляче дивитися на відео молодої жінки в сльозах, яка змушена виправдовуватися та казати, що найбільше в світі вона хоче побачити свого сина, в якого, найімовірніше, на все життя залишиться психологічна травма. І найменше – саме такої «популярності» для самої себе!».


І в цьому сенсі Севгіль Мусаєва пригадала ще один недавній факт насильства: зґвалтування молодої жінки прямо в поліцейському відділку м. Кагарлик на Київщині, куди жертву «правоохоронці» викликали на допит як свідка і глумилися цілу ніч.

«Місяць тому я спілкувалася з жертвою насильства з Кагарлика – Нелею Погребицькою. На все життя запам’ятаю те, як просто вона говорила, що з нею сталося… В селах, невеличких містах багато речей не викликають шоку, обурення, вони здаються майже звичними. Ми звикаємо до насильства. Виправдовуємо його, шукаємо причину в жертві. І в історії з Нелею деякі співробітники правоохоронних органів потім писали мені, що вона ніби-то «неблагополучна».  За що були послані та заблоковані… Тому історії, що сталися з Нелею та Настею, повинні отримувати не лише суспільний резонанс упродовж кількох днів після того, як вони відбулися. Про них потрібно кричати, говорити кожен день. Доводити до кінця. Тільки так ми зможемо почуватися безпечніше чи в потязі, чи на погано освітленій вулиці, де завгодно. І це залежить від нас…».

У цій історії варто звернути увагу на ще один фрагмент, який насправді існує в житті залізничників, але про який мало хто говорить. Значна частина провідниць – молоді жінки. І вони також регулярно зазнають сексуальної агресії… Скільки жінок зуміли захистити свою честь та гідність. А скільки стали жертвами ґвалтівників і хуліганів, статистика замовчує.

Роман УСТИМЧУК.

На фото автора та з відкритих джерел: Анастасія Лугова після побиття; жертва нападу тричі судимого громадянина серед рідних та друзів у лікарні; київська поліція затримала підозрюваного у нападі на молоду жінку; поїзд із кримськими футбольними хуліганами прибуває на станцію Луцьк.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (569) - 87.4%
Пізно (23) - 3.5%
Яка різниця? (12) - 1.8%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (23) - 3.5%
Мені байдуже (20) - 3.1%