Нововолинська ОТГ

Нововолинська ОТГ

Новий голова шахтарської громади. Хто він, звідки прийшов, який має досвід діяльності, що вже робить і ще планує зробити у місті Шахтарів, дізнавалися журналісти «Волинської газети».

 Досвід, стратегія, плани

Борис Карпус – Нововолинський міський голова. Народився 1 жовтня 1983 р. в Нововолинську. Закінчив Нововолинську ЗОШ №2, а в 2005 р. – Тернопільську академію народного господарства за спеціальністю «Економіка підприємств промислової галузі», отримав кваліфікаційний рівень магістра.

Стипендіат премії ім. Ленні Кіркланда 2010-2011 р.р. Тема наукової роботи: «Стратегічне планування розвитку територій: досвід Польщі – можливості та виклики для України».

З вересня 2015 р. до жовтня 2020 р. – виконавчий директор Благодійного фонду «Прибужжя»; з жовтня 2015 р. до жовтня 2020 р. – помічник-консультант народного депутата України І. В. Гузя (на громадських засадах); з листопада 2006 р. до жовтня 2020 р. – голова правління молодіжної громадської організації «Перспектива»; з вересня 2011 р. до червня 2015 р. – керівник фермерського господарства «Дари Волині» (яблуневий сад інтенсивного типу – 15 га, картопля – 10 га, зернові – 10 га); з липня 2011 р. до вересня 2013 р.– керівник проєктів ВОГО «Фонд місцевого розвитку»; з липня 2007 р. до травня 2010 р. – начальник управління економічної політики та інвестицій Нововолинської міської ради; з червня 2006 р. до березня 2007 р. – заступник начальника Управління економічної політики та інвестицій, м. Нововолинськ; з листопада 2011 р. – депутат Нововолинської міської ради VІ скликання, голова постійної комісії з питань молодіжної політики фізкультури та спорту; з березня 2006 р. до жовтня 2010 р. – депутат Нововолинської міської ради V скликання, голова постійної комісії з питань молодіжної політики фізкультури та спорту; з вересня 2002 р. до січня 2006 р. – з старший державний податковий ревізор-інспектор, начальник відділу оперативного контролю управління податкового аудиту Нововолинської об’єднаної державної податкової інспекції.

Керування та координація проєктної діяльності:

конкурс проєктів Фонду Ігоря Гузя «Прибужжя» – «Крок назустріч», 3 етапи, загальний бюджет більше 800 тис. грн. Регрантінг.

«Впровадження елементів Е-демократії у діяльності Луцької міської ради», 2011–2012 роки (114 910 грн.).

«Освітлення села Низкиничі Грядівської сільської ради: влада і громада – довготривала співпраця» Грядівська сільська рада, Іваничівський район, 2010 рік (168 000 грн).

«Пізнаймо один одного через подібне та відмінне; Опольсько-Нововолинські зустрічі локальних спільнот» GminaOpoleLubelskie, (Польща) (40 000 zl).

«Зоряний шлях» для с. Зоря Володимир-Волинського району Волинської області. 2009 рік (631 000 грн).

«Чиста вода: влада і громада – крок назустріч» для смт Жовтневе (тепер Благодатне) м. Нововолинська Волинської області, 2009 рік (182 000 грн).

Створення платформи для діалогу між організаціями, що працюють в сфері підтримки осіб з особливими потребами, координатор головний – Fundacja Fuga Mundi (Польща) (60 000 zl.).

«Залучення місцевих джерел сталого фінансування для реконструкції житлового фонду м. Нововолинська шляхом проведення Конкурсу проєктів товариств співвласників житла» для м. Нововолинськ. 2007 рік. (533 000 грн).

Був членом оргкомітету з підготовки та проведення Форуму розвитку громад «Прибужжя», Володимир-Волинський, 2016, 2017 рр; член оргкомітету з підготовки та проведення Європейських Днів Добросусідства «Кордон 835» Кречив-Крилув-Нововолинськ, 2009, 2010 та 2016 рр.

Муніципальний координатор Муніципальної програми Врядування та сталого розвитку Програми розвитку ООН (кошторис 623 тис. грн, реалізація у 2006-2009 рр.).

Експертна діяльність:

- учасник експертної групи з розробки «Стратегічного плану розвитку міста Володимира-Волинського», 2016 р., м. Володимир-Волинський;

- менеджер з тренінгів для активістів міст Нововолинськ, Володимир-Волинський, Іваничівського, Володимир-Волинського та Любомльського р-нів. За сприяння Програми РАДА,USAID, 2016 р.;

- менеджер з тренінгів проекту Волинської обласної ради «Створення інноваційного механізму залучення позабюджетних коштів у розвиток територіальних громад Волинської області» 2009 рік, Волинська область;

- учасник експертної групи з розробки «Стратегії туристичного розвитку міста Луцька», 2009 рік, м. Луцьк;

- учасник експертної групи з розробки стратегічного плану розвитку Локачинського району, 2009-2010 роки, Луцьк-Локачі-Нововолинськ.

Борис Карпус має досвід викладацької діяльністі. Упродовж 2017-2019 року організував та провів 5 тренінгів на тему «Техніка публічного виступу» для представників громадських організацій та бізнес-структур.

У 2019 році був тренером для депутатів Верховної Ради та їх команд, що відбувався за підтримки Програми USAID РАДА у містах Суми, Львів, Дніпро, Рівне, Одеса, Чернігів.

Проводив тренінги для представників Зимненської ОТГ з питань децентралізації та функціонування Центрів надання адміністративних послуг, а у вересні 2011 р. – для представників громадських рад міст Володимира-Волинського, Нововолинська, Ковеля та Ківерці з питань активізації місцевих громад.

Вів лекції тематичного постійно діючого семінару «Розробка та впровадження проєктів», Волинський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій, м. Луцьк 7-8 лютого 2008р., 12–14 квітня 2008 р., 8-9 квітня 2009 р., 21–22 травня 2009 р.

26-27 листопада 2007 р. провів семінар-тренінг «Як написати проєкт?», Волинський обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій.

Борис Карпус – співавтор практичного посібника «Вирішення проблем місцевої громади шляхом залучення коштів населення», с. Низкиничі, 2011р.

Автор наукової роботи і брошур: «Мій дім – моя фортеця». Роз’яснення та практичні поради щодо створення та діяльності ОСББ, м. Рівне, 2010р.; «Синергетичний ефект. ОСББ: досвід Нововолинська», Нововолинськ, 2008 р.; «Вирішення проблем місцевої громади, шляхом залучення коштів населення», м. Нововолинськ – с. Грибовиця, 2008р.; має понад 80 публікацій у місцевій та регіональній пресі. Одружений, виховує двох дітей.

 

Стратегія розвитку міста

Борис Карпус: «Мій найбільш амбітний план – написання стратегії розвитку Нововолинська. Ми маємо знати, куди рухається наше місто!»

У Нововолинську триває активна робота над написанням стратегії розвитку міста. Для цього аналізують реальний стан речей, майно і земельні ресурси, проводять аудит у всіх комунальних підприємствах.

Процес написання стратегії – тривалий. Цим займається профільний відділ у виконкомі. Важливо, не тільки написати стратегію розвитку міста, а й впровадити її, аби жителі відчули реальні зміни.

 

Комунікація з громадою

На думку міського голови, його діяльність та міської влади повинна бути відкритою й публічною. Підсумки тижня, онлайн прийоми, звіти, анонси подій – важлива складова ефективної роботи.

Кожен мешканець повинен мати можливість звернутися до міського голови, його заступників, працівників виконавчого комітету. Сьогодні все переходить в онлайн. І комунікація з жителями громади теж можлива через соціальні мережі.

Офіційні сторінки у Фейсбук мають не тільки міський голова та міська рада, невдовзі вони з’являться у кожного структурного підрозділу виконавчого комітету та комунального підприємства. Там будуть публікувати актуальну й корисну інформацію, відповідати на запитання мешканців громади.

Працюємо над впровадженням «SmartCity». Це спростить доступ до багатьох послуг. Зокрема, запис у дитячий садочок, школу, лікарню тощо буде електронний.

 

Автономне опалення: «Тепла оселя»

Зроблено перший, стратегічний, крок у реформуванні житлово-комунального господарства в Нововолинську. Міський голова Борис Карпус презентував концепцію «Тепла оселя». Вона включає 3 напрямки: автономне опалення, децентралізація та модернізація.

Згідно з Дорожньою картою визначено 8 кроків для встановлення індивідуального опалення. На офіційній сторінці міського голови презентували відеоролик з детальною інструкцією.

Визначено 65 перших багатоквартирних будинків, де жителі зможуть облаштувати «автономку».

Поряд із тим працюють над стартом будівництва міні-котелень у 6-му мікрорайоні міста. Наразі готують необхідні документи, аби розпочати процес. Це і є децентралізація. Тобто максимальне наближення теплоносія до кінцевого споживача. Міні-котельні забезпечать жителів регулярним постачанням гарячої води й тепла за доступними тарифами.

 

Перезавантаження влади

Борис Карпус: «Моє завдання зробити так, щоб у виконавчому комітеті міської ради було престижно працювати!»

Нововолинськ – молоде і жваве місто. Тут активно розвивається бізнес: від дрібної підприємницької діяльності до великих і потужних підприємств. Одночасно із тим у Нововолинську – найнижчий рівень сплати податків серед міст обласного підпорядкування. Левова частка міського бюджету спрямовується на заробітну плату та енергоносії.

Попри це, в нас є багато амбітних планів і ще більше викликів. Моя команда працює в посиленому режимі. Уже провели чотири сесії, близько десяти виконкомів, активно пишемо проєкти та гранти. Виграли Європейську енергетичну відзнаку і працюємо в трьох проєктах з енергоощадження та термореновації.

Від початку березня перезавантажується система виконавчого комітету. Вступили в повноваження нові управління та відділи. Ми шукаємо спеціалістів, молодих і креативних людей, які хочуть стати співтворцями добрих змін у Нововолинську. Запрошую у свою команду земельників, архітекторів, кошторисників, юристів, IT-спеціалістів, людей, які вміють писати проєкти. Лише разом і спільними зусиллями ми зможемо досягнути поставлених цілей. Працювати у виконавчому комітеті має бути престижно!

 

Проблеми шахтарів

Нововолинськ відомий як місто шахтарів. Однак жодна шахта не знаходиться на його території. Відповідно податки надходять у бюджети сусідніх територіальних громад.

На сьогодні вугільна галузь в Україні потерпає від маси проблем. Гірники – соціально незахищені. Їм невчасно виплачують заробітну плату, а умови праці – лише погіршуються. Держава кидає шахти напризволяще і давно не фінансує їхній розвиток. Люди працюють на застарілому обладнанні. Відповідно собівартість вугілля в частині витрат на добування – дуже велика. В той час, коли в «Центренерго» вичерпуються запаси, на наших підприємствах – вони величезні. Держава не може відрегулювати цю ситуацію тому, що перетинаються інтереси різних політичних структур. А від цього страждають прості жителі Нововолинська.

Більшість працівників вугільних підприємств – це жителі Нововолинська. Тому міська влада зацікавлена, щоб вони мали роботу й отримували гідну, вчасну заробітну плату.

Катерина БОНЮК.

Фото автора.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (265) - 86%
Пізно (10) - 3.2%
Яка різниця? (8) - 2.6%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (13) - 4.2%
Мені байдуже (11) - 3.6%