Дорогі дороги

Дорогі дороги

Мінінфраструктури працює над реалізацією проєктів будівництва 6 автомобільних доріг у співпраці з приватними інвесторами. На практиці це може обернутися для волинян непомірними витратами за користування шляхом від м. Луцька через місто залізничників до МАПП «Ягодин-Дорохуск» на кордоні з Польщею.

Чи відповідають ці наміри вітчизняних урядовців європейській практиці?
На запит колег із телеканалу «Суспільне. UA» заступниця міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Анна Юрченко повідомила, що максимальна вартість користування дорогами, збудованими на умовах концесії, залежатиме від транспортного засобу і сягатиме від 0,023 до 0,133 євро за 1 км, що станом на 26 липня ц. р. відповідає сумі від 73 копійок до 4 гривень 14 коп.
Анна Юрченко заявила, що Уряд Дениса Шмигаля «опрацьовує питання щодо будівництва на умовах концесії наступних доріг:
M-29/M-04/M-18 – Харків-Дніпро-Запоріжжя; M-03 – Бориспіль-Полтава; M-14 – Херсон-Миколаїв; M-06 – Київ-Житомир-Рівне; M-08/M-19 – Ягодин-Ковель-Луцьк; M-04/H-11 – Дніпро-Кривий Ріг-Миколаїв.
Реалізація зазначених об’єктів відповідає Переліку пріоритетних для держави інвестиційних проєктів до 2023 р., затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. №1581-р, яким і зазначено максимальну вартість користування дорогами на рівні від 0,023 до 0,133 євро за 1 км.
Якщо механізм платних автодоріг запрацює, то шлях від м. Луцька до м. Ковеля довжиною 74 км вартуватиме за максимальним тарифом 306 грн 36 коп., а від міста залізничників до МАПП «Ягодин-Дорохуск» (67 км) – ще 277 грн 38 коп.
У випадку поїздки автотранспортом до столиці витрати зростуть ще більше: відстань від м. Рівного до м. Києва складає 328 км, що в грошовому еквіваленті вартуватиме 1 тис. 357 грн 92 коп.
Щодо досвіду наших закордонних сусідів, то в Республіці Польща також є платні автостради (становлять від 0,10 до 0,46 злотих за 1 км, що в гривнях складає максимум 3 грн 22 коп.), але паралельно з ними існують безкоштовні. Тобто, в водіїв є альтернатива. 
А в Німеччині всі автобани для всіх – безплатні та якісні.

Ольга ДАНИЛЮК.

На фото Романа УСТИМЧУКА: реконструкція ділянки автотраси Луцьк-Ягодин біля с. Воля Любитівська Ковельського р-ну; початок платної автостради в Польщі; безкоштовний автобан у Німеччині.








  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (476) - 88.6%
Пізно (15) - 2.8%
Яка різниця? (8) - 1.5%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (20) - 3.7%
Мені байдуже (16) - 3%