Служба за покликом душі

Служба за покликом душі

Андрій Крутень – ровесник нашої Незалежності. Учора він відсвяткував свій черговий день народження. А перед тим очільник Патрульної поліції нашого краю охоче поспілкувався з журналістами «Волинської газети».


Візитна картка.Народився Андрій Крутень 22 грудня 1991 р. у м. Рівному. Має повну вищу юридичну освіту. З жовтня 2013 р. до травня 2015 р. служив у Збройних Силах України.З січня до квітня 2016 р. – рядовий поліці; з квітня до грудняцього ж року – командир роти.З грудня 2016 р. до червня 2019 р. – заступник начальника Управління патрульної поліції в Рівненській обл. Із червня 2019 р. і до сьогодні – начальник Управління Патрульної поліції у Волинській області.  Одружений.

 

Андрію Володимировичу, що взагалі спонукало Вас піти на службу в Патрульну поліцію?

– Коли 5 травня 2015 р. вийшов указ про демобілізацію зі строкової служби в армії, в мене іншого варіанту, як продовжити допомагати нашому суспільству, не було. Безумовно, я знав, що в інших містах вже відкривалися відповідні осередки Патрульної поліції, але не мав інформації, що в нас також буде тривати набір. Тому дочекався, коли на теренах Рівненщини почнеться цей набір, і подав документи.


– Коли заступили безпосередньо до чергування, що найважче було?

– Коли служив командиром роти, то, насамперед, мені потрібно було згуртувати особовий склад, направити на виконання завдань, підняти бойовий дух. Я фаховий юрист, до цього так само працював у правозахисних органах, надавав юридичну допомогу незахищеним верствам населення. І в тих суспільних відносинах, в яких уже побував, я міг надати, надіюся, якісну юридичну професійну оцінку і допомогти таким чином виконувати безпосередньо службові обов’язки працівникам патрульної поліції на той час у м. Рівному.


Ваша посада належить до тих, де кожна політична сила бажала б, щоб на ній була своя людина… Зрозуміло, що претендентів є багато, які хоч сьогодні готові сісти в це крісло.

– Нині політика присутня майже в усіх сферах нашого життя. Тільки ж ми маємо служити не партіям, а українському народові, на податки якого утримуємося. Ми – всюди. І всюди, куди ми приїжджаємо, є чиїсь інтереси. Але ще раз кажу, що я граю за відкритими правилами, прозорими правилами. Принцип справедливості для мене є першочерговим. На цій посаді, куди був переведений, я вже два з половиною роки. Але в різні періоди різний був політичний тиск... На сьогоднішній день всі вже, в принципі, зрозуміли правила гри. Усвідомлюють, що ми працюємо справедливо, не надаємо якісь переваги ні одним, ні іншим.


Враховуючи Ваш молодий вік, розуміємо, що є в Патрульній поліції багато таких, що мають вище звання, але – меншу посаду. Їм, ясна справа, сприймати це важко…

– Це стовідсотково . Чесно кажучи, якщо взяти з практичної точки зору, то час від часу такі ситуації траплялися. Довіра, розуміння і співпраця досягаються не званням. Повірте, знаю дуже багато хороших рядових, і знаю тих людей, які не достойні носити якісь високі звання та займати високі посади. Коли ми прийшли в Патрульну поліцію, то всі були рядові. Через певний період присвоїли перші офіцерські звання. Незабаром у мене з’явилося чимало друзів навіть серед полковників та генералів різних напрямків. І повірте, що деякі можуть годитися мені в батьки. Але ми товаришуємо і ніякого дискомфорту не відчуваємо. Усе залежить від конкретної людини та її сприйняття процесів, які відбуваються.

Повірте, на сьогоднішній день є колишні працівники поліції, які за віком пішли на пенсію і свого часу обіймали високі посади, але ми і далі прекрасно спілкуємося. Зустрічаємося, обговорюємо щось важливе у телефонному режимі, вітаємо один одного зі святами чи успіхами. Ніякого бар’єру між нами нема. Є багато речей, які можна віднести до одного чи іншого діапазону. Тим не менше, ми намагаємося удосконалювати нашу службу.

Звичайно, є люди, які намагаються нас критикувати. Ми стараємося їх також зрозуміти, коли це об’єктивно. На відміну від колишньої ДАІ, ми є абсолютно іншою системою. Патрульний поліцейський, як мінімум, на п’ятдесят відсотків робить більше, ніж колись даішник. Державтоінспекція переймалася лише безпекою дорожнього руху. Ми, в тому числі, відповідаємо і за сферу громадського порядку, за супровід осіб, у тому числі, й найвищого рангу,яких згідно із законодавством потрібно охороняти, за безпеку дорожнього руху, порядок під час масових заходів. Статутних обов’язків досить багато. На сьогоднішній день є ряд законопроєктів, якими передбачається розширення наших функцій.

Хоча, звичайно, багато хто прагне нас дискредитувати, не розуміючи специфіки нашої діяльності. Патрульна поліція довела, що вона є одним із найкращих підрозділів у системі Національної поліції України. Я не люблю обговорювати якусь фантастичну інформацію, але завжди має бути певний аналіз зробленого. Досконалу статистику маю і сьогодні. Незважаючи на збільшення кількості транспорту, інші чинники, нам вдалося знизити смертність та аварійність на дорогах, скоротилися показники різного роду порушень у сегменті охорони порядку в інших сферах, що входять до нашої компетенції. Завдяки цьому маємо одні з найкращих позицій в державі. Це радує і, водночас, мотивує до кращої роботи.


Андрію Володимировичу, очолюваний Вами підрозділ відповідальний і за громадську безпеку, додалися й інші функції. Відповідно, чисельний штат має  розширюватися?

– Так воно і є. Коли ми тільки починали працювати, ми мали статус Патрульної поліції м. Луцька, в 2017 р. почали називатися Патрульною поліцією Волині. На сьогоднішній день у штаті понад 400 осіб. Це дає можливість виконувати всі завдання, які стоять перед нами. Ми обслуговуємо м. Луцьк, Ковель, автодороги М-22 (Луцьк-Рівне), М-7 (Київ-Ковель-Ягодин) і М-19 (напрямок Ковель-Чернівці). Але є в нас відділ забезпечення безпеки дорожнього руху, який обслуговує всю територію Волинської області. У його підпорядкуванні більше 3 тис. км  автомобільних доріг. Якщо, наприклад, є проблематика на певному відрізку, ми звертаємося до відповідних служб із вимогою усунути недоліки утримання шляхової мережі. Коли належного реагування немає, вживаємо заходи адміністративного впливу.


Ваша розповідь багато що прояснить і читачам, бо інколи під час розмови про поліцію далеко не всі обізнані з її функціональними обов’язками. У Патрульній поліції, напевно, є дорожня служба та служба громадської безпеки? Чи це трохи не так?

– І так, і не так. Концепція створення Патрульної поліції полягала в тому, аби надавати поліцейські послуги. Ми покликані обслуговувати виклики, які надходять на лінію зв’язку 102. Коли надходить виклик на цей номер, черговий відправляє його нам на планшет. У нас є технічний контроль, який фіксує час надходження виклику та час виконання працівниками завдання. Найголовніше і найосновніше  – це впровадження принципу «поліція з громадами». Уся наша діяльність спрямована на те, аби ставити ближче до населення. Люди мають розуміти нашу проблематику  та підтримувати. Система, якою б вона не була досконалою, позитивних результатів не матиме і з часом зазнає краху, коли не буде підтримки.

На сьогоднішній день ми все робимо для того, щоб нашу допомогу відчували всі. Щороку кількість викликів зростає. Це не свідчить, що накопичується більше проблем. Навпаки, є показником довіри населення до нашої служби. Повірте, що є багато питань, які не стосуються наших повноважень у сфері цивільно-правових відносин. Приміром, мене затопили сусіди, допоможіть відчинити двері; я одинока престаріла, купить мені продуктів… І ми навіть й таке робимо. Та про це просто ніхто не знає. Іноді доводиться людину і до села підвозити, коли знаємо, що вже ніякого транспорту не буде. Різних житейських ситуацій трапляється море. Усіх не передбачиш і наперед не спрогнозуєш. Та ми на це не зважаємо.

Ще один нюанс. Візьмемо наш обласний центр. Першоосновою тут є надання поліцейських послуг шляхом опрацювання отриманих викликів, які надходять до нас на службовий планшет. Звертаються люди і безпосередньо до нас: допоможіть. І ми стараємося йти назустріч. Постійно на контролі сфера забезпечення безпеки дорожнього руху і сферадотримання громадського порядку. У нас є апарат управління, але навіть в апараті управління кожен є самостійним поліцейським. Вони періодично згідно з графіком заступають на чергування і виконують свої функції. Усі в нас взаємопов’язані, вони надають поліцейські послуги і стежать за безпекою дорожнього руху та охороною громадського порядку.


– Та під особливим контролем, нам видається, знаходяться питання безпеки на дорогах?

– У нас є патрулі, які виїжджають на автодороги. Концепція Патрульної поліції створювалася таким чином, щоб контролювати основні шляхи на території областей. Нині всі вони під нашим контролем. Ми також погоджуємо проєкти, які стосуються стану транспортної мережі. Зараз, як вам відомо, відбувається реконструкція пр-ту Волі в м. Луцьку. Ми також погоджували відповідну документацію, що стосується покращення якості інфраструктури для всіх учасників дорожнього руху. Ми максимально цьому сприяємо.

Не всім, скажімо, зрозуміло, що таке дорога М-19. Це як на Ковель їхати. Дехто нарікає на острівки безпеки. Мовляв, для чого вони там? Але всі забувають, що вони виникли під час реконструкції… Дорога ще не здана в експлуатацію, і якщо не буде дотримано усіх тих вимог, які були у відповідних схемах дорожніх організацій, тільки тоді ми вправі задавати питання власнику шляхової мережі, яка ним обслуговується, чи дотримані безпечні умови, чи не дотримані. Люди тривожаться: я там буду їхати, як я проїду? Чому це так важливо? Проблема у всіх на слуху. Пояснюю, це засіб заспокоєння руху та його впорядкування. Для того, щоб безпечно проїхати острівці безпеки, там дотримуються відповідні державні стандарти. Ми всі знаємо, що в населених пунктах допустимою є швидкість 50 км на годину. Якщо хто забажає проїхати його на швидкості вдвічі вищій, то хай нарікає сам на себе…

Зараз згідно з рекомендаціями засоби заспокоєння руху при дальших капітальних ремонтах доріг в обов’язковому порядку при виїздах і в’їздах в населені пункти мають облаштовуватися.Це національний стандарт, в якому чітко зазначено, що має бути, як має бути, яка ділянка, який кут і так далі. Хто цього не розуміє з технічної точки зору, то сприймає все як абсурд. Якщо в Правилах дорожнього руху, які затверджені Кабінетом Міністрів, вказано, що швидкість руху в населених пунктах має бути 50 км на годину, то це не означає, що можна їхати 150! Ці острівки безпеки і є якраз засіб заспокоєння руху та його впорядкування. Якщо дотримуватися швидкісного режиму, то ніякої проблематики не виникатиме.


– Опріч дорожньої інфраструктури, у працівників патрульної поліції і ряд інших завдань.

– Що стосується в цілому виконання наших функцій, то ми також займаємося розшуком транспортних засобів, які вчинили аварійну ситуацію. У нас є відділ адміністративної практики, який опрацьовує такі матеріали. Скажімо, за 11 місяців цього року винесено більше 50 тис. адмінматеріалів. Ви, звичайно, можете зрозуміти, коли цю кількість поділити на кількість днів року, то можна підрахувати, скільки їх є щоденно. Сюди відносимо й охорону громадського порядку, що стосується дотримання карантинних заходів, елементарних правил поведінки в громадських місцях, протидія дрібному хуліганству. Працюємо у сфері розкриття злочинів за гарячими слідами…

Ми маємо одне з найбільших навантажень в Україні. Цьогоріч нам вже вдалося розкрити більш як 500 кримінальних порушень. Це стосується і незаконного обігу наркотичних речовин, використання та зберігання вогнепальної зброї і боєприпасів, розкриття крадіжок, інших злочинів проти власності. У нас є рота тактико-оперативного реагування. Поки що вона не має статусу спецпідрозділу, хоча надіємося, що незабаром це відбудеться. Її основним завданням є забезпечення охорони громадського порядку, у тому числі під час проведення тих чи інших масових заходів. Може, ви спостерігали спеціально обладнанні буси з відповідним спорядженням? Працівники, які в них знаходяться, проходять спеціальну підготовку та одягають відповідне спорядження. Це злагоджений бойовий підрозділ, потрапити до якого можна, пройшовши специфічну фізичну підготовку. Там багато майстрів та кандидатів у майстри спорту! З нашого управління в цьому році відібрали працівників, які перейшли на службу до всім відомого підрозділу спецпризначенців – «Корду». Подібний досвід мали і торік. Бо фізична і тактична їхня підготовка є однією з найкращих у поліції. Наші працівники, які є звичайними правоохоронцями, затребувані у різних спеціалізованих підрозділах.


Відомо, що ваші працівники залучаються також до відстежування порядку під час різноманітних масових заходів, наприклад – футбольних матчів.

– На сьогоднішній день комплектність особового складу становить понад 90%. Забезпечення охорони громадського порядку під час проведення футбольних матчів – це наш обов’язок. У нас в управлінні є чотири роти, які поділені на взводи, і це дає нам можливість повністю справлятися із завданнями щодо охорони громадського порядку. Свою діяльність координуємо з іншими правоохоронними органами, включаючи Головне управління Національної поліції Волині, Національну гвардію України.


– Андрію Володимировичу, у чиєму безпосередньому підпорядкуванні знаходиться очолюване Вами управління?

– Ми у прямому підпорядкуванні Департаменту Національної поліції України. Управління Національної поліції Волині лише координує різні заходи, але прямого впливу на нашу діяльність не має. Прямі накази, якісь інші розпорядження ми отримуємо лише від керівництва Департаменту з Києва. Нас виділили, щоб ми мали конкретні напрямки і ними займалися. Тож і далі вдосконалюватимемо навики поліцейських у наданні послуг, які покладає на нас законодавство.


Володимир МИРКА,

Володимир ПРИХОДЬКО.

На фото авторів: начальник Управління Патрульної поліції у Волинській області Андрій Крутень.

 

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (603) - 86.3%
Пізно (25) - 3.6%
Яка різниця? (13) - 1.9%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (24) - 3.4%
Мені байдуже (29) - 4.1%