Безальтернативна принада автобазару

Безальтернативна принада автобазару

Через зубожіння населення та економічний спад вітчизняний автомпром переживає кризу. Власне, українські автомобілі як такі вже давно вимерли: і «Таврії», і «Волинянки» вже стали надбанням історії, а проекти співпраці з західними партнерами щодо складання з запчастин у Запоріжжі тих же ж автомобілів «Опель-Астра» зійшли нанівець. Тільки «Шкода» на Закарпатті намагається хоча б якось підтримувати реноме поважної фірми, продукуючи певну кількість нових автомобілів, як за ціною, щоправда, є недосяжними для 95% громадян. Враховуючи, що й автокредитування фактично зійшло нанівець, то саме автобазари сьогодні стають чи не основним місцем, де хтось продає, а хтось купую транспортні засоби.


Найбільший в Україні авторинок – у Луцьку по вул.. Єршова. Щоправда, місцева влада виношує наміри його ліквідувати як джерело антисанітарії та тіньових оборудок. Але доки не запропоновано нічого кращого, покупці та продавці з усіх усюд поспішають саме до луцька, заставляючи «сталевими кіньми» не лише територію авторинку, але й усі прилеглі до нього вулиці.

Що автобазар пропонує наприкінці грудня 2014-го? Не тільки автомобілі, але й аксесуари до них: і старі шини, і колісні диски, і різноманітні зарядні пристрої  та запчастини. Мало того: тут можна купити привезені з-за кордону товари широкого вжитку від пральних порошків до розпушувачів тіста. Хто довго блукав поміж рядами машин, може випити кави чи з’їсти бутерброд: підприємливі тітоньки торгують буквально на тротуарах, а про елементарні заходи гігієни, звичайно, ніхто не думає.

Головна особливість: як і раніше, вартість авто вимірюється в американських доларах, хоча Україна ніби як прямує в ЄС і логічнішим було б використання якщо не гривень, то євро.

Палітра – різноманітна. Не розмитнений міні вен «Рено-Кенго» 2001 р. випуску вартує, наприклад 3500 у. о. Схожий за класом «Фіат-Скудо» 2000-го – 3800, а бус «Опель-Віваро» 2002-го – 5900.

Автомобілі з українською реєстрацією теж залишаються в ціні. Наприклад, «ГАЗ-3110» (2005 р. в.) – 3000 у. о., «ВАЗ-2110» (2004 р. в.) – 4100 «зелених». Бус «Мерседес-Віто» (2010 р. в.) оцінюється в 12800 «баксів», а вже згадувана «Шкода-Октавіа» (2007 р. в.) – 9000 у. о.

До речі, нова українська влада так і не скасувала драконівські митні платежі, що суттєво впливає на цінову політику ринку автомобілів, що були у вжитку.

Роман УСТИМЧУК.

На фото: автобазар у Луцьку, грудень 2014-го.

  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (169) - 88%
Пізно (5) - 2.6%
Яка різниця? (4) - 2.1%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (8) - 4.2%
Мені байдуже (5) - 2.6%