Шлях у нікуди

Шлях у нікуди  Хто і навіщо ставить на коліна державного підрядника?

Сотням (!) працівникам облавтодору півроку не платять зарплати. Востаннє люди отримували зароблені гроші два місяці тому. То був аванс за березень… Доведені до відчаю дорожники розпочали черговий робочий тиждень серйозним страйком: на дві години перекрили рух на стратегічних автошляхах. Протестувальники переконані: державні мужі навмисне доводять підприємство із потужною базою до занепаду. Якщо ситуація не зміниться ні на йоту, кажуть: чекати нам другого страйку, масштабнішого. 
Держава заганяла облавтодор до ями цілеспрямовано, ще з 2010-го, переконані працівники Волинського облавтодору. Незважаючи на те, яка влада кермувала в країні. Бо ще з 2010-го «державним» дорожникам почали боргувати заробітну плату. Щороку борги зростали, а обсяги виконаних робіт падали. Нагорі все частіше надавали перевагу приватним підрядникам. 2014-го облавтодор виконав робіт на 14 млн грн, що вдвічі менше його потужностей. 2015-го заплановано зробити приблизно стільки ж. Але в умовах стрімкого здорожчання пального, будматеріалів, падіння гривні та всього іншого, це означає для волинських дорожників – фактично йти на дно. Паралельно – людям перестали платити зарплату. Вісім сотень працівників ДП «Волинський облавтодор» востаннє отримували зароблені гроші два місяці тому. Це були кошти за лютий і аванс за березень. За півроку держава заборгувала дорожникам 11 млн грн. Ще 4 млн – це податки, які вони мали б сплатити.
Чому не надходять кошти на зарплату? Відповідь: заблоковані рахунки Служби автомобільних доріг у Волинській області. 
Чому заблоковані? За 4 роки держава жодною копійкою не розрахувалася із ПП «Броварське ШБУ-50» за збудовану ще до Євро-2012 дорогу!  Чотири роки  підрядник очікував коштів, тепер – через судове рішення заблокував рахунки боржника. У нашому випадку – САД у Волинській області. Бо йдеться якраз про магістраль Київ – Ковель – Ягодин! 
І чим у цій всій історії завинили 800 працівників Волинського облавтодору?..
Навряд чи проблема аж така складна, що її не можна вирішити на державному рівні, вона просто вигідна. Бо інакше як пояснити бездіяльність державних структур? Точно так її пояснюють і самі дорожники.
Уже тривалий час на всіх рівнях влади говорять про так звану децентралізацію дорожньої галузі, про масштабну реформу. Мовляв, клопоти з утриманням доріг ляжуть на плечі обласної ради, а згодом і місцевих громад. Однак поки реформа існує лише в усній формі. Тим часом державні дорожні структури тихенько бідніють. 
Те, що облавтодор доводять до зубожіння – очевидно й керівникам структури: «Це бачать і розуміють всі, не тільки я»,  – каже голова Волинської об’єднаної профспілки працівників шляхових господарств Леонід Тимощук. Цей керівник у дорожній галузі Волині пропрацював понад 4 десятки літ. 20 із них – начальником облавтодору. 
«На сьогодні Волинський облавтодор має потужності рухомого і нерухомого майна: механізми, виробничі бази, адмінприміщення, певні території... Тепер треба його «довести до ручки», тоді – передати в комунальну чи ще яку власність, а тоді – роздерибанити, – припускає Леонід Олексійович. – Ситуація дуже складна. Є не тільки борги САД перед нами по зарплаті, а й наші борги перед кредиторами, постачальниками – це 40 мільйонів! Перспективи зберегти галузь я не бачу. Колектив одужає, якщо йому вчасно платити зарплату. Але в цьому ніхто не зацікавлений ні в Києві, ні в області. Держава в особі Міністерства інфраструктури України, Служби автомобільних доріг «Укравтодору», Служби автомобільних доріг у Волинській області чомусь не бачить і не чує державних дорожників». 
Якщо три-чотири роки в облавтодорі працювало 1,5 тис. людей, то нині у всіх філіях до 800. Тобто штати серйозно скоротили. Лише цього року звільнилося 200 волинян. Працюють філії по 2 чи 3 дні в тиждень! Незадоволення зростає. Люди втомилися від обіцянок політиків та реформаторів і не задоволені «вже НІЯКОЮ владою». Зокрема й позицією керівництва області.
«Я повинен сказати, що місцева влада має важливе значення у волинському суспільстві, великі важелі для управління. Просто треба старатися, знаходити шляхи вирішення проблеми у Києві. Так, не місцева влада (облдержадміністрації чи облрада) нам боргує за роботи. Але це ж – влада: представники уряду, Президента, Верховної Ради на Волині. А результатів – нуль», – висловлює позицію колективу Леонід Тимощук. 
Єдине, що радять волинським дорожникам: шукати правду самотужки. От вони і шукають. На профспілковій конференції було прийнято рішення 14 вересня провести страйк на основних дорогах магістрального значення: Луцьк – Горохів, Луцьк – Володимир-Волинський, Луцьк – Ковель, Луцьк – Рівне, Луцьк – Маневичі і Київ– Ковель – Ягодин і перекрити рух. Вийшли організовано, з конкретними вимогами. Якщо до 24 вересня не отримають зарплати, обіцяють серйозніші акції протесту. 
Олена ЛІВІЦЬКА.
На фото видання «Волинське агентство розслідувань»: дорожники страйкують. 

«Внутрішня робота ведеться»
14 вересня у стінах обл-держадміністрації новина про вимоги страйкарів прозвучала й під час оперативної наради під керівництвом голови облдержадміністрації Володимира Гунчика. 
Володимир Петрович зазначив, що отримав звернення від страйкового комітету та профспілки дорожників Волині: «Чомусь я не бачу аналогічного звернення до «Укравтодору» та Міністерства інфраструктури України. Це державні підприємства, відповідальність за їх роботу несе профільне міністерство». 
На думку голови облдержадміністрації, не варто обманювати людей і нараховувати зарплату працівникам структури, яка фактично є банкротом: «Якщо нема роботи, не треба тримати чисельність штатів. Це створює напругу в колективах». А на рівні області можна вирішити проблеми дорожників, скажімо, тоді, коли облавтодор буде в обласній комунальній власності.
До страйкарів згодом прибув і начальник управління інфраструктури облдержадміністрації Іван Мирка, який запевнив: цього ж дня відбудеться нарада щодо ситуації у дорожній галузі області, а Володимир Гунчик має намір найближчим часом зустрітися із міністром та керівником «Укравтодору». 
Сам же Іван Іванович на запитання «Волинської газети» про причини та шляхи вирішення проблеми відповів: «Причин дуже багато. Але найперше – це те, що за багато років реформування дорожньої галузі так і не відбулося. Рахунки служби автомобільних доріг у Волинській області заблоковані через те, що із підприємством ШБУ-50 «Броварське» не проведені розрахунки за дорогу до Євро-2012. Вирішення проблеми – це повна компетенція центральних органів влади. Що можемо зробити на обласному рівні, якщо цього не станеться? Складне питання, я не хотів би його коментувати. Треба кошти. Маємо два тижні на те, щоб напрацювати якісь шляхи. Внутрішня робота ведеться». 
Отже, місцева влада має намір за два тижні надолужити те, на що не звертали увагу з 2010-го…



  • Коментуйте FaceBook
  • Коментуйте ВКонтакте
  • Опитування
  • Результати

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Чи варто Україні запровадити візовий режим із громадянами Білорусі та Росії?

Давно пора (503) - 88.4%
Пізно (18) - 3.2%
Яка різниця? (9) - 1.6%
А як тоді наші заробітчани поїдуть у РФ і РБ? (20) - 3.5%
Мені байдуже (17) - 3%